Hella Hells bekännelser

Drougge, Unni

| 2001

I ett kvinnofängelse någonstans i Sverige sitter Hella Hell. Dömd till åtta års fängelse för det mest föraktade av brott. En spillra av den reklambyrådrottning som för inte länge sedan lade männen och världen för sina fötter. Smuttande på den svartvinbärssaft som påminner henne om forna tiders alla Vodka Kurant skriver hon ner sin berättelse. Ett passionsdrama av ytterst ovanligt slag. En kärlekshistoria som tog sin början i en kyrka på Söder, fortsatte ut på en storslagen odyssé genom Europa, för att sedan landa på Sigtunas Humanistiska Läroverk och ta ett abrupt slut vid en strand i Skagen. En bisarr kedja av händelser som aldrig inträffat om huvudpersonen; den välslipade, Prada-prydda Hella Hell själv, hade haft någon som delade hennes syn på kärleken. Kanske hade det räckt om bara föremålet för hennes brinnande åtrå hade förstått. Men hur skulle han kunna göra det? Han var...

2016-06-17

Jag har tidigare läst den här för hand, men nu lyssnade jag på ljudboken. Och den håller allt fortfarande. En galet underhållande roman i bästa Drougge-stil som jag varmt kan rekommendera!

2013-12-15

På sätt och vis en hemsk bok, med tillika hemska karaktärer: Hella, Jocke, Lola.... Men med Unni Drougge har man verkligen inte tråkigt för ett ögonblick. Generad och smått skamsen, men med ett ständigt leende på läpparna- sträckläste jag den här boken. Rekommenderas varmt till alla Unni-fans!

Den enda bok av Unni Drougge jag har läst. Jag borde väl egentligen tycka den är hemsk. Men jag tycker den är fantastisk. Den är osympatisk, orealistisk, obehaglig intill vämjelsens gräns - och jag älskar den. Drivet skriven. Inte på något sätt lättläst, ibland måste man lägga den ifrån sig för att orka fortsätta. Dags att läsa om den igen tror jag, den har ju tio år på nacken nu.

Lina Josefsson

2012-06-29

Joyboys, cant live without them?

Izabela Kosznik

2012-02-28

Hella Hells Bekännelser är en Unni bok rakt igenom, en mycket vågad historia om förbjuden kärlek eller lust är kanske mer passande ord. Jag gillar Unni därför e det inte konstigt att. Hells Hells bekännelser är en bok jag ger en självklar 4 i betyg .

Sådär!

Johanna Falkered

2009-07-01

Provocerande kanske men ack så grym bok. Jag har såklart läst