Hjärtslaget i Rosengädda

Hamberg, Emma

Emma Hamberg aktar sig för pekoral och sentimentalitet. Det här är människor som brottas med sina liv på riktigt, med alla motstridiga känslor i ständig beredskap. Visst kan vi tillåta dem ett lyckligt slut och en hejdundrande fest. Jakob Carlander, Östgöta Correspondenten Förändringens vindar viner över Rosengädda. NärFarbod öppnar en läkarstation i byn utlöser det enkedjereaktion av nybyggaranda. Handelsbodenrenoveras upp, en förskola startas och plötsligt ärdet fler som gifter sig än begravs i Rosengädda.Halleluja det var verkligen på tiden! Farbods passionerade tro på byn smittar alla. Ellernästan alla. Tessan känner sig snarare övergiven.Hennes restaurang är tillfälligt stängd efter attdet regnat in vatten i stationshuset, Farbod är meruppslukad av sitt läkarhus än av Tessan samtidigtsom dottern Marta helst av allt vill sitta i Smörkullasbibliotek tillsammans med godsägarinnanCharlotte....

Älskar alla Emmas böcker! Och det var ett kärt återseende att träffa gänget i Rosengädda igen. Alla karaktärer blir så levande när Emma beskriver dem, man har dem verkligen hos sig! Märktes att det var sista boken i serien för allt knöts samman perfekt!

Kan inte sluta läsa!

2017-10-28

Tycker mycket om hennes böcker om Rosengädda men denna fångade mig inte lika mycket som de andra.

Therese Olsson

2017-09-14

Hamberg gör en verkligen inte besviken. Den här fjärde och sista delen om människorna i Rosengädda är precis lika underhållande och välskriven som de övriga böckerna i serien. Riktigt bra!