Hemmets trygga vrå

Hunter, Cara

»Gripande, labyrintisk spänningsroman« Ian Rankin Åttaåriga Daisy, utklädd till tusensköna, försvinner spårlöst under en fest. Föräldrarna Sharon och Barry anmäler henne försvunnen sent på kvällen. Men när polisen granskar foton från festen ser de att det inte är Daisy som springer runt i tusenskönadräkt, utan ett annat barn. Ingen på festen verkar ha sett Daisy och ingen verkar ha saknat henne. Var hon ens på festen? Kriminalkommissarie Adam Fawles leder en utredning som gång på gång ändrar riktning när det visar sig att inget är som det först ser ut. En utredning som hela tiden också påminner honom om det barn han själv har förlorat. Samtidigt tickar klockan för Daisy, och hoppet om att återfinna henne i livet blir allt mindre... CARA HUNTER är en brittisk författare bosatt i Oxford. Hemmets trygga vrå är första boken i hennes hyllade serie om...

Nina Gustafsson

2018-06-12

Daisy försvinner från festen eller när sågs hon egentligen senast? Twittertrollen och polisens misstankar riktas åt flera håll och boken tar ett antal vändningar innan allt är uppklarat.

2018-05-10

Den här boken fick jag ögonen på när jag gick igenom intressanta boksläpp i januari. Ett par veckor senare så dök den plötsligt upp på hallmattan och jag blev riktigt glad. Ännu gladare är jag nu när jag har läst den och upptäckt att detta tydligen är första delen i en serie. Yay! Läs mer på min blogg

Bladvändare. Oväntat slut.

2018-03-12

Åttaåriga Daisy försvinner spårlöst under en fest. Föräldrarna Sharon och Barry anmäler henne försvunnen först sent på kvällen. Ingen på festen verkar ha sett Daisy och ingen verkar ha saknat henne. Var hon ens på festen?
🐴
Hemmets trygga vrå är en bok som direkt kopplade grepp om mig och sedan höll mig fastnaglad till sista sidan, jag läste hela boken i ett svep. Den är spännande direkt och man får en känsla av att alla polisen pratar med ljuger. Ingenting stämmer. Boken höll mig verkligen på halster med hur det egentligen gick till när Daisy försvann. Hemmets trygga vrå är en hisnande läsupplevelse med en rafflande upplösning, rekommenderas!