Heroine

Kallentoft, Mons

EN BELGRAD FRORT. EN FRSVUNNEN KVINNA. EN TIDSFRIST P 24 TIMMAR. Tunnelbanan har brunnit och varken bussar eller ambulanser kr lngre in i Stallhagen. De kriminella gngen har tagit ver, och nr en polisbil sprngs i luften stter polisen stopp fr alla uttryckningar. S sprids en film i sociala medier. En ung kvinna har skndats och lmnats fr att d. Polisen slr en jrnring kring frorten. Gatorna brinner och allmnheten skriker efter hmnd. Kriminalinspektr Zack Herry vid Srskilda enheten ger sig ensam in fr att hitta kvinnan innan det r fr sent. Men mrka krafter arbetar i det frdolda fr att ge honom hans livs svraste prvning. HEROINE r den fristende fjrde delen i Herkulesserien. Nr myten om Augeas stall frvandlas till en ultramodern thriller blir frorten den krigszon vi alla fruktar. Sagt om Herkulesserien: Helt fantastiskt spnnande....

I Stallhagen har de kriminella gngen tagit ver och varken bussar eller ambulanser kr in dr lngre. Nr en polisbil sprngs i luften stter ven polisen stopp fr alla utryckningar. S sprids en film snabbt i sociala medier, dr en ung kvinna har skndats och lmnats fr att d.
Heroine r den fjrde delen i Herkulesserien. Jag har lst de tre tidigare och gillat dem mycket. Denna r fristende, men fr strst behllning br man ha lst de innan tycker jag. Heroine r skrmmande verklig och speglar tyvrr samtiden som r i vissa frorter idag alltfr vl. Man nskar att det de skriver bara skulle vara ren fiction. Boken r otck, stundtals vldigt obehaglig och mycket spnnande samt har ett driv utver det vanliga. Frfattarna har en frmga att skriva s det inte gr att lgga ner boken, s ven med denna, som lstes i ett svep frn prm till prm. Hoppas verkligen frfattarna hller fast vid sin tanke med att skriva 12 bcker i serien, nr de r s hr bra , vill jag bara lsa mer om kriminalinspektr Zack!

Heroine r den fjrde boken i Herkulesserien. Dom tidigare bckerna r Zack, Leon, och Bambi. Jag har tyckt vldigt mycket om dom tre tidigare bckerna, och lnkar hr till mina recensioner av dom. Herkules, i den grekiska mytologin, utfrde ju tolv stordd. Och jag hoppas verkligen att det blir tolv bcker i bokserien ocks.

Huvudpersonen i bckerna, kriminalinspektr Zack Herry p Srskilda enheten, r en mycket speciell polis och mnniska. Och ven om man skert kan lsa den hr boken fristende, och med stor behllning, s tycker jag nd absolut att man ska lsa serien frn brjan, och i rtt ordning. Fr ven om det r olika fall i bckerna, s har Zacks privata liv stor del i bckerna.

Den hr boken knns mycket aktuell, med tanke p dom mnga hndelserna som har hnt i vissa utsatta frorter i Sverige. Det som utspelas i den phittade frorten Stallhagen skulle ju kunna hnda i flera frorter runt om i landet.

Boken r oerhrt spnnande, mycket blodig, ibland gripande, vldigt vldsam, verklig och aktuell, vlskriven och lttlst, och ibland knns det som om man tittar p en film nr man lser boken.

Jag tycker definitivt att det hr r den bsta boken i serien, och den fr hgsta betyget frn mig.

Rekommenderar absolut hela bokserien frn brjan, och jag ser redan fram emot nsta bok.