Hitta din egen unika affärsidé - så gör du steg för steg

Författaren Holger Wästlund har som managementkonsult, outplacementkonsult, coach och föredragshållare stöttat många när de startat egna företag eller ändrat affärsidé för det företag de driver sedan tidigare. Han ser att det största problemet för många är just att komma fram till vilken verksamhet man vill satsa på.Ett axplock ur innehållet: ? Olika sätt att starta företag ? Den enklaste affärsplanen ? Hur gör de som lyckas? ? Ta bort onödiga mellanhänder ? Eliminera uppenbar ineffektivitet ? Hitta din passion ? Gör som Elon Musk ? titta in i framtiden ? Detta har de framgångsrika gemensamt ? Marknadsför andra på din blogg ? Håll seminarier utan att behöva resa ? Utbildning på nätet ökar som aldrig förr ? Delningsekonomin ger nya möjligheter ? Lönsamma områden där du kan bli ensam ? Utnyttja Google ? Den mest närliggande idékällan ? Så kan du kolla efterfrågan på ett...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Betyg

En bok lik de flesta andra i sin genre. Förvänta er inga unika idéer eller revolutionerande insyn. Alltför tyngd av klichéer och förutsägbarheter samt just nu aktuella trender (som, ur företagssynpunkt, i många fall kommer att vara daterade inom ett år). Språkligt finns här också vissa svagheter, men kan säkert tjäna som frö till att söka mer genuin information.

Betyg

Återigen har Holger givit ut en inspirerande bok i behändigt format med massor av tips och råd för den som vill komma igång med ett eget företag. Boken ger även den som redan är igång med sitt företag idéer för att bli en ännu bättre företagare.

I början av boken finns tom kost- och motionsråd för att öka sin kreativitet - det har jag aldrig tidigare läst i en bok som handlar om att utveckla sitt företag. Holger har tänkt på allt!

Betyg

Precis som Holgers andra böcker, "Hitta din egen unika affärsidé - så gör du steg för steg" är en användbar, lättläst, strukturerad och mycket inspirerande bok full av många konkreta och praktiska tips. Boken rekommenderas varmt!

Betyg

Jag tror att de allra flesta som har en dröm om ett eget företag kan få hjälp att förverkliga den med Holger Wästlunds bok 'Hitta din egen unika affärsidé'. Jag tror också att många som redan driver ett företag kan få hjälp att utveckla både dem och sig själva genom att läsa boken. I 'Hitta din egen unika affärsidé' tar Wästlund oss steg för steg mot målet, vare sig det är att starta ett företag, nischa sig eller nå ut till fler kunder, och han ger oss också många välbehövda råd på vägen. För dem som köper boken finns en bonus på sista sidan, Wästlund erbjuder sin e-bok 'Gratis marknadsföring del 1' utan extra kostnad : ) !

Betyg

"Hitta din egen unika affärsidé" är en lättläst bok som riktar sig till den som funderar på att starta eget företag. Syftet med den är att inspirera till att ta fram den där affärsidén som är unik och ännu saknar konkurrens. Men boken bjuder lika mycket på generella råd om vad man ska tänka på som ny entreprenör. Jag tycker den fungerar bättre som en allmän inspiration till att börja tänka kring det här med att starta företag och vilka möjligheter och fallgropar som finns, än den gör som recept på att hitta en unik affärsidé.

Som en introduktion och inspiration till den som inte orkar med tunga komplicerade texter tycker jag den fungerar bra.

Recension från BTJ, lektör Fredrik Bankler, 7 maj 2019

Betyg

I boken "Hitta din egen unika affärsidé" har Holger Wästlund på ett mycket innehållsrikt och lättläst sätt utvecklat det nödvändiga för företagare idag. Han visar att det gäller att i sin företagsplanering ta del av och hitta specialinformation och kunskap hur man smidigt kan använda olika kanaler inom sociala medier. Som rådgivare till företag kommer jag att rekommendera boken och själv kommer jag att använda boken som en uppslagsbok.

Betyg

Enligt min mening är författaren Holger Wästlund oerhört duktig på att skriva böcker. Böckerna innehåller en oerhörd mängd med tips och är lättlästa och fyllda med förslag som ger läsaren en suverän start på att sätta igång kreativiteten.

Likt Holgers andra böcker så märks det att han har en oerhörd personlig erfarenhet kring att driva företag, vilket han även ger läsaren en inblick i.

Upplägget och strukturen gör att boken blir oerhört lättläst och jag rekommenderar att man går tillbaka till vissa kapitel för att påminna sig själv och trigga igång inspirationen.

Helt klart en suverän bok!