Höjden av förändring

Eriksson, David

"Hej! Jag kan tyvärr inte svara just nu eftersom jag stängt av min telefon och flyttat tusen kilometer norrut. Om det var något viktigt ber jag om ursäkt, men det kommer att bli krångligt: jag nås för närvarande bara via brev..." Höjden av förändring är en både humoristisk och sorglig berättelse om vad som händer när man byter Huvudstadens 1 000 000 invånare till Vemforshöjdens 33. Vad som händer när man faktiskt vågar ta det där steget som innebär Stor Förändring. Som många pratar om, men väldigt få genomför. Följ med på en berättelse om oväntad vänskap och oavsiktligt ansvar. För allt är ett projekt. Även konsten att spontant bosätta sig mitt i ingenstans. "En stor begåvning för säkra formuleringar som levandegör människor och situationer." - Anders, Kapprakt

Sarah

2023-07-15

Hittade denna via Storytel och blev glatt överraskad! Väldigt målande historia.

Jag blev tillfrågad av författaren om jag ville lösa hans bok, stort tack David för att jag fick möjlighet att läsa din bok. En annorlunda feelgood/roman som fick mig att le ett flertal gånger och många reflektioner om hur vi lever i dagens samhälle. En välskriven bok som är skriven indagboksform med ett bra och enkelt språk som är lätt att förstå. Otroligt fina miljöbeskrivningar kring och om människor, platser och hus, jag var verkligen på plats. En välskriven debutroman med humoristiska inslag, allvar, sorg, vänskap och många träffsäkra pyntet på igenkänningar.

Åsa Carlsson

2019-07-10

En riktigt bra debutroman; träffsäkert rolig, medmänsklig och lite sorglig. Fullständig recension bokblogg: https://ibokhyllan.blogspot.com/2019/07/hojden-av-forandring-av-david-eriksson.html