Harry Potter y la Cámara Secreta

Rowling, J K

| 1999

Flag from es

Harry esta en su segundo año de la escuela de Magia y Hechiceíia. En este episodio Harry tiene que defender la escuela de los malvados que pretenden destruirla. Se tiene que enfrentar con arañas gigantes, serpientes encantadas y fantasmas enfurecidos.(Harry Potter and the Chamber of Secrets in Spanish.)

Cecilia U

2020-12-28

Serien fortsätter med favorit nr. 3. Läste den som 12-åring och det är lika fantastiskt att återvända till denna trollkarlsvärld, ca 10 år senare!

Cecilia U

2020-12-28

Favorit nr. 2!

Cornelia Eriksson

2020-10-15

Harry Potter är Harry Potter, gillar man det så kan man läsa böckerna om och om igen.

Cornelia Eriksson

2020-10-15

Matilda Persson

2020-09-20

Jag har alltid älskat Harry Potters magiska värld men när jag läser om Fången från Azkaban så slås jag av att den inte riktigt håller jämfört med de tidigare två böckerna. När jag läste om den första boken skrev jag att den blev bättre när jag visste vad som skulle hända. Den tredje boken blir snarare sämre av att jag redan vet vad som kommer hända. Hade det varit första gången jag läste den hade den fått ett högre betygen men nu fungerar den snarare som en uppbyggnad till resterande böcker. Boken är absolut bra och minst lika mysig som de två tidigare men storyn är något svagare och det händer inte lika mycket. Det gör ont i mig att ge den en 3/5 för den är bättre än många andra 3or jag läst, men jag baserar endast betyget på att hemligheternas kammare fick 4/5 och denna var sämre.

Matilda Persson

2020-09-01

J.K. Rowling har återigen lyckats få mig att känna mig som en del av Hogwarts. Böckerna om Harry Potter är enligt mig fruktansvärt välskrivna men tyvärr är inte Harry Potter och hemligheternas kammare lika bra som den första boken. Problemet är att den är skriven som om läsaren inte har läst första boken vilket innebär att allt som var med i tidigare bok får en liten beskrivning i denna. Det är dock fortfarande en bra story som tar med läsaren på en magisk resa.

Maria B

2020-07-28

Älskar Harry Potter med mixen av verklighet och fantasy!

Maria B

2020-07-28

Älskar Harry Potter med mixen av verklighet och fantasy!

CharL8

2020-04-18

Illustrerad Harry Potter är underbar som högläsningsbok.

Mikaela Metafor

2020-04-09

Andra boken i Harry Potterserien. Denna gång uppläst istället. Jag är ju vuxen och boken blir lätt lite barnslig för mig. Däremot förstår jag storheten för barn. Jag ser fram emot att höra böckerna från del fyra och framåt.

Maria Åkerö

2020-01-24

Älskar JK Rowling 🥰 så lättläst.

Sofie Bergqvist

2019-11-19

ÄLSKAR!!

Sofie Bergqvist

2019-11-19

Jättebra bok!

Gullis lästips

2019-08-24

Idag den 24 augusti 2019 är det 20-årsdagen sedan den första Harry Potter-boken gavs ut på svenska.

Då måste jag verkligen tipsa om det helt fantastiska fängslande och magiskt illustrerade Harry Potter böckerna som är baserade på original böckerna.

Här ges böckerna om Harry Potter ett nytt liv i och med de vackra illustrationerna, de är perfekt för barn och den nya generationen som vill börja uppleva den fantastiska värld som Harry Potter erbjuder - men på ett lite lättare sätt än genom originalböckerna.

Det är snygga inbundna böcker som ges ut i stora, generösa format som innehåller många fina och passande illustrationer som passar för högläsning för hela familjen tillsammans med spännande text som är hyfsat lättläst. Det är Harry Potter böcker som passar utmärkt när barnen inte riktigt är mogna att lämna bilder.

Det här är verkligen jättefina samlarexemplar som bör finnas i allas bokhyllor och framförallt hos alla Harry Potter fans.

Ulrica jonsson

2019-08-08

Joesus Roos

2019-06-01

Enormt uppskattade av min (vid tillfället 6 åriga) dotter. Både läskig och rolig på en och samma gång.

