Hemligheter och pinsamheter

Susso, Eva

| 2010

Tre tjejer. Tre kärlekshistorier. En bok. Alla tre delarna i Eva Sussos chick lit-serie Hemligheter och pinsamheter i en enda pocket. Första delen: Jag såg honom först! Jag såg honom först! Edgar Flemming, alltså. Det var inget snack om saken. Han var SÅ snygg. Men Maja och Anisa ville också ha honom ... Fan också. Diana Andra delen: Vem bryr sig! Hugo är här i mig, det vet jag. Och jag kollar efter honom i smyg. Inte ens Diana eller Maja vet hur jag känner. Jag är inte kär eller så. Verkligen inte. Ändå blir jag knäsvag när han ler ... Shit vad skumt. Anisa Tredje delen: Bara vänner, typ! Kelly är min kille och jag älskar honom. Det gör jag. Men vi bråkar hela tiden. Vi gör slut, blir ihop, gör slut och blir ihop igen. Kanske är det bättre att vi gör slut på riktigt och blir typ vänner i stället? Allt är så sjukt krångligt! Maja

Sanna

2012-09-10

Jag känner igen mig i boken ganska mycket för att det handlar ju om tjejer i 13 års åldern. Som jag har förstått det är det en triologi och det handlar om tre tjejer och det handlar om en av de här tjejerna i varje bok.

Den här boken handlar om Diana. En plattbröstad joggingtjej (hehe känner igen mig här). Hon blir ju först kär i Edgar Flemming också blir hennes 2 bästa vänner Anisa och Maja också kär i honom. Jag tror Diana var mest "kär" i honom för han var snygg.

Diana blev ju ihop med Majas brorsa Jesper istället och jag blev så glad när han bekände att han hade ritat teckningen. Blev så glad när de blev ihop :D

Ellinor Classon

2012-08-16

Dom hade ingen humor så den var inte rolig den var inte heller spännande eftersom det kändes som om man redan visste vad som skulle hända. Jag tycker dom där tjejerna var väldigt taskiga mot varandra, riktiga tjejer är inte så där mot varandra iaf inte jag och mina kompisar. Det var inte heller så många sidor och väldigt stor text så det kändes som att den bara tog en timme att läsa.

Rianna Celebraz

2012-04-13

Superbra bok. Den var väldigt igenkännlig, verklighetstrogen. Det gick lite för fort att läsa ut den. Rekommenderas!