Hemmets trygga vrå

Hunter, Cara

"Andlöst spännande." Lotta Olsson, DN "En av vårens bästa deckare, en bok att sträckläsa." Johanna Wistedt, recensentÅttaåriga Daisy klär ut sig till tusensköna när hennes föräldrar ställer till med fest en sommarkväll i juli. På natten märker föräldrarna att dottern är borta och anmäler henne försvunnen. Men när polisen granskar foton från festen upptäcker de att det inte är Daisy som bär dräkten, utan ett annat barn. Ingen på festen verkar ha sett henne under kvällen. Var hon ens där?Det visar sig att ingenting är som det verkar. Kriminalkommissarie Adam Fawley leder utredningen som gång på gång ändrar riktning. En utredning som hela tiden påminner honom om barnet han själv förlorade.Tiden börjar rinna ut för Daisy och hoppet om att återfinna henne i livet blir allt mindre.CARA HUNTER är en brittisk författare bosatt i Oxford. Hemmets trygga vrå är första...

2021-03-16

Stark och välskriven psykologisk triller. Lite annorlunda upplägg och ganska spännande. Betyg 3,5

2020-05-23

Spännande psykologisk thriller med en helt dysfunktionell familj i centrum. Båda barnen skadade av att fostras av lika skadade föräldrar. Förfärligt! Men jag har lite svårt för att huvudpersonen, den utredande krimaren är i jagform. Och slutet är lika hastigt ihopsnört som oväntat. Bra? Nja, känns lite för slarvigt enkelt.

Evasbokhylla

2019-10-19

En bok med tvära kast som blir mer och mer spännande för varje sida man läser.

2019-02-19

Bra!

2019-01-29

Spännande och tragisk historia där allt inte är som det ser ut på ytan. Riktig bladvändare och jag ser fram mot del 2 i serien.

Nina Gustafsson

2018-06-12

Daisy försvinner från festen eller när sågs hon egentligen senast? Twittertrollen och polisens misstankar riktas åt flera håll och boken tar ett antal vändningar innan allt är uppklarat.

2018-05-10

Den här boken fick jag ögonen på när jag gick igenom intressanta boksläpp i januari. Ett par veckor senare så dök den plötsligt upp på hallmattan och jag blev riktigt glad. Ännu gladare är jag nu när jag har läst den och upptäckt att detta tydligen är första delen i en serie. Yay! Läs mer på min blogg

Bladvändare. Oväntat slut.