Hej Bajskorv!

Hallgren, Henrik

| 2021

Möt den glatt pruttsjungande familjen Bajskorv och kika in i deras dagliga liv, där vardagen handlar om allt från rörelserna i tarmarna och den enda älsklingsfärgen till släkthistoria och uppfriskande bad i toalett-turkost avloppsvatten.Seriefantasten och filmregissören Henrik Hallgren har skrivit och illustrerat en helt igenom supersnygg och minimalistisk bajskorvsbok som garanterat kommer att älskas av ALLA i kiss- och bajsåldern. Vad kan vara roligare än att få vinka till bajskorvarna, sjunga med dem och se hur de hoppar i toavattnet!I den här interaktiva roliga bilderboken får Henrik till uttrycken i figurerna på samma enkla (men svåra) sätt som Inger & Lasse Sandberg lyckades med i den lilla figuren Tummen.En skitbra bok helt enkelt!

Per Olsskolan/fyror

2021-11-15

den var jäte bra rekomenderar till 5 åringar 5 stars

Gullis lästips

2021-09-22

”Hej Bajskorv”! Är en skitrolig bok för de yngsta som är i kiss- och bajsåldern!💩

Här får vi lära känna den pruttsjungande familjen Bajskorv och kika in i deras vardag som handlar om allt från rörelserna i tarmarna och den enda älsklingsfärgen till släkthistoria och uppfriskande bad i toalett-turkost avloppsvatten.

Vi får även träffa släkten, småkluttarna, simmaren, smygaren, dykaren, mjukisarna, hårdingen, kringlan, majskorven, rödbettan och turisten.

Det här är en bilderboken med lite text och mycket bilder med olika humoristiska bajsfigurer som påminner om lilla enkla figuren Tummen.

Det här är en bilderbok som älskades av barnen mellan 2 till 4 år som är mitt uppe i sina bästa kiss- och bajsåldrar och de som har kvar bajshumorn.

AC (mamma):
Henrik Hallgren drömde som liten om att bli serietecknare eller jobba med tecknad film. Han skrev brev till Disney men fick aldrig något svar. Istället blev han reklamfilmsregissör och skapade en bilderbok om ett hett ämne. Bajs! Hej Bajskorv! heter hans bilderbok och oavsett om det finns för många skitböcker så är denna bok rätt kul.

Bara titeln får Philip att skratta; Jag är ingen bajskorv men ok.

Boken talar till läsaren. Bajskorven frågar vad vi heter, frågar efter favoritfärg, presenterar sin familj och visar sina favoritsysselsättningar som att åka rutschkana i magen (man kan följa med med fingret), sjunga om pruttar och det påtalas även att korvarna älskar att bada. Då vi har hoppentusiaster i vår familj diskuteras det helt plötsligt och samtalet spårar ur.

Boken har fokus på texten på ena sidan och sen en bild på andra sidan.

Philip 8 år:
Jag tycker att boken är skitbra och ganska rolig. Jag tror att någon som är liten tycker boken är jättekul.

Gustav 10 år:
Jag tror att man tycker bajsböcker är jätteroliga när man är liten. Jag tycker det är kul men jag tycker också att det är lite äckligt. Det är en ganska ren bok för att vara en bajsbok :) Det är bara text på sidorna med text