Häxan från Portobello

Coelho, Paulo

| 2007

Extra MP3-CD medföljer!Hur finner vi mod att följa vårt hjärta om vi inte ens vet vilka vi är?I Paulo Coelhos nya roman möter vi häxan från Portobello, Athena, en ung kvinna med profetisk förmåga.Hon föds i Transsylvanien men överges som liten flicka av sin romska mor och adopteras bort. De nya föräldrarna för henne till Beirut, men när kriget bryter ut i Libanon flyttar familjen till London. Där lär Athena känna den man som blir far till hennes barn och de gifter sig, men äktenskapet blir kortvarigt. Genom sitt moderskap väcks tankarna på kvinnan som födde henne till världen, och för att förstå varför hon blev bortlämnad bestämmer Athena sig för att resa till Rumänien och söka rätt på sin biologiska mamma. Men en resa leder sällan enbart dit man har tänkt sig, och Athenas upptäckter kommer att förändra henne och hennes medmänniskors liv, för alltid....

My.loved.books

2016-04-10

Ännu en Fantastisk läsupplevelse från Paulo Coelho! :)

Louise Ö

2013-07-03

Älskar hans böcker. Denna handlade mycket om häxkonster och magi. Spännande!

Fredrik Axelsson

2012-07-13

Coelhos inspirationsböcker blir lätt flummiga och lite för mycket ibland. Men det är ändå något jag gillar med hans författande. Denna är inte i alkemistenklass men ändå läsvärd.

Riktigt bra bok. Mycket filosofisk.

Klara Antonsson

2012-02-18

Lite väl flummig...

Karin Lundqvist

2011-11-28

Älskar normalt sett allt Coelho gör, men denna bok har jag börjat på flera gånger och slutat läsa lika många... Det går bara inte!

Angelica Linde

2011-11-17

Satt helt förvirrad där i slutet. Fanns Athena på riktigt eller vad allt påhittat eller hur var det?

Josephine Tholander

2011-07-10

Dettta är nog en ganska medelmåttig bok av Coelho. Jag tyckte det fanns vissa intressanta delar som fascinerade mig, men annars var hela storyn i sig kanske inte den mest intressanta. Medan jag försökte läsa ut den, en bok som jag egentligen kanske borde läst i ett svep för att försöka förstå den, så läste jag snabbt ut en annan bok som jag fångades desto mer av och läste ut innan denna.

Maja Korpvinge

2011-03-11

Nej.

Camilla H

2010-06-12

Huvudpersonen i boken är Athena. Hon är en intressant karaktär. Vill och vågar mycket. Athena känner sig tom inuti och söker därför svar på de frågor hon har om sig själv och sitt förflutna.

Boken handlar om kärlek och utforskar ämnet, vad det är, olika former osv. Varje kapitel är indelat efter olika personer och deras berättelser (lite som en intervju) om Athena.

Jag gillar författarens sätt att skriva, poetiskt och många klokheter. Han skriver på ett sätt som lämnar rum för egna funderingar.

Det är inte den bästa boken jag läst av Coelho men jag gillar den. Intressant historia som fick mig att vilja läsa mer. Jag ville se hur det går för Athena i hennes sökande och varför boken fick titeln Häxan från Portobello.

Thony Glans

2010-03-19

Något av det tråkigaste och sämsta jag läst på länge.Lyckades inte komma till slutet.

Petra Norstedt

2010-02-27

Det tog mig fyra försök att komma igenom boken men jag fann inget intressant varken innehållsmässigt eller språkligt.