Hjärntvättad

Malmström, Stefan

| 2017

En nittonårig tjej får en fråga om reinkarnation och hennes liv förändras för alltid.På en förskola stryper en pedofil en daghemsföreståndare efter att hon kommit på honom med att förgripa sig på dagisbarn.I en snara i sin lägenhet hittas Luke Bergmanns bästa vän hängd med sin fyraåriga dotter liggande livlös i soffan bredvid.Livvakten Luke Bergmann har flytt från New York och lever med skyddad identitet som en vanlig man på Karlskronas gator. Bergmann tror inte att vännen tog livet av sig och han anar att fler kommer att mördas. Tiden är knapp när jakten på motiv drar in honom i en gastkramande våldsspiral. Inte minst fruktar han för sitt eget liv.Thrillern Hjärntvättad är baserad på en sann historia om hur unga människor manipuleras in i sekter och totalitära rörelser. Om hur lättpåverkade vi är av personer omkring oss, om avgrundsdjup ondska och om besinningslös...

Viola Ericson

2021-07-31

Väldigt spännande!

A H

2021-03-20

Spännande slut.

Johanna Åberg

2019-01-15

Detta var en av de bästa böckerna som jag läst!!! Boken är oerhört spännande och jag blev fast från första sidan och kunde sedan inte lägga den ifrån mig förrän jag hade läst ut den!!! Stark 5:a!!!

Näääää vet ni vad....
INGET för mig 😕

Eva-Mari Johansson

2018-04-18

Har nu läst ut boken och den är riktigt bra! Svår att lägga ifrån sig och stundvis riktigt nervkittlande! En riktig krypa upp i soffan bok.

Eva Petersson

2018-03-22

02.13 la jag ifrån mig boken. Då var den utläst. Det gick bara inte att lägga den ifrån sig. Så jäkla bra & spännande ! Himla kul att känna igen sig i miljöerna och gatorna. Fem stjärnor utav fem möjliga!

Eva-Lotta Malmsten

2018-02-09

En fantastisk bok, läs den! En bok som håller en fast från första raden. Man blir chockad, arg, ledsen och djupt berörd på samma gång man vill bara fortsätta läsa. Jag kan varmt rekommendera denna bok.

Läskig, omskakande och gripande!

Torgny Larsson

2018-01-02

En mycket bra triller med bra tempo. Jag kan varmt rekommendera den.

Iréne Sohl

2017-12-28

En rafflande berättelse om hur ett ungdomsgäng splittras genom att vissa försvinner in i Scientologikyrkan, med oanade konsekvenser. Själv är jag evigt tacksam för att mitt sunda förnuft gjorde att jag istället tog avstånd.
Tack Stefan Malmström för att det kom på pränt, dessutom på ett gastkramande sätt!
Gillade även den luftiga sidlayouten – skönt för ögonen!

Anton Johansson

2017-11-30

En väldigt bra bok, sidorna bara flyger iväg när man läser. Längtar redan på en uppföljare.

Henrik Mainz

2017-11-27

En otroligt spännande och välskriven bok, inte sedan Änglar och demoner har en bok fångat mig så att jag inte kunde lägga den ifrån mig. Hoppas nu bara att jag inte får vänta länge på ännu ett alster från Stefan Malmström. Rekommenderas varmt till alla som gillar genren.

Mats Johansson

2017-11-14

En riktigt spännande och välskriven bok. En bok där författaren, självupplevt, beskriver hur skruvad verkligheten kan bli för den som dras in i den manipulerade världen som sekter kan skapa. En viktig bok som kan ge tankar och kanske tom lite vaccin mot "hjärntvättning". Och som gör det spännande och utan de klassiska pekpinnar som så ofta präglar beskrivningar av sekternas inre dynamik och vanföreställningar.

Cilla Bark

2017-11-13

Vilken debut av Karlskronaförfattaren Stefan Malmström! Boken fångade mig redan i första kapitlet och släppte sedan inte taget. Att delar av boken är självupplevd ger storyn extra tyngd och jag vill veta mer om huvudkaraktären Luke, om scientologin och hur religion över lag kan få människor att göra de mest otäcka saker mot sina medmänniskor. Tack för läsupplevelsen och den får fem stjärnor av fem möjliga av mig.

Lisa Helmerson

2017-11-08

En otroligt spännande thriller. Jag kunde inte sluta läsa. Boken är spännande från början till slut. Det är svårt att förstå att skildringen av livet inom scientologirörelsen är självupplevd av författaren. Det kändes som ren fiction. Denna bok kan jag varmt rekommendera.

Erik Jönsson

2017-11-07

Fantastisk bok trollbinder dig och gör det omöjligt att lägga ifrån sig. Har du själv studerat scientologikyrkan och läst Lawrence Wrights bok "Going Clear" så är det en utmärkt thriller med roten i en mycket faktdriven berättelse

Peter Johansson

2017-10-27

En grymt spännande och rafflande thriller! En riktig bladvändare. Från första sidan till sista. Jag har svårt att ta in att scientologihistorien har hänt på riktigt. Vilken story! Det sägs att verkligheten överträffar dikten - och i det här fallet är det sant. Hade någon hittat på detta hade jag tyckt att det var så tokigt att det vore löjligt. Helt galet. Rekommenderas varmt.