Helt ute

Kinney, Jeff

| 2015

Jeff Kinney är tillbaka med en ny del i den populära humorserien Dagbok för alla mina fans om Greg och hans skola och familjeliv. Rolig text blandat med serieteckningar har gjort att serien ökat läsintresset hos barn på mellanstadiet i åldern 9-12 år. I Helt ute tvingas hela staden logga ut för en helg och Greg och hans vänner måste leva som man gjorde förr i tiden, det går sådär. Livet var bättre "på den gamla goda tiden"! Så säger alla vuxna runt Greg, men han tvivlar. Han älskar det moderna livets alla bekvämligheter och kan inte tänka sig en tillvaro utan våtservetter. Men när hela stan loggar ut för en helg tvingas han pröva på att leva som förr. Det går sådär ... Och på skolans "danande" läger, där det varken finns elektronik eller varm dusch, går det ännu sämre. Hur ska Greg överleva utan en enda våtservett i sikte? "En av de mest framgångsrika barnboksserier som någonsin...

Almunge skola, 4B

2021-12-18

Bra för den var rolig.

Almunge skola, 4B

2021-12-17

Jag tycker att boken var sådär för att den var tråkig och ospännande.

Klass_11A

2021-12-15

Bra bok

Den är jätte bra och rolig bra för 9-12 bra bok för de

4ab Fridlevstad

2021-12-09

jag mins inte så mycket från den men den är den bästa boken jag har läst

Boken handlar om att Greg som jag tror att han heter måste leva Elektronik fritt en hel dag han började att sälja lemonad men det kom en annan kille som fick mer kunder sen gick ha till parken och arbetade sen kom en grupp som arbetade för att dom typ hade snattat men efter ett tag vill inte dom arbeta mer men det behövde dom vill du veta fortsätningen läs boken!!!!

Den här boken är skriven av Jeff Kinney. Den handlar om att Greg Heffleys mamma vill starta en elektronikfri helg. Greg Heffley är verkligen inte med på noterna. Greg Heffley behöver pengar så han börjar sälja lemonad. Jag tyckte boken var bra eftersom den hade mycket humor i sig. Av Lucas.

Den var bra

Den här boken handlar om en kille som heter Greg han ska på ett läger och det tycker hans kompisar är läskigt. Den är boken passar de som gillar lite spänning och de som gillar dagböcker 📓/Donna

Jag tyckte att boken var bra. Den var spännande. Den var väldigt rolig. Jag tipsar er om denna boken.

den var ganska bra. Jag reckomenderar den.Den handlar om en pojke som heter Greg

Balltorpsskolan 4A

2021-10-27

Greg åker på läger med sin klass till hårdskövle gård men det ryktas att det finns en galen bonde som heter silas scratchmen det va Gregs pappa som kom på det.

Den här boken är faktiskt bra.Det handlar om Greg när han ska åka till en plats med sin klass men ingen visste inte att det är en hemsk figur där

jag tycker att den är jätte rolig och jag skulle verkligen rekomendera den till de som gillar roliga böcker. Den är också ganska lättläst så den tar inte så lång tid att läsa den. den är rolig för att grisen beter sig som en människa, och för att alla är rädd för Silas Scratch från början och sen var det bara Gregs pappa

jag tycker om den boken men den är lite knasig, rolig och den har knäppa saker och så.

Greg Heffley (huvudpersonen) har otur han åker till en ”hemsökt” bondgård med sin klass.

Väldigt kul på slutet men lägret kunde varit längre.

Boken handlar om Greg som åker på ett läger med sin klass . Jag skulle tipsa den för någon som gillar humor.

Jag tycker den är rolig för att dom hittar på knäppa saker hela tiden.