Hxan frn Portobello

Coelho, Paulo

| 2007

I Paulo Coelhos nya roman mter vi hxan frn Portobello, Athena, en ung kvinna som dubbas till hxa fr sin profetiska frmga. Athena fds i Transsylvanien men verges som liten flicka av sin romska mor och adopteras bort. De nya frldrarna fr henne till Beirut, men nr kriget bryter ut i Libanon fl yttar familjen till London. Dr lr Athena knna den man som blir far till hennes barn och de gifter sig, men ktenskapet blir kortvarigt. Genom moderskapet vcks Athenas tankar p kvinnan som fdde henne till vrlden, och fr att frst varfr hon blev bortlmnad bestmmer Athena sig fr att resa till Rumnien och ska rtt p sin biologiska mamma. Men en resa leder sllan enbart dit man har tnkt sig, och Athenas upptckter kommer att frndra hennes och hennes medmnniskors liv, fr alltid. terigen utforskar Paulo Coelho kvinnans vrld och de teman som lskas av s mnga lsare...

My.loved.books

2016-04-10

nnu en Fantastisk lsupplevelse frn Paulo Coelho! :)

Louise

2013-07-03

lskar hans bcker. Denna handlade mycket om hxkonster och magi. Spnnande!

Fredrik Axelsson

2012-07-13

Coelhos inspirationsbcker blir ltt flummiga och lite fr mycket ibland. Men det r nd ngot jag gillar med hans frfattande. Denna r inte i alkemistenklass men nd lsvrd.

Veronica Skldqvist

2012-03-23

Riktigt bra bok. Mycket filosofisk.

Klara Antonsson

2012-02-18

Lite vl flummig...

Karin Lundqvist

2011-11-28

lskar normalt sett allt Coelho gr, men denna bok har jag brjat p flera gnger och slutat lsa lika mnga... Det gr bara inte!

Angelica Linde

2011-11-17

Satt helt frvirrad dr i slutet. Fanns Athena p riktigt eller vad allt phittat eller hur var det?

Josephine Tholander

2011-07-10

Dettta r nog en ganska medelmttig bok av Coelho. Jag tyckte det fanns vissa intressanta delar som fascinerade mig, men annars var hela storyn i sig kanske inte den mest intressanta. Medan jag frskte lsa ut den, en bok som jag egentligen kanske borde lst i ett svep fr att frska frst den, s lste jag snabbt ut en annan bok som jag fngades desto mer av och lste ut innan denna.

Maja Korpvinge

2011-03-11

Nej.

Camilla H

2010-06-12

Huvudpersonen i boken r Athena. Hon r en intressant karaktr. Vill och vgar mycket. Athena knner sig tom inuti och sker drfr svar p de frgor hon har om sig sjlv och sitt frflutna.

Boken handlar om krlek och utforskar mnet, vad det r, olika former osv. Varje kapitel r indelat efter olika personer och deras berttelser (lite som en intervju) om Athena.

Jag gillar frfattarens stt att skriva, poetiskt och mnga klokheter. Han skriver p ett stt som lmnar rum fr egna funderingar.

Det r inte den bsta boken jag lst av Coelho men jag gillar den. Intressant historia som fick mig att vilja lsa mer. Jag ville se hur det gr fr Athena i hennes skande och varfr boken fick titeln Hxan frn Portobello.

Thony Glans

2010-03-19

Ngot av det trkigaste och smsta jag lst p lnge.Lyckades inte komma till slutet.

Petra Norstedt

2010-02-27

Det tog mig fyra frsk att komma igenom boken men jag fann inget intressant varken innehllsmssigt eller sprkligt.