Himmel

Flygt, Torbjörn

| 2008

Louise och Fredrik är väldigt lyckade. Han är en arkitekt i ropet, med ständigt nya iögonenfallande projekt. Louise passar perfekt vid hans sida. Konstigt nog är en av dem konstant otrogen. Parvaneh från Esfahan blir misshandlad av sin man, och gör det som ingen hade trott. Hon måste bara få vara för sig själv ett litet tag. Vara sig själv. Men så träffar hon en annan man som gör det svårt att vara ensam. Lena är gift med Janson. Hon är beredd att ge upp hela sitt liv för honom. Och det har hon fått göra också. För Janson spelade en gång bort det de hade. Hon tror att han har slutat, men Janson vet ju hur man ska vinna. De lever i samma stad. Då och då stöter de ihop. Att säga att deras vägar korsar varandra vore att ta i. Så ser det inte ut i livet. Men de bor ju faktiskt under samma himmel. Och ibland får de syn på den. Torbjörn Flygt återkommer nu med en rik roman om tre kärlekar,...

Carina B

2015-03-23

Hyfsat bra "ta dig igenom bok" som handlar om relationer. Slutet kändes tyvärr ej genomarbetat.

2014-01-07

Välskriven relationsroman. Tre par i samma stad med olika bakgrund och totalt olika förutsättningar i livet. Bra gestaltade karaktärer och en bra intrig kring hur livet kan vara för "vanliga" människor.

Camilla Blumenthal

2012-11-10

Definitivt inte en feelgood bok. För mycket misär för min del. Underdog var mycket bättre.

Jonas Pettersson

2012-11-10

Torbjörn Flygt lyckas, precis som i Underdog, att hitta det rätta berättartempot för berättelsen. Han hastar inte fram, men det blir ändå inte långtråkigt. Tyvärr kan jag inte riktigt identifiera mig med någon av personerna i berättelsen och jag känner därför att den tappar en dimension.

Kristina Lindén

2012-08-26

Det bär emot att inte läsa klart en bok, men den här lyckades jag bara inte ta mig igenom. Tyvärr!

Håkan Lindgren

2012-06-11

Älskar både språk och story.

Viveca Sten

2012-05-21

Nej, det här var inte alls i min smak. Jag drogs aldrig med av berättelsen och och blev inte ett dugg engagerad.

Izabela Horn

2012-02-29

En bok som handlar om några människor och deras relationer. En inblick i deras liv, tänkar, drömmar och besvikelsen.

Izabela Horn

2012-02-27

De bor alla i samma stad , en grupp människor som inte har mycket gemensamt, de känner inte varandra men ibland utan att veta om det möts deras vägar. Torbjörn Flygt har skrivit en mycket trovärdig och äkta roman om människor och livet.

Sandra Svensson

2011-11-24

Fin berättelse, bra karaktärer, intressanta ämnen.. Helt okey läsning :)

Mariette Enelycke

2011-07-11

Lättläst, dyster historia om olika relationer.

Alf Ödlund

2010-04-22

Hade förmånen att lyssna på boken med Björn Kjellman som uppläsare. En mästerlig berättare med förmåga att ge liv åt de olika karaktärerna så att man ännu mer tog dem till sig. Historien i sig är ganska mörk, med skildringar av ett antal loosers och där den enda ljusglimten är ett invandrarpar, som startar om i livet.

Elisabeth Karlberg

2009-11-27

Det var ett tag sedan jag läste boken men den har inte gett ett bestående intryck

2009-11-01

2 stjärnor, egentligen
Välskriven, men SÅ tråkigt att läsa utdrag ur andra böcker...!? Jag upplever iallafall att jag läst det mesta tidigare.

Borde egentligen bara fått 2 stjärnor.

Susanne Dickson

2009-09-27

Lite trist att läsa, men ändå lättläst och det kändes som att jag var tvungen att slutföra boken!

Lotta Norén

2009-09-09

Lyssnade på den som ljudbok.