Himlen brjar hr

Nelson, Jandy

| 2010

Lennie r sjutton r och lever ett tryggt liv i skuggan av sin uttriktade syster Bailey. Men nr Bailey pltsligt dr frndras Lennies liv dramatiskt. Frlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin nrhet, men vad gr man nr man pltsligt drabbas av passionen? Jandy Nelsons debutroman r en svindlande krlekshistoria om saknad, frlskelse och frbjudna knslor."De som tror att ung vuxen-bcker inte kan vara s litterra, rika och mogna som de vuxna motsvarigheterna har fel - finknsliga portrtt av sorg och frsta krleken, med mngfacetterade karaktrer och melodisk prosa!"- The Daily Beast"Insiktsfull, svindlande romantik"- Los Angeles Times"En briljant, genomtrngande, varm och djupt rlig berttelse"- The Denver Post"En berttelse om krlek, saknad och lkande som drjer sig kvar lngt efter att man slutat lsa."- Booklist"Den hr boken kommer att f dig att skratta och grta, och...

Therse Lnneberg

2016-10-31

Det tog en stund att bli fast, men sen... fin!

Elli H

2014-01-22

Den hr boken r en av de bsta jag lst p lnge! Fint skriven, fin handling. Dock var den extremt tunn och lstes ut riktigt fort.

Katarina Sj

2013-10-15

Tog mig tv timmar och en kvart. Blade mig igenom det mesta. Helt utmattad nu. Passar utmrkt ven fr en 23-ring.

Marianne Skoglund

2013-09-12

Bra frvisso och tonrstjejerna kommer att lska den, men det var vldigt amerikansk.

Linea Karlsson

2013-08-08

Herregud, jag lskar den! Kunde inte lgga den ifrn mig, ville veta men ville inte att den skulle ta slut. Underbar berttelse, fantastiskt skriven.

Anna-klara Akar

2013-07-20

Har glmt namn igen.... I allafall. Lillasystern berttar, hon r sjutton r och hennes lskade storasyster har trillat ihop och dtt helt pltsligt. Kvar r ..(ja vad heter huvudpersonen ) mormor, morbror och en frtvivlad pojkvn. Pojkvnnen och huvudpersonen sker sig till varandra, s dyker en ny kille upp i klassen . Det r musik, sorg, kyssar och gmda dikter.

Boken r riktigt vackert skriven och kan fnga stora knslor med f ord. Frlskelse, frvirring och sorg skildras s man drabbas. Jag vet inte km det r ungt, men kanske spass drabbande att det inte spelar ngon roll. Det hr r feelgood fr tonringar.

Maria Jnsson

2013-06-29

Bra. Strcklsning nstan.

Therese H

2013-06-18

En gng kpte jag den hr boken fr att jag lskade omslaget och s visade det sig att jag lskade berttelsen ocks.

Klara Gottlieb

2013-06-15

h, min nya bibel

2013-05-14

Helt ljuvlig...s fin. En hrlig blandning av sorg, vrme, humor och prosa.

Annelotte Grezel

2013-01-15

Det hr r en av mina favvobcker! Ls Den! Jag lovar att du ommer lska den!

2012-10-30

En mycket bra ungdomsbok som absolut lika grna kan lsas av vuxna.

Boken var sorglig, gripande, trovrdig, och rolig.

Jag tyckte mycket om karaktrerna i boken ocks.

S jag kan helt klart rekommendera boken.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )

Jennie Wennberg

2012-07-22

Underbar och helt fantastisk! Det r en vacker historia om sorg, krlek och saknad berttad p ett humoristiskt vis och alltid med glimten i gat. Om att frska leva vidare och tillta sig att knna sig glad och lycklig trots att den man lskar allra mest inte fr gra just detta. Jag rekommenderar den varmt!

Amelia Haglund

2012-06-01

Otroligt fin bok. Knner igen mig i s mycket!

Moa Johansson

2012-03-22

Hrlig bok som tls att lsas om.

Josifin Bergstrm

2012-03-11

underbar bok, som man inte vill lgga ifrn sig.

2011-12-19

2011-12-19

En bok som trffa mig rakt i hjrtat. Trat flldes nr man lste de sm lapparna med dikter och minnen av Bailey. En otroligt bra bok om saknaden efter ngon riktigt nra och hur man kan frska lindra sorgen p fel stt. Hur en ung tjej frsker leva igen efter att ha frlorat sin syster. Det finns ven krlek i boken, krlek till sin dda syster, till sin mormor, morbror och ven till en ung kille. Det finns stunder d hon r arg, ledsen, glad och vldigt olycklig. Man lever sig in i hennes knslor och man knner med henne, man kan frst varfr knepiga saker hnder nr man har ett stort hl i sitt hjrta

Miriam T

2011-12-11

En fin historia som berr.

Ls min recension p min blogg:

2011-12-10

En bok jag tyckte mycket om!!!

stina englund

2011-12-10

Sjukt skn bok! Perfekt p resan!

Johanna Lundin

2011-06-05

Trarna rinner vid tanken p att sjlv frlora min lskade syster. Magen pirrar nr jag tnker p att kanske ven jag kan f uppleva den dr Krleken. Finaste raderna var: "Min syster kommer att d om och om igen i resten av mitt liv. Sorg r fr evigt. Den frsvinner inte, den blir en del av dig, steg fr steg, andetag fr andetag. Jag kommer aldrig att sluta srja Bailey fr jag kommer aldrig att sluta lska henne. Det r s det r. Sorg och krlek hr ihop, den ena kan inte existera utan den andra. Det enda jag kan gra r att lska henne och lska vrlden och leva som hon gjorde, med mod och kraft och gldje"

Magdalena Johansson

2011-04-25

Helt amazing, alla borde lsa den. En strcklsarbok!

Sofies bokblogg

2011-03-28

Riktigt bra!

Sofia S

2011-03-02

Hrlig.

Katarina Lundstrm

2011-01-03

En helt underbar bok som jag lste frn prm till prm. Frra rets bsta ungdomsbok!

Eva Boktokig

2010-11-01