Himlen är en plats på jorden

En varm och rolig feelgood om vänskap, oväntade äventyr och att det aldrig är försent att börja om. Mimmi är nyskild och har precis hittat livsgnistan igen. Denna sommar ska hon ut på en roadtrip ända ner till södra Europa. Lotta har inte mycket till livsgnista alls. Lotta och Mimmi träffades för över trettio år sedan, när de båda jobbade på socialkontoret. Sedan dess har ett helt liv passerat, men de håller fortfarande ihop. Och nu, när Lotta knappt kan ta sig ur sängen hemma i Östersund, behöver hon sin vän mer än någonsin. Så i sista sekunden bestämmer hon sig för att följa med Mimmi söderut. Resan kantas av både kärlek och sorg, och när de når Grekland, och hittar början på ett bortglömd kärlekshistoria, börjar ett helt nytt äventyr.

Åååhh vad jag tyckte om det här! 🩷
Christoffer är en stjärna på att skriva berörande, medryckande och humoristiska romaner där man gråter, skrattar och blir hungrig på samma gång.

Både Lena och Mimmi har ett bagage att tampas med. Ett bagage som kommer upp till ytan och som de måste hantera. Mimmi är nyskild och Lena tar hand om sin 35-åriga dotter som flyttat hem igen efter ett stort svek.

Jag tycker att de utvecklas under bokens handling. Det känns som om den tyngd som ligger på deras axlar blir lättare och försvinner. Både Mimmi och Lena förändras och blir starkare, både i sig själva och i sin relation till varandra.

En jättefin feelgood om både vänskap, glädje och sorg. En feelgood om att vilja känna frihet och att vilja ha en paus från sitt liv. Berättad med mycket humor, hjärta och värme. Lättsam, lättläst och väldigt underhållande.

Jag tyckte om att få hänga med Mimmi, Lena, Lovisa och Hasse på deras resa genom Europa till Grekland. Dessutom får boken mig att längta till Grekland, till sandstränder och god mat!

Älsk på den här boken! Perfekt sommarläsning!

Mimmi är nyskild och har precis hittat livsgnistan igen och nu ska hon ge sig ut på en roadtrip ner till södra Europa. Lena däremot har inte mycket livsgnista alls och inte heller hennes dotter som flyttat hem igen efter ett stort svek. Lena och Mimmi träffades för över trettio år sedan när de jobbade tillsammans och de håller fortfarande ihop. I sista stund bestämmer sig Lena för att följa med Mimmi söderut.

En helt underbar feelgood som fångade mig direkt, från första sidan till sista. I den här boken får jag allt - vänskap, sorg, äventyr, och kärlek. Den handlar om livet och att våga göra förändringar, det är ju precis det här man drömmer om att åka ut på vägarna och resa genom Europa ner till Grekland. Som jag längtar till Grekland efter att läst bok…..sol, värme, turkosblått vatten, vitkalkade hus och grekisk mat. Missa inte denna pärla!

Full pott på den härliga feelgood boken.läs den och må gott av historien.