Hjärtat får inga rynkor

Levengood, Mark

| 2008

I Hjärtat får inga rynkor vecklas Mark Levengoods universum ut, en värld där kinesiska Elvisimitatörer skimrar i kapp med Danmarks drottning, där Körskolläraren Som Gud Glömde samsas med Jesus i Orlando (som Gud helst skulle vilja glömma). Här möter vi nya vårar som blommar i krematoriets park och grannens otäta hund. Hjärtat får inga rynkor lär oss varför det är vådligt att tolka folk i form av blombuketter samt faran av att stå på huvudet om man inte bär trosor. Det är inte svårt att förstå varför Unicef-ambassadören Mark Levengood är så älskad. Denna bok är inte en genväg endast till hans hjärta utan till varje människa som i grund och botten tycker livet är rätt fantastiskt. Med illustrationer av Ilon Wikland. Med sina rötter i det djupt mänskliga har Mark Levengood de senaste åren kommit att tillhöra våra populäraste författare.

2023-12-30

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Mark Levengood har skrivit nio böcker. Jag har läst sex av dom tidigare. Och nu har jag läst dom tre som jag inte hade läst förut. Jag har lyssnat på alla tre som ljudböcker, och Mark själv läser in dom helt fantastiskt. Jag tycker mycket om hans böcker, med underfundiga formuleringar, härlig humor, och tankeväckande meningar. Kan verkligen rekommendera alla hans böcker, och då allra mest att lyssna på dom.

2015-10-09

Lockade fram många skratt! Vacker, sorglig, rolig och mänsklig.

Kristina Åkerlund

2015-01-14

Mark Levengood är småmysig och många gånger pricksäker i sina kåserier.

Erika Hedéen

2014-04-11

en bok ALLA borde läsa <3

Sanna Axelsson

2013-03-16

En del gapskratt, men inte fantastisk.
Störde mig något enormt på den högljudda musiken mellan kapitel. (Ljudbok.)

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Mycket bra.

Rianna Celebraz

2012-04-10

Läste den om och om och om igen. Tills jag kunde hela utantill. Heeelt underbar bok.

Thinka Berg Sköld

2011-12-08

Gillar den underfundiga tonen i boken. Trevlig avkoppling.

Mr Roslund

2011-01-19

En typisk käck Mark Levengood-bok. Korta betraktelser av vardagsnära ting. "Lättläst"...

harriet karlsson

2010-11-08

Bettan E

2010-09-26

Bäst som ljudbok

Merja A

2010-02-23

Humor och allvar i en härlig blandning. Man hör Marks mumintrollröst!

solveig jonson

2010-01-05

Ömsint och kärleksfull. Lätt att känna igen sig. Läses med fördel ett kapitel i tagen och njut.

Josefine Larsson

2009-12-28

Mysig som författaren själv! Lockar till plötsliga oväntade fnissningar och fina tankar. Känns som en blogg ingefär.

BOKMANIA bokblogg

2009-09-09

Underfundig och snäll humor. Marks egen uppläsning är perfekt.

Anchi L

2009-08-31

Jag har förut bara bläddrat i Marks böcker utan att känna att jag vill läsa dem. Så kom den här i min hand och jag kunde inte släppa den. Roliga texter med stort djup i underbar blandning. En bok att ge bort i gåva och en att ta fram när man behöver ett leende!

Mona Guttke

2009-07-12

Jag gillar Mark jättemycket. När jag läser vad han har skrivit så hör jag hans underbara röst i huvudet och då blir jag så glad. Han skriver på ett mycket underhållande och berättande sätt vilket jag gillar.

Camilla Forssén

2009-06-15

Så rolig men också med ett djup. Rekommenderas.