Hjärta av sten

Angerborn, Ingelin

Innan vi flyttade hit var jag fullkomligt övertygad om att de döda aldrig någonsin var farliga. Att de aldrig någonsin ville något ont. Nu kände jag mig inte riktigt lika säker längre ... Nelli kan se andar. Det har hon kunnat sen hon var liten, och det är inget som brukar skrämma henne. Men när hon flyttar med sin mamma till ett gammalt hotell möter hon något nytt. Närvaron i det gamla huset är annorlunda. Mörk, stark och olycksbådande. Vem är det som söker kontakt? Och varför? Tillsammans med vännerna Bella, Hilding och Mårten upplever Nelli ett påsklov hon sent ska glömma. Andlöst spännande fristående fortsättning på mysrysarfavoriten Hjärta av damm.

Klass_11A

2021-12-15

Inte så läskig

Hjärta av sten skulle jag verkligen rekommendera . Boken handlar om Nelli och hennes vänner. Hjärta av sten är nu en av mina favoriter av Ingelin Angerborn

2021-12-06

Superbra om man gillar lite läskig. Man kan också läsa hjärta av damm om man inte redan gjort det😉 5/5 från mig

Gottsta skola 4

2021-12-01

Den är svin bra den handlar om spöken

Gottsta skola 4

2021-12-01

Den är svin bra den handlar om spöken

Superbra fast lite lång

Den har boken är sååååååå bra, särskilt att den är spännande och sorglig på samma gång (det är vad jag tycker) :) jag rekommenderar den för folk som gillar spänning och ibland lite sorgligt.

Den här boken är sååååååååå bra särskilt om man här läst boken innan. Den är spännande och sorglig på samma gång (det jag tycker) :)

Alva

Den här boken är rätt bra.
Den är läskig och spännande.
Den är lång och svårläst

2021-09-29

Undersök!
Beskriv huvudpersonen: Nelli, Bella, Hilding, Mårten.

När och var utspelar sig handlingen: i ett gammalt hotell

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta): skräck

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Nellis mamma ska renovera ett gammalt hotell. Nelli bjuder dit tre kompisar. Det visar sig att det spökar…
Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: kompisarna åkte hem. Nelli ringde och berättade Alva (Nellis lillasyster)
Sov gott i den lilla mystiska barnkammaren.

Hanna L

2020-12-15

Fick högsta betyg av dottern 11 år! Spännande och lagom läskig.

🌹Denna bok är en riktigt härlig & läskig bladvändare som är lite småmysig här & där
men även lite små sorlig bitvis😢 Jag ger denna
💜💜💜💜 av 5st🌹

Nathalie Zettersten

2020-04-26

Spännande

Spännande, rolig & fängslande!