High Fidelity

Hornby, Nick

| 1995

Carola Sledd

2015-01-11

Inte en av mina Hornby-favoriter men klart lsvrd.

Evelina Larsson

2015-01-02

s extremt jobbig huvudkaraktr att det var en plga att ta sig igenom boken. Emelie Aspholm hr nedanfr trffade nog vldigt rtt om anledningen till varfr ocks; "Rob har vldigt hga krav p kvinnor i allmnhet och vldigt lga krav p sig sjlv", och srskilt det sista str fruktansvrt.
jag hoppas att detta var ett medvetet drag frn Nick Hornbys sida. jag hoppas att i alla fall han r medveten om hur dryg Rob r ven om karaktren inte sjlv gr det, jag fr vissa vibbar av att det r s utifrn de andra karaktrerna.

Lars Wekell

2013-09-27

Orkade inte mnga sidor

Magnus H

2013-06-01

Ett rappt och medryckande sprk, fylld med popkulturella referenser! Intressanta karaktrer och mycket lsvrd.

Annimoure Nilsson

2013-04-03

Nu har jag min egen "HF"spellista p Spotify. Varje gng ett nytt band/artist/album nmndes s..."klickeliklick".

Kan ju medge att det gav boken en extra dimension, att liksom f ett rullande soundtrack till boken medan jag lste.

Det hr r ett av de bsta styckena frn boken (och genom min livstid)
"Det knns konstigt nr man ser bilder p mnniskor i Pompeiji: en snabb omgng trning efter kvllsmaten och sedan stelnar man till, och det r s som folk kommer att minnas en under tusentals r. Antag att det var frsta gngen man spelade trning? Antag att man bara gjorde det fr att hlla sin vn Antonius sllskap? Antag att man just i det gonblicket hade gjort klart en lysande dikt eller ngot liknande? Vore det inte irriterande att bli ihgkommen som trningsspelare?"

Bjrn Math

2012-11-19

Plockade upp den p flygplatsen. Riktigt bra.

Jan Alkstl

2012-11-15

En makalst bra bok med massor av komiska situationer

Ulrika Fallenius

2012-10-04

Kul med listor o relationer men kanske lite grabbig?

Ceen E

2012-10-03

En supermysig feelgood bok! en modern klassiker! Kanske lite trg emellant men en mysig berttelse i London! Jag vill ocks ha en skivaffr!

Maria Jnsson

2012-04-08

Har lst den innan men liksom filmen tl den det. Gillar jargongen, funderingarna, rttframheten, hela boken och filmen.

Peter F

2012-01-18

Filmen var fantastisk frsta gngen jag sg den. Boken blev inte samma upplevelse.

Louise Qvarfordt

2011-12-27

Fyndig, javisst. Men en aning fr bitter fr min smak. Kanske hade jag uppskattat den mer om jag inte hade vart i en s depressiv period nr jag lste den. Nu knde jag mig mest rdd fr att allas relationer som vuxen fungerar som Robs slktingars gr och att alla mn egentligen tnker som han. Det var ingen vacker tanke

Rob r rent utsagt en elitistisk skitstvel som tror att mnniskor kan delas in i bra-bttre-bst beroende p deras musiksmak. En otroligt subjektiv bedmning fr en mnniskas vrde. Tyvrr tnker nog mnga likadant, en slags ondig klasskamp.

David Schwieler

2011-11-28

Det var lnge sedan och lngt fre filmen. Filmen s mycket smre genom att bara vara inspelad p fel kontinent.

Helena Karlsson

2011-11-20

Trist! Jag tillhr helt uppenbart inte mlgruppen denna bok vnder sig till. En "grabb-bok".

Elisabet Ekdahl

2011-10-15

Fantastiskt vlskriven bok. Ett annorlunda grepp, vilket r uppfriskande. Jag tycker om nr frfattare skriver bcker p nya stt. Att hela boken i princip handlar om mellanmnskliga relationer och en mnniskas psyke gr den nnu bttre fr mig.

Ellenor Larsson

2011-09-18

Smkul och underhllande. Om en killes tankar och liv nr hans tjej lmnar honom.

Mycket trovrdig bild av en mans knslor och tankar. En av f bcker dr jag knner att jag verkligen har kommit en modern ung man under skinnet - och han r sympatisk! Underhllande bok p flera plan.

Conny J

2010-10-29

Det trkigaste jag har lst i hela mitt liv.

sa Landin

2010-10-29

Lad-lit med klass!! Riktig klass!!

Ulla Edln

2010-08-07

Helt OK

Sanna Colin

2010-07-29

Gillar Hornby, men den hr r ganska trkig

Karin Tidlund

2010-06-15

Hrlig underhllning - lysande sprk, roliga karaktrer

2010-05-10

4:a till boken och en 2:a till filmen.

Nedhal Pirababi

2010-01-08

Fstr inte vad som r bra med denna bok.

Emma Andersson

2009-09-05

Den hr boken tyckte jag riktigt mycket om mest fr att den fick mig att bokstavligen vika mig av skratt flera gnger! Har frskt att lsa andra Nick Hornby bcker fr att uppn samma sak men utan reslutat. Den hr boken rekomenderas dock varmt som myslsning!

Per Lovn

2009-07-14

Som skivnrd och dj kan jag ju inte annat n lska den :)

Patricia B

2009-07-04

Som en av de vrsta listnerdar jag knner fll jag pladask fr Rob. Dessutom har dom lyckats riktigt bra med filmen - hr och hpna :)

Eva Lindblad

2009-07-04

Filmen r enorm! Av ngon anledning gillade jag inte boken lika mycket!

2009-06-06

lskar Nick Hornbys stt att skriva, hur jag som tjej p ngot stt lyckas frst hur killar tnker/knner (om man nu ska gra en sdan uppdelning). Helt underbar bok med alla musikreferenser s blir jag supersugen p att hra musiken... och tnker att om jag haft ngra r till p nacken s hade jag skert frsttt nnu mer av pongerna i boken d de ibland r lt/artistrelaterade... men nd, ljuvlig... mums!