Hemma hos Mimmi, bok 1

"Mimmis värld har utvecklats för att stimulera barns språkutveckling. Vårt mål är också att ge föräldrar råd och tips om hur de kan stärka barnens språkutveckling på ett roligt och enkelt sätt!" Jim Gustafsson & Fredrik HammarstedtJim Gustafsson och Fredrik Hammarstedt är de två författande logopederna. Med en bakgrund inom barns tal- och språkutveckling har de tagit fram konceptet Mimmis värld, som är en språkutvecklande värld för alla barn. Mimmis värld består av böcker, låtar och filmer på Youtube, samt tips och råd till föräldrar om hur de kan stärka barnens språkutveckling på ett roligt och enkelt sätt. Först ut är böckerna Här är Mimmi och Hemma hos Mimmi som riktar sig till de yngsta barnen i den tidiga språkutvecklingen. Läs böckerna, njut av musiken, dansa med till filmerna och lär dig de lätta men samtidigt så otroligt viktiga språkutvecklande strategierna...

Min son älskar Bubben, eller Bubblan som han ibland säger :)

Fin bok!

Lennart

Bra med en bok som är utformad så att man läser tillsammans med barnen och får dom engagerade! Även bra med tips för hur man som vuxen kan tänka och göra för att hjälpa barnen i språkutvecklingen.

Lisa

Pedagogisk och rolig bok för de minsta. Kul att läsa och peka tillsammans med barnet, de lär sig snabbt!

Jag har läst denna bok tillsammans med min son och han uppskattar den verkligen! Roliga och färgglada karaktärer som han kan komma ihåg namnen på.

Jag har läst de två böckerna om Mimmi av Jim Gustafsson och Fredrik Hammarstedt. De är båda logopeder och böckerna är framtagna för att stärka språkutvecklingen hos de yngre barnen. I slutet av böckerna finns en sida för den vuxna läsaren som ger tips och råd kring språk och läsning. Mimmi har också en egen hemsida och via den nås även några låtar som finns på youtube. www.mimmisvarld.com
Pekböcker för de yngre och bra med förklaringar och tips till den vuxna.