Tio författare. Tio noveller. Tio heta situationer. Åsa Anderberg Strollo Gunnar Ardelius Lisa Bjärbo Inti Chavez Perez Manne Forssberg Martin Jern Jenny Jägerfeld Sara Ohlsson Ingrid Olsson Jessica Shiefauer "Toaletten vid biblioteket. Du vet, den som nästan ingen använder. Om 18 minuter." "Jag sträcker handen till nacken och drar i bikiniknuten. Som om det skulle göra mig mer påklädd." "Jag är så kåt så att jag darrar nu. Det här är inte längre massage." "Jag känner hennes varma andedräkt som ett löfte mellan mina lår och fattar vad det var hon frågade om. Vad jag ska få vara med om." "Sms från Sandra Rydell: Trekant?"

Sanna

2013-08-07

Jag läste ungefär en novell varje dag och varje novell mellan 15-50 sidor. Jag gillar mest Jenny Jägerfelds novell mest. Den var inte så lång och den var händelserik hela tiden. Vissa noveller var för långa och vissa för korta men Jenny fick sin novell helt perfekt. Martin Jerns novell var också bra!

Carolina E

2012-12-13

Det är olika karaktärer

och olika kärlekar.

Bland annat mellan lärare och elev,

pojke och pojke,

pojke och flicka

och flicka och flicka.

Det är det som gör den så bra,

att sex och kärlek skildras

på så många olika sätt.

Dessutom är det svårt att skriva om just sex,

utan att få det fånigt eller som om det

vore taget helt ur fantasin,

det måste skildras verklighetstroget.

Och det gör det.

Det är klart att man gillar vissa noveller bättre än andra,

för man gillar ju vissa författare bättre än andra

så i den här boken borde det finnas något för alla.

Jag läste inte boken i ett streck,

utan läste någon novell då och då och lät boken vila mellan gångerna

vilket jag tror är bra om man gör.

För att inte jämföra för mycket och för att inte tröttna.

Ally Regins

2012-11-10

Fantastiskt initiativ. Varierande kvalité, precis som de flesta novellsamlingar.

Anna-klara Akar

2012-11-07

Mycket välskriven med goda författare . berättelser med sug i. Men jag känner mig gammal och pryd. Är detta en bok som visar hyr det är nu, då är jag glad jag inte är ung. Tänker på låntagaren som sa att man läser Twilight och sånt för där handlar det om kärlek och allvarliga känslor. Inte bara sex och korta förhållanden. Den är bra Het och den är Het! Men vem ska jag ge den till?

Edith Lata

2012-10-15

Väldigt ojämn. Bäst var helt klart Jägerfeld. Dessutom är jag grymt tacksam över att de skildrade annat än heterosex. Det var ju inte direkt erotiskt nydanande eller så, men ja, fin tåglitteratur liksom.

Maria Schedvin

2012-09-14