Hälsorevolutionen : vägen till en antiinflammatorisk livsstil : helheten, maten, forskningen, träningen, skönheten, insikten

Borelius, Maria

Maria Borelius, prisbelönt vetenskapsjournalist, författare och entreprenör, var 52 år när hon började känna sig gammal, trött, sliten och plufsig. Hon hade ryggont och klimakteriebesvär och upplevde en allmän känsla av livet snart var slut. Varför? frågade hon sig. Det blev början på en fyra år lång resa där hon genom en slump upptäckte en helt ny livsstil den antiinflammatoriska. Som en detektiv började hon gräva efter ny kunskap, och hon reste jorden runt för att lägga ett pussel av den information hon fick från ledande forskare, gurus och fitnessspecialister på den vetenskapliga frontlinjen. Det handlade om mat och träning men också om känslor, solnedgångar, långlevnadssekter och urgamla indiska hälsokurer. Ny forskning visar att inflammation får kroppen att åldras i förtid, men också ökar risken för flera av våra stora folksjukdomar. Hälsorevolutionen är den fascinerande berättelsen...

Bettina Nilsson

2022-06-06

Så många bra tips.

Anna Kreissl

2019-12-08

2019-08-20

Intressant att följa med i författarens resa, lärorikt men framför allt inspirerande vad gäller att ändra på livsstilen avseende sådant jag vet men ändå låtit bli att göra något åt.

Agnes

2019-04-09

Intressant och lärorik.

Gunilla Rönnberg

2019-02-22

Tyckte riktigt mycket om denna bok. Inspirerande, mycket fakta och samtidigt får man följa Marias egen resa mot bättre hälsa. Har gett mig mycket tankar och motivation!

villa-freja.se

2018-06-21

Det här är en riktigt intressant läsning som jag har varit nyfiken på att ta del av en tid nu. Borelius beskriver på ett målande och lärorikt sätt hur man med förhållandevis enkla medel kan förändra sin livsstil till det bättre. Nu är det dags att kavla upp ärmarna och ta steget ännu längre. Men skynda långsamt. "Klokt och långsamt. De som springer fort ramlar lätt." William Shakespeare. Dock hade jag gärna sett att boken innehöll ännu fler recept och to do för att nå hela vägen. Nu ligger mycket av fokuset på Borelius egen resa, vilket kan vara nog så intressant och inspirerande att läsa om, men ... lite fler matnyttiga recept, tips och råd hade jag inte tackat nej till.

2018-03-27

Viktig och inspirerande. Information som delges på ett lockande sätt. Och bevisligen så funkar det ju. Det kan man läsa överallt numer.

Kim M. Kimselius

2018-03-04

I början fascinerade boken mig, sedan började jag vänta på att hon skulle berätta hemligheten med antiinflammatorisk livsstil. Visst hade jag fått många tips och råd på vägen, men slutklämmen kom aldrig. Hur ska man leva för att må så bra som möjligt? Visst kom det några recept, men jag saknade att boken inte knöts ihop ordentligt på slutet. Klart läsvärd, men inte någon av de bättre. Kanske vet jag för mycket om ämnet för att uppskatta boken?