Hjärtslaget i Rosengädda

Hamberg, Emma

| 2017

Förändringens vindar viner över Rosengädda. När Farbod öppnar en läkarstation i byn utlöser det en kedjereaktion av nybyggaranda. Handelsboden renoveras, en förskola startas och plötsligt är det fler som gifter sig än begravs i Rosengädda. Halleluja ? det var verkligen på tiden!Farbods passioneradetro på byn smittar alla. Eller nästan alla. Tessan känner sig snarare övergiven. Hennes restaurang är tillfälligt stängd efter att det regnat in vatten i stationshuset, Farbod är mer uppslukad av sitt läkarhus än av Tessan samtidigt som dottern Marta helst av allt vill sitta i Smörkullas bibliotek tillsammans med godsägarinnan Charlotte.Att Bror och Flatan flyttar in i stationshuset med hjärtesorg i bagaget skulle kanske ha kunnat mildra Tessans övergivenhetskänslor. Om det inte vore så att de hjärtekrossade tu mest ligger instängda på sitt rum och smider egna planer. Det är inte förrän...

Therese

2021-06-29

Fjärde och sista delen i Rosengäddaserien. Fantastisk läsning även denna, trots missförstånd och förvecklingar som lyfter en lite annan typ av ångest än i de tidigare böckerna. Ett värdigt slut på serien.

Jan Banan

2020-10-21

En värdig avslutning på en fantastisk bokserie. Känns nästan lite vemodigt att det inte blir mer av dessa människor.

Maria B

2020-07-28

Lika bra som tidigare böcker om Tessan, Bella och de andra.

Kristin Gezelius

2019-07-31

Lättläst och mysig

Frida

2019-02-21

Hade önskat de kom fler böcker i serien! Härliga omgivningar beskrivs och karaktärernas märkliga personligheter underhåller!

Moa Lundberg

2019-01-03

Feelgood

Helena Rasmusson

2018-07-12

3+ får denna sista delen av serien om Rosengädda! Småsöt & smårolig! Lättläst!

jenny lorefors

2018-05-07

Lättläst mysbok

villa-freja.se

2018-04-12

Jag älskar Hambergs sätt att skriva. Det här är feelgood, men det blir inte platt, inte stereotypt eller det minsta klyschigt, utan bara verklighetstroget. På riktigt. Hon skriver rappt och humoristiskt med ett uns allvar och nailar karaktärerna på ett målande sätt.

Hamberg lyckas med bravur bygga ihop, inte bara en feelgood, utan en kvartett med trovärdig gestaltning och handling. Så tråkigt, så tomt, nu när serien om Rosengädda är slut.

Katarina Rosenqvist

2018-03-25

Jag älskar Rosengäddaböckerna! Läs dem nu! Feelgood på hög nivå!

Maria Olofsson

2018-01-31

Älskar alla Emmas böcker! Och det var ett kärt återseende att träffa gänget i Rosengädda igen. Alla karaktärer blir så levande när Emma beskriver dem, man har dem verkligen hos sig! Märktes att det var sista boken i serien för allt knöts samman perfekt!

karolina liljedahl

2018-01-18

Kan inte sluta läsa!

2017-10-28

Tycker mycket om hennes böcker om Rosengädda men denna fångade mig inte lika mycket som de andra.

Therese

2017-09-14

Hamberg gör en verkligen inte besviken. Den här fjärde och sista delen om människorna i Rosengädda är precis lika underhållande och välskriven som de övriga böckerna i serien. Riktigt bra!