Hästen från porten

Burman, Carina

| 2012

Inte ens i den syriska öknen kan succéförfattarinnan Euthanasia Bondeson gömma sig undan äventyrligheter. Hon möter mystiska resenärer, tvivelaktiga poliser och tillmötesgående haremsdamer ? men ingen av dem förmår förbrylla så som Djinn, den oförlikneliga arabhästen. Återigen utreder Euthanasia Bondeson ett försvinnande. Spåren leder till den myllrande storstaden Konstantinopel, på gränsen mellan väst och öst. Det är mars 1853, och den nyfikna författarinnans svärmeri för antiken måste stå tillbaka för den alltmera påträngande politiken. Under andningspauserna mellan överfall och utredningar görs också förvånande upptäckter inom erotiken.

Annika Sjöström

2017-02-10

Småtrivsam, men det är oooootroligt irriterande att bli "tilltalad" som "ärade läsarinna". Vore jag manlig läsare skulle jag skita i att läsa vidare efter 3 -4 gången. Utgår hon från att det bara är kvinnor som läser/lyssnar å denna bok??? Det är bara en (!) gång som även "läsaren" kan få förstå något...

Solveig Andersson

2016-06-23

Charmerande deckare med den förträffliga Euthanasia. Burman skriver dessa historiska deckare så förträffligt att jag som läsare andas in handlingen, är närvarande i den syriska öknen, på väg mot den myllrande storstaden Konstantinopel. Precis som Anna här under skriver är det en stor mysfaktor genom hela serien. Läs den!

Anna Jensen

2015-08-16

Åh vad jag älskar den här serien! Finns nästan ingaord för att beskriva den utöver att det är en otroligt hög mysfaktor samt spänning i lite lagom dos. Läs den!