Hjärta av mörker

Angerborn, Ingelin

| 2021

Mitt hjärta bultade häftigt i bröstet och jag var just på väg att tända ficklampan, när jag plötsligt hörde Mårtens skräckslagna skrik. - Spring! skrek han. Spring för livet! Hilding och hans kompisar har fått världens bästa sommarjobb. De ska vara med i Hildings pappas pjäs som ska spelas vid Korpa Gruva. En ödslig plats med tät skog, branta stup och en spännande historia. Enligt sägnen vakar gruvfrun över gruvan och varnar besökare för olyckor och ras. Men det gäller att följa hennes tre regler, annars vet man aldrig vad som kan hända ... Det där är så klart bara gammalt skrock, men det dröjer ändå inte länge förrän Hilding och de andra börjar undra. För vem är det egentligen som ritar de mystiska tecknen på fönstret till stugan där de bor? Vem är det som skickar de underliga sms:en? Och vad är det för konstiga ljud de hör nerifrån gruvan? Tredje delen i den andlöst spännande Hjärtserien....

AC;
Detta är en bok för barn men passar även vuxna. Den är lättläst och man vill inte sluta läsa så spännande är den. Det går inte att inte tycka om Ingelin Angerborns sätt att skriva. Hon får en att känna att man är i boken och upplever det man läser om.

Boken är tredje delen i en serie men man behöver inte ha läst de andra böckerna för att uppskatta boken. Det är mysrys vi befinner oss i och det är alltid trevligt att läsa Ingelin Angerborns berättelser. Nu sätts denna i Gustavs händer.

Rekommenderar varmt denna bok.

Hjärta av mörker är en väldigt bra spännande och en gnutta läskig.
Det som är bra med den är att den inte har några bilder och mycket text.
Den är ganska lång.
Jag tipsar dig om den för att den är så himla bra.
Läs den, men bara om du vill.
Ha så trevligt!
🥑🍓🍉🇮🇹💕🤪☺️🫒🥰😚😆😏😜🦦🙈🐶🤩🍋💕🥝🤪

Balltorpsskolan 4A

2021-12-02

jätte bra

En väldigt bra och spännande bok

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-11-15

Hilding,Bella,Shirin och Mårten är med Hildings pappa och ska upprada vid koppargruvan. Dom flyttar in i en liten stuga som dom kallar lilla rusket. En dag så ritades en ring på fönstret och nästa dag i gruset. En av dom som jobbar där heter Lennart. Det sägs att gruvfrun bor där och är et väsen. Vännerna går ner i gruvan långt långt ner men då plötsligt skriker ... hjälp, hjälp spring för livet! Mårten sände en kall hand i hans nacke. Mårten påstår att gruvfrun vill döda honom. Men Hilding och Shirin tror inte på Mårten. Dom går ner i gruvan en sista gång. I den mörka gången ser dom henne .... Gruvfrun. Jag ger boken fem av fem stjärnor.

Balltorpsskolan 4A

2021-11-11

Ja dom flesta,sa Bella. Men Mårten hjälpte till lite han också.Men herre gud vad är det?Jag visste inte vad jag skulle tro.

Jättebra och spännande bok, från början till slutet!

Jag tyckte att bocken var bra föratt jag älskar förfataren och hur den utspelade sig.

menar 4 och en halv! denna e så bra men läskig

Spännande bok. Passar för de som gillar mycket text och spännande och lite läskiga böcker. (Ps. Läs de första böckerna först, 1 hjärta av damm och 2 hjärta av sten.

Boken var super bra älskar den. Får solklart 5 stjärnor

Den var bra

Spännande, fängslande och skickligt skriven!