Emma Göhran

2019-03-21

Magiskt bra :)

Emma Göhran

2019-03-08

Fantastisk

Agnes

2018-12-23

Älskade den! Hur är det möjligt att böckerna bara blir bättre och bättre!? Läste den illustrerade boken och fullkomligt älskar illustrationerna! Denna och den sista är mina harry potter favoriter.

Bianca Kallai

2018-12-04

Bianca Kallai

2018-12-04

Agnes

2018-11-17

Jag fullkomligt älskar böckerna om Harry Potter. Denna bok bjuder på spänning, humor och lite kärlek. Helt underbar!

W

Wilma Arvidsson

2018-06-05

Gillar verkligen serien!

Helena Flemström

2018-04-19

Kan inte lägga ner boken

Helena Flemström

2018-04-19

Underbar läsning!

2018-02-13

2018-02-13

2018-01-14

En helt underbar berättelse om Sirius Black och Harry Potter. J.K. Rowling fortsätter Harry Potters resa. Jag har läst om Harry Potter böckerna samt lyssnar på ljudböckerna och jag blir aldrig besviken. En läsare kan aldrig vara för gammal för Harry Potter och hans berättelser. Njut!

Helena Österblad

2018-01-04

Håller just på och läser om de här böckerna när de har blivit illustrerade. De är nog fantastiska! Inte bara för att de är spännande och välskrivna utan för att de fått generationer av barn och unga att besöka bokhandlar och att läsa tjocka böcker. Och magin håller i sig ännu efter 20 år, ständigt nya generationer frågar efter de här böckerna på biblioteket. Vem skall kunna ta upp manteln efter den här bokserien?

2017-12-09

Än en gång så har jag återupplevt Harry Potters resa som trollkarl. Denna gång lyssnade jag på Storytel som ljudbok. Jag blir aldrig besviken av dessa berättelser. Nu är jag på Harry Potter och fången från Azkaban!

2017-12-09

2017-06-18

Toppen helt enkelt

Iris Eriksson

2017-04-01

tyvärr inte riktigt min typ av serie, även om jag tycker att den är bra, har självklart sett alla filmerna! Men värd att läsa om man gillar fantasy och magi :)

Underbar serie för alla åldrar!

Underbar serie för alla åldrar!

Erica S

2016-09-04

En riktig bladvändare. Finns inga ord för denna boken. Även om man inte gillar HP så är den läsvärd. Väldigt lättläst och enkel . Ser fram emot nästa

amanda hildur

2016-09-01

Kanske den bästa Harry Potter-boken av dem alla. Innehåller allt, utom möjligtvis kärlek, och det kan man ju klara sig utan, så länge man har vänner, Hogwarts och magi.

Erica S

2016-08-30

mycket bra bok fast filmen är ok och lika så boken ser fram emot nästa

Sam Berling

2015-10-17

Den får hundra miljoner i betyg!

Joanna Bermhed

2015-07-09

Den är väldigt bra.
Det finns mycket beskrivningar så man kan föreställa sig hur det ser ut.
Det innehåller lite av varje och det är även lite variation på språkvalet så att det inte blir för tjatigt och det är en bra handling.

Lars Willfors

2015-04-20

Snark.

Mathilda Flood

2014-03-20

Nu börjar det ju bli lite mer spännande!

Lite väl långdraget till händelsen i slutet när de når Hemligheternas Kammare som liksom utspelas i bara ett kapitel. Lite snålt. Annars bra.

Alva Jönsson

2013-09-14

Andra delen av 7 böcker. Väldigt lättskriven bok. Man förstår exakt vad som händer. Det tycker jag är bra!

Josefine Ejebjörk

2013-05-25

Inte lika bra som de två första böckerna. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som saknas, men historien tog inte tag i mig som de andra har gjort.

Paula Henriksson

2013-05-16

Hela serien är jättebra och spännande

Marita Lundgren

2013-01-19

Underbar serie jag läser högt för min åttaårige son! Sett filmen också, han älskar de fyra första, när vi såg den femte sa han stopp! Den är för läskig, så där har vi stannat, Avvaktar till dess att han vill höra och se resten!

