Hissfesten

Emretsson, Hugo

| 2022

Kan man lna ngon annans hund, eller rknas det som stld? Och kan man bli vn med vem som helst, ven skolans tntigaste person? Fr man st och titta in genom andras fnster, eller r det att spionera? Sdana saker funderar Linna p nr hon vandrar genom hstkvllen. Allra helst vandrar hon bort till det gula huset, vars boende hon lskar att spana p och fantisera om. Det hr r en berttelse om att st med ftterna kvar i barndomen, men ha tankarna halvvgs in i de vuxnas vrld. Om att ha ett koppel men sakna en hund, om tjuriga gubbar, varma wienerbrd och upptagna mammor. Och om att nya saker hela tiden tar sin brjan.

Pia Jogr

2023-05-14

Vi fr flja 11 riga Linna och genom hennes gon fr vi ta del av ett barns lngtan och drmmar. Frfattaren har med sin berttelse och fina illustrationer skapat en historia som jag nskade alla barn lste fr sina frldrar o alla frldrar lste fr sina barn!

Anders Emretsson

2023-05-01

Fantastisk barnbok med en p en gng vardaglig och magisk atmosfr i bde sprket och bilderna. Hgst njutbar ven fr vuxna. Rekommenderas varmt!

Boktipsaren p Sder

2023-05-01

Underbar bok fr bde barn (9-12) och vuxna hglsare. Fin och berrande historia, njutbart och lekfullt sprk och vackra illustrationer. Rekommenderas!