Hälsokoden : så får du ökad energi och livsglädje

Leijonklo, Bodil

I boken presenteras den allra senaste kunskapen om sambanden mellan psykologi, medicin och hälsa. Du får ta del av banbrytande ny forskning om hur stress, inflammationer och mag-tarmhälsa kan påverka vår hälsa och hur våra livsstilsval i sin tur kan påverka dessa. Du får kunskap om hur du kan öka din energi och livsglädje med hjälp av din dygnsrytm, sömn, kost och rörelse. I boken beskrivs även hur du kan öka ditt välmående genom att utveckla en god relation till dig själv och andra och genom att söka dig till upplevelser som ger dig en ökad grad av mening. Boken innehåller en stor mängd konkreta övningar och verktyg som hjälper dig att hitta din riktning i livet och att göra hållbara förändringar.Vi lever allt längre men har fler år med olika krämpor och sjukdomar. Allt fler, även unga drabbas av stressrelaterad och psykisk ohälsa. Den ohälsa som ökar i västvärlden är den långvariga ohälsan...

Å

Åsa Danielsson

2020-09-26

Mycket bra skriven, finns övningar. Läs den och ändra ditt beteende till det bättre.

Eva Jonsson

2020-09-24

En helt fantastisk bok! Kan verkligen rekommendera den!

Petra Bertilsson

2020-07-20

Äntligen en bok som på riktigt tar ett helhetsgrepp kring hälsa och livsstil! Bodil Leijonklo är oerhört kunnig och guidar läsaren skickligt utifrån ett holistiskt perspektiv på hälsa; kost, sömn, rörelse, stress, återhämtning, mindfulness och det spännande området funktionsmedicin. Klart den bästa boken jag har läst i ämnet, och då har jag läst en hel del böcker de senaste åren. Rekommenderas!
/Petra Bertilsson

Anna Gustafsson

2020-07-07

En riktigt bra bok för alla som vill ta ansvar för sin egen hälsa. En praktisk handbok för ett friskare, rikare och mer glädjefyllt liv.
Ett härligt bidrag till det paradigmskifte som vi förhoppningsvis snart står inför gällande synen på hälsa och sjukdom, där var och en måste ta ett eget ansvar, och inte förlita sig på att sjukvården ska "laga oss" när vi blir sjuka.
Jag kommer att rekommendera denna bok till alla som kommer till min mottagning! / Anna Gustafsson leg. sjuksköterska

Patrik Larsson

2020-07-04

En spännande bok som jag kommer ha med mig i många år. Den innehåller mycket bra tankar om vad jag kan göra för att påverka min hälsa. Jag fastnade för hur vi ofta försöker göra stora förändringar men kommer av oss, igenkänning på det! I den här boken handlar det istället om att ta flera mindre steg i rätt riktning. Övningarna passade mig perfekt. En bok för ung som gammal!

Love

2020-07-01

Säger bara wow!

Lovisa L

2020-06-21

Det här är en bok jag tror att alla skulle behöva i sitt liv. Inte bara läsa en gång utan ha som en liten vägledare i livet. Många kapitel träffade mig och har gett mig perspektiv och tankeställare kring hur jag lever och hur jag vill leva. Personligen älskade jag övningarna i de kapitel som berörde mig mest vilka jag tror att jag kommer använda mig av lång tid framöver. Jag skulle rekommendera boken till alla. Det ger en förståelse över sig själv och andra i sin närhet. En kompass för bättre hälsa. ❤️

Monika Saarepera

2020-05-28

Hon har verkligen knäckt koden till hur man ska kunna leva ett hälsosamt o bra liv. Det finns alla bra tips i en bok. Bra hälsa handlar inte bara om att äta bra eller att bara röra på sig. Det ett helt paket som man ska ta hand om. Det ena är beroende av det andra.
Rekommenderar till alla att läsa!