Hjärnstark : hur motion och träning stärker din hjärna

Hansen, Anders

| 2016

Flag from sv

117


Uppgradera din hjärna! Vill du bli mer stresstålig, må bättre, förbättra ditt minne och bli mer kreativ och intelligent? Se då till att röra på dig! Regelbunden träning har nämligen visat sig vara den bästa hjärngympan som finns, bättre än sudoku, korsord och alla tänkbara kosttillskott tillsammans. Man vet i dag att hjärnan är enormt föränderlig. Det bildas ständigt nya hjärnceller och nya kopplingar skapas och försvinner. Allt du gör, till och med varje tanke du tänker, förändrar din hjärna lite grann. Och det gör i allra högsta grad även motion. När du rör på dig blir du inte bara piggare och mår bättre, det påverkar också koncentrationen, minnet, måendet, sömnen, kreativiteten och stresståligheten ? till och med din personlighet och intelligens. Du tänker helt enkelt snabbare och kan lägga i en extra ?mental växel?, till exempel för att kunna koncentrera dig när det är stökigt...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Betyg

Hade kunnat vara 100 sidor istället för 250, fått en femma då! Men klart intressant!

Betyg

Mycket bra!

Betyg

Hur viktigt budskapet än är så är jag faktiskt rätt besviken på denna. Hade trott att den skulle vara rejält inspirerande men upplevde det mest som ett babblande om femtioelva olika hjärnsubstanser hit och dit och hur bra det är att träna, och då specifikt springa. Jag stör mig också på att han gång på gång påtalar att endast löpning (och till viss del annan konditionsträning) ger effekt. Det är väl ändå bättre att man tränar det som är roligt? Nej detta kändes som pekpinnar och inte som pepp.

E

Emma F

2018-01-30

Betyg

Toppen!

Helena Rasmusson

2017-03-20

Betyg

Mycket bra! Alla borde läsa denna! Ut & rör på dig!!

A

Annika Bergli

2016-11-02

Betyg

Vilken bok! Jag är helt fascinerad av den och hur lättfattat han skriver om vår fantastiska hjärna. Man blir sugen på att motionera när man - som i mitt fall - lyssnar på den. Ska verkligen köpa den som pappersbok också så man kan läsa om vissa stycken och stryka under.

Jag har även nytta av den i mitt arbete med personer med beroendeproblematik även om jag mest läser den för privat bruk.

Helt såld! Rekommenderas verkligen!

Lena L

2016-10-16

Betyg

Helsåld...nu kör vi 50 minuter Power walk 3 ggr i veckan...