Hemma hos Mimmi, bok 2

"Mimmis värld har utvecklats för att stimulera barns språkutveckling. Vårt mål är också att ge föräldrar råd och tips om hur de kan stärka barnens språkutveckling på ett roligt och enkelt sätt!" Jim Gustafsson & Fredrik HammarstedtJim Gustafsson och Fredrik Hammarstedt är de två författande logopederna. Med en bakgrund inom barns tal- och språkutveckling har de tagit fram konceptet Mimmis värld, som är en språkutvecklande värld för alla barn.Mimmis värld består av böcker, låtar och filmer på Youtube, samt tips och råd till föräldrar om hur de kan stärka barnens språkutveckling på ett roligt och enkelt sätt.Först ut är böckerna Här är Mimmi och Hemma hos Mimmi som riktar sig till de yngsta barnen i den tidiga språkutvecklingen. Läs böckerna, njut av musiken, dansa med till filmerna och lär dig de lätta men samtidigt så otroligt viktiga språkutvecklande strategierna...

Kul med en bok som verkligen engagerar barnen! Även en tumme upp för låtarna på Youtube!

Lennart

Jättebra med en bok som de minsta barnen tycker är rolig och som vi kan läsa tillsammans! Stort plus för de tydliga instruktionerna för mig som vuxen så att jag på bästa möjliga sätt kan hjälpa stödja språkutvecklingen.

Lisa

En härligt färgglad bok för de allra minsta, med stadiga boksidor som tål kladdiga fingrar! Det är kul att peka och prata tillsammans med barnet, de lär sig snabbt orden och vill läsa mer och fler böcker.
En bra start på språket, helt enkelt!

Jag har läst både denna bok och första Mimmiboken tillsammans med min son. Uppskattar tipsen kring hur jag som förälder kan agera under läsningen för att hjälpa honom med språkutvecklingen!