Hinsehxan

stlin, Lillemor

| 2006

Lillemor stlin r inte vem som helst. ver 20 r av sitt liv har hon tillbringat i svenska fngelser. Tre gnger har hon rymt frn kvinnoanstalten Hinseberg. Hinsehxan r inte en bok om ngon rbarkad kriminell person utan en gripande berttelse om en stark, sjlvstndig och begvad kvinna som frlorar omsorgen om sina barn och som trots livets alla motgngar fortstter att kmpa vidare. Fr frsta gngen berttar Lillemor stlin hr om sitt frhllande till fre detta justitieministern Lennart Geijer. Hr ger hon sin version av Geijeraffren och bordellhrvan. "Lillemor stlins bok strlar av begvning" Maria Kchen, Expressen

Fiolsparv

2017-01-11

Den knns vertygande.

C J

2014-08-06

Oreflekterande biografi. Allt r alla andras fel.

Peter Kronlw

2014-02-24

En intressant insyn i den kriminella vrlden. Men tyvrr fr den personliga naiviteten mig att bli beklmd ver hela berttelsen.

Maria Jnsson

2012-07-11

Har mycket svrt att knna ngot fr denna bok. Tar mig bara genom den fr att f ngot litet svar p varfr. Fr egentligen inte det.

Ruth Lezz

2011-04-25

Det r synnerligen intressant att f ta del av Lillemor stlins erfarenheter. Man fr en glimt av ett annat Sverige.

Camilla Forssn

2010-11-15

Lttsamt skriven bok av en kriminell. Ger en bra inblick i hennes liv och delvis hur svenskt rttsystem fungerar, eller inte fungerar. Dock inte s mycket inifrn fngelserna.

Maria Nordstrm

2010-10-09

Inte srskilt bra men intressant nd.

Jag fick en knsla av att inte tycka huvudpersonen var srskilt sympatisk!

Therese Andersson

2009-09-03

Intressant att lsa historien bakom den s omtalade Lillemor stlin. Sttte p henne ngra gnger nr jag jobbade en sommar p Hinseberg, hon verkar vara otroligt skarp.