Hjärtat stannar sist

Stan och Charmaine är ett ungt par som drabbats av arbetslöshet och personlig konkurs mitt under den nationella ekonomiska krisen. När de får ett erbjudande om att delta i ett projekt i grindsamhället Consilience ser det ut som alla deras problem är lösta. Om de skriver under ett livstidskontrakt kommer de att få både arbete och bostad – åtminstone sex månader om året. Varannan månad i Consilience måste nämligen den ena halvan av invånarna avlösa den andra halvan i fängelset Positron. Satir och samhällskritik när Atwood skärskådar avarterna inom vårt moderna, västerländska samhälle.

Still going strong. Inte som Tjänarinnans berättelse, mer humoristisk än riktigt seriös.

Nääääääää

cina eriksdotter

2017-11-03

Nina Gustafsson

2016-11-16

Ännu en gång ger Atwood nya perspektiv på en möjlig framtid. Arbetslösheten och misären i dess följe löses genom ett företagsstyrt gated community där ett fängelse löser problemet. Du sitter inne ena månaden och lever ett vanligt liv andra månaden.
Romanen är bitvis skruvad men väcker tankar. Älskar Atwood!