Hästen och hans pojke

Lewis, C S

| 1977

Detta är berättelsen om något som tilldrog sig i Narnia och Calormen och länderna däremellan på Guldåldern, då Peter den Store härskade i Narnia och hans bror och systrar var kung och drottningar under honom. Yttre faror tornar upp sig i söder. Det mäktiga kejsardömet Calormen hotar att uppsluka sina grannländer Arkenland och narnia. Ska de bortrövade, hästen Bri och pojken Shasta, lyckas fly från det grymma Calormen, och varna kung Peter och hans syskon i tid? Ska det stora och goda lejonet Aslan, Narnias skapare,än en gång kunna inge Narnias invånare mod och kraft att stå emot de onda mater som hotar. Berättelserna om Narnia omfattar sju böcker 1. Min morbror trollkarlen 2. Häxan och lejonet 3. Hästen och hans pojke 4. Caspian, prins av Narnia 5. Kung Caspian och skeppet Gryningen 6. Silvertronen 7. Den sista striden

Sanna Carlborg

2014-09-01

En bok som genomsyras av islamofobi. Men läsvärd.

Ingeborg Amnéus

2013-10-26

Lite knepigt högtravande språk ibland, och vissa partier är faktiskt tråkiga.

Tony

2012-10-14

Rasistisk. De svartmuskiga männen i söder är onda och slår sina barn etc. men uppe i norr är de ljushylta och goda människor.

A Bookaholic Swede

2010-01-17

En verkligen ljuvlig bok. Vad jag gillar med Narnia böckerna är att man kan läsa dem om och om igen utan att tröttna på dem.