Hitta vilse

Hjulström, Carin

| 2010

När Frida Fors, i konkurrens med hundratals andra, blir anställd på Aftonbladets nyhetsredaktion känns det som en revansch. Äntligen ska hon slippa korttidsvikariaten och osäkerheten och flytta till Stockolm, staden där allting händer. Hon ser framför sig ett liv fyllt av spännande jobb, vänner och förhoppningsvis kärlek.Men ingenting blir som hon tänkt sig. Knappt har hon hunnit börja förrän hon måste sluta. Sist in, först ut är den hårda läxan. Plötsligt står hon ensam i en ny stad med en alldeles för dyr andrahandslägenhet och utan jobb i sikte. Motvilligt tvingas hon söka nya kontakter, vilket leder henne in på okända vägar.Hennes gamla chef på Smålandsbladet har prövat att hitta kärleken på nätet. Frida tvekar att själv försöka men det ger henne ändå överraskande uppslag. I sin jakt på försörjning ställs hon inför ett annat dilemma: att värna om sin identitet som oberoende journalist,...

Ulrika Larsson

2023-02-16

Överraskad av hur mycket sämre den här boken är på alla sätt, jämfört med den första.
Nästintill alla händelser är helt ologiska och handlingen känns inte det minsta trovärdig. Miljön i Stockholm är inte heller speciellt charmig eller mysig. Svag 2a.

Sarah

2019-03-07

...

Frida

2019-02-21

Älskar Carins sätt att skriva, gillar denna serie!

karolina liljedahl

2018-01-17

Inte lika bra som första

Therese

2017-05-20

Fristående del 2 i serien om journalisten Frida Fors. Gillar Hjulströms sätt att skriva. Roligt och fartfyllt, men inte flamsigt utan istället med lite verklighetskänsla. Lika bra som första boken i serien (Finns inte på kartan).

Sofie Åberg

2016-12-19

seg i starten men sedan så :-)

Pernilla Engström

2014-07-13

Boken var trög i början men tog sig på slutet.

Therese Östman

2014-06-26

En bra och mysig bok! Betyg: 4

2014-05-06

Dubbelsnark! En totalt ointressant och naivt skriven historia!

Anton Bengtsson

2014-04-29

Ologisk och alldeles för sockersöt

Erika Emanuel

2013-04-18

Mysig bok. Kul med lokal miljö. Lite oväntad. Välskriven karaktär. Lättläst.

Annelie S

2013-04-08

Gäsp. Vilken intetsägande bok, slösa inte bort tid på den.....

Lotta Karlsson

2013-02-24

Trevlig och välskriven med människovärme, precis som "Finns inte på kartan".

Cecilia Grip

2012-12-02

Gullig bok som jag läste i fel ordning dock. Men superbra!

Carin Lundberg Papp

2012-01-19

Kände mig först tveksam till att läsa denna uppföljare. Tur jag kom över den känslan för denna boken var riktigt bra, mycket bättre än den förra. Vill gärna läsa mer om Frida Fors!

Marie Lundh

2012-01-07

Boken är lättläst och läsvärd, men inte mer.

Emma

2011-12-18

Den här gången är Frida i Stockholm vilket drar ner charmfaktorn en del. Jag tycker också att denna var segare än förra boken... Det är trevlig läsning, men berättelsen hoppar mellan många nya karaktärer och olika spår som gör att man inte hinner fastna vid någonting så värst innan boken är över.

Felicia Dahlqvist

2011-12-05

Svag trea får den här boken. Tyvärr stör jag mig något fruktansvärt på huvudpersonen, hon är så "perfekt". Bokens avsaknad av genuin humor gör det hela inte direkt bättre. Nu börjar jag undra varför jag satte ett så högt betyg, men den var ändå helt okej att läsa, men inte minnesvärd på något sätt.

Kerstin K.

2011-11-28

Utmärkt läsning på resor då fokus är begränsat och man gärna vill sova en snutt på både tåg och flygplan!

Ida

2011-09-06

Nja, förra boken om Frida Fors var så mkt bättre. Nu är det segdraget och jag längtade efter att den skulle ta slut. Vissa ändar lämnas helt åt sitt öde (läs: Fridas pappa).

Helena Sjögren

2011-04-22

Lättsam historia med personer som man känner mycket för och vill fortsätta följa.

Marina Larsson

2011-02-04

Lättsam, lättläst gillade den!

Anna Malmgren

2011-01-03

Lite trevlig men lämnar läsaren totalt oberörd.

2010-12-29

Äntligen tog den slut! Ganska meningslös historia, men Ewerlöf läser så bra!

Lotta Svensson

2010-11-24

En enkel lättläst bok, där man inte kan annat än ryckas med Frida Fors kamp för en bra framtid. Ser fram emot Carin Hjulströms nästa bok, så man får fortsätta att följa Frida.

Pia Stendahl

2010-11-20

Det finns två ord som jag känner ganska starkt när jag läst ut boken, snäll och tråkig. Det är verkligen en snäll bok vilket gör den att den fungerar bra när man vill försvinna bort en stund i en bok utan att väcka obehagliga känslor. Men dessvärre gör det också att boken inte väcker många känslor alls, eller reflektioner hos mig som läsare.

Boken känns tråkig. Det händer inte mycket och jag tycker inte att boken kommer någon vart. Det är i och för sig inget större fel heller. Helt enkelt ganska intetsägande.

Jag tycker att handlingen är spretig. Den hoppar från spår till spår. Det känns som många spår inte hinner avslutas innan författaren hoppar vidare.

Hitta vilse är en mitt-i-mellan bok, som jag varken vill varna för eller rekommendera. Jag kan väl sammanfatta det hela med: Läs den om du vill ha något riktigt lättläst för en stunds tidsfördriv.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.
/Pia

Carin skriver väldigt fint och hon har mycket hjärta. Jag gillade henne förra och ville se hur det skulle gå för Frida Fors. Men denna bok engagerar inte lika mycket. Historierna är lite för oengagerande, trots att jag gillar flera av karaktärerna. Särskilt Marita.

Camilla Eriksson

2010-10-26

Denna bok var inte vad jag hoppas på det handlade nästan ingenting om Frida som journalist bättre kunde Carin skrivit om Frida som arbetssökande journalist.Men den får ändå godkänd men inte mer.

2010-10-10

Jag läste Carin Hjulströms första roman, "Finns inte på kartan", för ungefär ett år sedan, och här är en länk till min recension på den.

Nu har jag läst den fristående fortsättningen, "Hitta vilse", och jag tyckte ungefär detsamma om den som om den första boken.

Lättläst, charmig, men ganska så förutsägbar. Men kan helt klart rekommenderas för lite lättsam och underhållande läsning.