Hjärtats mörker

Moström, Jonas

| 2008

Extra MP3-CD medföljer! Några småpojkar som är ute och leker i skogen hittar en död kvinna. Kvinnan har blivit strypt, hennes kläder är sönderrivna och allting tyder på att det är ett sexmord. Den enda ledtråden efter mördaren tycks vara den röda Golf som setts lämna området strax efter mordet. Kvinnans mobiltelefon saknas, och kommissarie Johan Axberg och hans kollegor vid Sundsvallspolisen har inte mycket att gå efter när de tar upp jakten på mördaren. Samtidigt har Axbergs bäste vän läkaren Erik Jensen fått personliga problem. Äktenskapet med Sara har börjat knaka betänkligt i fogarna och Sara, som har tröttnat på att gå hemma och vara arbetslös, åker på skrivarkurs i Frankrike. Där har hon en affär med en annan, en affär som det visar sig kommer att stå både henne och familjen dyrt ... Pressröster om Svart cirkel: Moström vet hur han ska hålla spänningen uppe. Borås Tidning...

Ulla Englund

2022-04-16

Johanna Åberg

2019-11-04

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!! Jonas Moström är verkligen en fantastisk författare!!!

Erica S

2017-05-29

En riktig spännande kriminalare. Läsvärd.

Anna Lindgren

2013-09-06

Sjukt uppenbar! Blir inget kul då...

Lisa S

2013-07-29

Mycket förutsägbar bok. Stundom bra språk. Ingen bok jag kommer komma ihåg men hyfsad slöunderhållning.

Rasmusmatte .

2013-07-16

Jag har läst om boken och höjer mitt betyg till en femma

2013-02-16

Helt ok deckare. Hyfsat språk och karaktärer. Jag ställer dock krav på att läsa mer än något kapitel innan jag räknar ut hur det hela hänger ihop. Lite för uppenbar men trevlig läsning. Stark 2:a

Anette Carlsson

2012-10-27

Den bästa av hans böcker så långt. Även om man ganska tidigt förstår vem som är mördaren, är det riktigt spännande på slutet.

hanna rooth

2012-09-26

Spännande bok!

Sussie S

2012-09-01

Jag gillade språket i boken men jag gillar inte att luska ut slutet så tidigt i boken...

Åse Bandling

2011-12-28

Gillar Moströms böcker men den här var inte lika bra som de två första. Får se vad den fjärde har att bjuda på.

Karin Almén

2011-05-21

Den var för himla dålig!

2011-01-05

Den bästa av Moströms böcker enligt mej! Mycket spännande intrig, och även en hemtrevlig känsla när man läser om karaktärerna. Ger en även en tankeställare angående fördomar. Jag väntar otåligt på hans nästa bok så att jag kan få läsa vidare om Axberg, Erik och Sara.
Jag tycker att han tog dom till en ny nivå i den här boken.

2010-12-14

Tredje boken av Moström, kanske inte riktigt lika bra som de två första, men ändå tillräckligt bra för en fyra. Jag gillar verkligen att både poliser och bovar är hyfsat normala, det är inga överdrifter åt något håll. Kanske börjar både Axbergs och Jensens privata problem kännas lite tjatiga och ältas ur alla synvinklar. Men så där är det väl även i det verkliga livet. Själva handlingen är bra och visar att det är farligt att bara köra på i invanda spår, man ska aldrig förutsätta någonting. Ganska rejält förutsägbar var den, men det gör inget, för det är resan som är det viktiga.

Liselotte Johansson

2010-11-19

Åh vilken spänning, den blir bara bättre och bättre ju längre fram i boken man kommer. Vill inte att den ska ta slut. Ska genast läsa nästkommande bok

Jag gillar Moströms deckare om Axberg och Jensen

janne lindh

2010-10-21

En bra svensk deckare. Spännande, mänsklig, men ganska förutsägbar. Det här är Jonas Moströms tredje kriminalroman från Sundsvall. Han lovar att skriva fler. Det gör han rätt i.

2010-07-31

Ganska bra.

Rasmusmatte .

2010-07-26

Snart lyssant klar. Mycket spännande så en klar 4:a blir det

Sofia Segerlund

2010-05-30

Okej intrig men språket stör mig. Många upprepningar, lika många detaljer som kanske nämns för att skapa verklighetskänsla, men det går enligt mig till överdrift och gör bara texten trög.

Karin Karlsson

2010-05-27

Boken var lika bra som hans tidigare, en perfekt deckare.

Anne-Lie Månsson

2010-01-01

Egentligen 3,5. Radarparet i Sundsvall utreder ett nytt och ett gammalt mord. De länkas till en dramatisk händelse i nutid och får sin förklaring. En något annolunda upplösning av en ganska traditionell historia. Bra flyt i språket. Lättläst.

Tarja Ahlgrén

2009-12-11

Moström skriver bra men hade behövt hjälp med att dölja ledtrådarna.Vem vill läsa en deckare där man lätt kan gissa sig till mördare och motiv nästan från start.

Åsa Nilsson

2009-09-11