Here S Looking at You

McFarlane, Mhairi

| 2014

A laugh-out-loud romantic (mis)adventure from the internationally bestselling author Mhairi McFarlaneAnna Alessi - history expert, possessor of a lot of hair and an occasionally filthy mouth - seeks nice man for intelligent conversation and Harlequin romance moments.Despite the oddballs that keep turning up on her dates, Anna couldn't be happier. As a 30-something with a job she loves, life has turned out better than she dared dream. However, things weren't always this way, and her years spent as the butt of schoolyard jokes are ones she'd rather forget.So when James Fraser - the architect of Anna's final humiliation at school - walks back into her life, her world is turned upside down. But James seems a changed man. Polite. Mature. Funny, even. People can change, right? So why does Anna feel like she's a fool to trust him?Hilarious and poignant, `Here's Looking At You' will have you laughing...

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Lite väl förutsägbar men älskar McFarlanes sätt att skriva på.

Elisabeth Svensson

2020-08-08

En bok som har det mesta, men stundtals lite seg.

Lilla EM

2017-02-21

Stundtals briljant feelgood roman son jag inte kan slita mig ifrån och stundtals riktigt usel. Blir för stereotyp och intetsägande. Stoffet är bättre än boken.

2016-09-29

En av de bättre böckerna i sin genre. Trodde först att den bara skulle vara som alla andra, den kändes från början väldigt ytlig och utseendefixerad men jag upplevde att den hade mer djup än så. Lite ironisk humor, lite sorglig och lite romantisk. Den tilltalade mig helt enkelt!

Anna Hassel

2016-08-16

Mysig chicklit med intelligens!

Matilda Norberg

2016-06-30

Trots den stereotypa idén att giftermålet är det ultimata målet, och det förutsägbara i berättelsen, är den rätt mysig och så där feelgood så jag mådde bra när boken var utläst. En trea blir det

Vilken enorm besvikelse, efter att ha gillat "you had me at hello". Har sällan varit med om en mer utseende- och viktfixerad bok, fylld av klyschor och irriterande konversationer. En eloge till författaren ändå att få en att vilja fortsätta läsa. Trots den låga kvaliteten var den underhållande och lättläst.

Eva Pettersson

2016-02-23

Feelgood när den är som bäst!

victoria sörqvist

2015-07-30

Perfekt läsning en regnig sommar! Romantisk och rolig.