Hej, hello!

Bross, Helena

| 2015

Helena Bross lättlästa böcker om barnen i "Klass 1b" toppar ständigt försäljningslistorna. I förstaklassarnas egen favoritserie kan både tjejer och killar känna igen sig. Och den här gången får kompisarna i klass 1b besök ända ifrån Amerika ? Siri är så glad att hon nästan kan spricka! Hennes kusiner från USA ska komma och hälsa på. Men när hon får veta att de mest pratar engelska, blir hon lite orolig. Tänk om hon inte förstår vad de säger? Vad ska hon göra då? Och vad ska hon säga när de kommer? ?Hej!? eller ?Hello??Hej, hello! är den nittonde, helt fristående, delen i serien om barnen i "Klass 1b". Läs också: Spöket i skolan, Starkast i klassen, Hemliga kompisar, Världens finaste glasögon, Ny i klassen, Tandligan, Vilse i skogen, Vi vill ha disco, Skrik och bajs, Ring 112!, Hjälp, vi kommer för sent!, Natt i skolan, Bli sams, Vilken vikarie!, Småkrypsjakten, Slagsmål, Allra bästa kompisen...

Det här boken handlar om en tjej som heter Siri och hennes kusiner från USA kommer men de kan inte så bra svenska.

helt okej

2021-10-06

Den var inte rolig. Den var inte spännande. Den får en etta😡😤
missnöjd!

det va yeti finn och rolig

det va yeti finn och rolig

Jag tyckte att denna boken var bra för att man lär sig engelska.

2021-09-24

Jag ger den 2 stjänor för att den var för kort och enkel. Jag rekomenderar den till de som vill börja lära sig engelska. Albert Eklund

2021-09-22

det är en tjej som är själv och vill leka med sin kusin Ben så hon vill leka sen sa pappan kom hit sen kommer hon pappa säger att kusinerna ska komma sen blir hon jätte glad nästa dag säger hennes vän vill du komma hem till mig hon säger nej hon måste vila innan hon ska träffa sin kusin sen kommer kusinen de pratar leker och sen måste de gå efter 2 veckor så då sa pappa att de kan komma till Ben sen efter kommer det kanske mer det var roligt jag ger den 4 stjärnor hoppas vi vinner!!!!!!!
🤪🤪🤪🤪

Den är väldigt bra för såna som ska börja lära sig att läsa och som gillar engelska.

Den här boken var bra och lite rolig.

boken var lätt läst och den var kul att läsa. När hennes kusiner kom till siri