Hinsides väktare

Detta är den tredje och avslutande delen i Hinsidesäventyret.Det som varit mest ovanligt i tolvåriga Linus liv är det faktum att hans tvillingsyster Linnéa är svårt handikappad sedan födseln. Det vill säga, fram till den sommar då hans mamma hyr det övergivna huset Trakeborg under en sommar. Efter det är inget sig likt i Linus liv.Han upptäcker många mystiska saker i det gamla huset, bland annat en portal in i en annan värld. Världen kallas Hinsides och där träffar han Trakeborgs sedan länge försvunne ägare, Vilhelm. I Hinsides finns också Lionora som är en kopia av Linnéa, men som är frisk och besitter magiska förmågor och styrka.I Hinsides Väktare har ett ondskefullt väsen tagit sig in i Linus medvetande och hotar att ta över honom. Medan Lionora kämpar med sina egna svikande krafter, måste hon inte bara anamma sin nya roll som Hinsides Väktare utan också kämpa mot ?...

Gullis lästips

2018-08-06

Den sista uppgörelsen om fantasyvärlden Hinsides!

Hinsides väktare är en lättläst, men välskriven berättelse för de unga fantasyläsarna med ett hjärta för olikheter och mångfald. Det är en bok som är fylld med det ena spännande äventyret efter det andra i en magisk fantasivärld som stundtals kan bli lite skrämmande. Det som står i centrum i den här berättelsen är syskonkärlek, och vad man kan åstadkomma med fantasins styrka.

Det är en otroligt spännande upplösning på en fantastisk serie som jag varm rekommenderar  alla att läsa denna spännande bladvändare och få chansen att besöka den fantasifulla och magiska världen Hinsides.

Detta är som sagt en riktigt bra avslut på en bra triologi och som är värd sina fem av fem möjliga stjärnor.