Hjälp! Jag gjorde illa Linn

Salmson, Jo

| 2012

Ny spännande Lätt att Läsa-serie av Jo Salmson.Linn är min bästa kompis. Men just i dag är jag så irriterad på henne! Jag vill inte göra henne illa, men jag tänker mig inte för. Jag bara skjuter stolen bakåt, fort ? och då råkar hennes tår fastna vid stolshjulet! Linns mamma säger att de måste till sjukhuset. Jag blir tvungen att gå hem ensam, i mörkret. Alltså, jag tror inte på spöken. Men tänk om de finns ändå, fast man inte tror på dem ?Med få ord, och stor plats för illustrationer, låter Jo Salmson läsaren följa med på ett spännande och lite läskigt vardagsdrama i förorten. Starka känslor och spännande situationer tillsammans med Veronica Isakssons perfekta och lite tuffa illustrationer

den är bra

den va spännande

4, Vireda Skola

2021-10-12

Jag drog bort stolen så Linn bröt benet.

4B Svandammsskolan

2021-09-24

Den handlade om en kille som är arg på sin bästa vän och gör illa henne. Jag tyckte det var för lite text.

Den var spännande

Eyez Only

2012-11-26

Självupptagen, långsint unge med aggressionsproblem, som inte lärt sig att visa hänsyn, behandla sin kompis med respekt eller säga förlåt när han gjort nåt dumt. Hans kompis framställs som snäll och krypande, som vill vara till lags trots att kompisen surar själviskt. Han spelar på HENNES dator och hon kommer med läsk och råkar STÖRA hans spel genom att vara så dum att bjuda på nåt just då, och DÅ "får han knottror" och OJDÅ, HAN GÖR ILLA LINN! Och det gör inget, han behöver inte säga förlåt, för huvudsaken han ångrar sig inom sig, och hans förstående kompis skickar ju ett sms från sjukhuset att hon sytt fyra stygn, men ändå vill leka imorgon, så då är allt ok.... Nä, läs inte denna för ditt barn. Har du lärt ditt barn att känna empati och vara schysst så kommer han/hon ändå inte vare sig gilla eller känna igen sig i detta.