Nils Thor

2012-12-19

Jo, den håller för en omläsning. Men det var för mycket quidditch för min smak.

M W

2012-12-12

Bra

Nils Thor

2012-11-08

Det blev sänkt betyg vid omläsningen. Underhållande, men jag tycker nog att filmen var bättre.

Ida Björkman

2012-10-23

Kan man annat än älska Harry Potter?!

Ellinor Classon

2012-08-10

Tycker böckerna med Black är bättre, han kanske har en aura av spänning. Haha

Bea Johansson

2012-08-10

Harry blir tvingad att bo hos familjen Dursley igen i sommar. Men han får bo hos Ron ett tag också. En fantastisk bok då vi får träffa alla igen, plus den nya husalfen Dobby.
Läs och njut!!!

2012-07-18

Spännande!

Sandra Sjöstedt

2012-05-19

Vad kan man säga, jag gillar dom..

Sandra Sjöstedt

2012-05-19

Vad kan man säga, jag gillar dom..

Charlotte B

2012-03-30

Alla Harry Potter böcker e såå bra! Det är filmerna oxå med undantag av 6:an som jag inte tycker överrensstämmer med boken.

Charlotte B

2012-03-30

Josefine Ejebjörk

2012-03-29

Inte riktigt lika bra som den första men kan inte sätta fingret på vad det är som är annorlunda.

Emilio Martinez

2012-01-25

Superb bok!

Fatima Krause

2012-01-14

Bästa boken ever!!!

Emma Nilsson

2012-01-04

En av de bästa böckerna ja läst.

Emma Ask-Tindberg

2011-12-04

Lika bra som första gången jag läste den

Emma Ask-Tindberg

2011-11-29

Läst återigen och fortfarande lika bra. Men den är för ungdomar, inte vuxna. Ville återuppleva min barndom lite och drog mig tillbaka till de jag alltid fallit på, att läsa

Elisabeth E

2011-08-18

110815: Härligt!

Karin Löfstrand

2011-08-18

110815: Det har varit oerhört mycket Harry Potter under denna sommar. Denna bok har jag först läst själv på engeska strax därefter som högläsning på svenska för sonen 8 år. Grabben har blivit fullständigt Harry-frälst så vi turas om att läsa högt för varann - härligt! Det är dessutom en jättebra serie!

Honey =)

2011-07-31

Världsbäst!

Honey =)

2011-07-22

sofi pousette

2011-06-06

Boken var bra, som alla andra Harry Potter jag läst. Den är spännande från början till slutet. Det blir bara bätte och bättre!!

sofi pousette

2011-05-25

Boken var jättebra, det är spännande och händer saker hela tiden. Böckerna blir bara bättre och bättre. Hon knyter samman saker som hänt i den första boken så man kommer ihåg vad som har hänt.

Kajsa lindberg

2011-02-14

Bra bok men jag tyckte proffesor Lockman var lite dryg!

Elina Granström

2011-02-14

Asså den jag läste hade ett annat omslag!:)

Elina Granström

2011-02-14

Asså jag läste en bit av den här, för jag orkade inte läsa nå mer.:)

hampus oskarsson

den är bra

hampus oskarsson

den är bra

Catarina Danielsson

2011-02-11

Harry Potter är bättre på engelska. Bra fiktion.

Maria Blomkvist

2010-12-28

Den första boken i serien som inte har ett självklart "avslut" i sig själv. Istället tar den riktiga upptrappningen vid och historien djupnar och blir mer komplex.

Liza Bolin

2010-12-27

en av mina favorit-pottrar. undrar varför goblet of fire är nästa? den här känns mer "vuxen" än goblet, de borde bytt plats.

Maria Blomkvist

2010-12-26

Rowling är fantastisk på att föra historien om Harry vidare samtidigt som hon hela tiden binder ihop det som redan hänt med det som komma skall. Hon trollbinder verkligen läsaren och det är oerhört svårt att lägga ifrån sig boken.

Liza Bolin

2010-12-20

Uppläsare: Stephen Fry, vilket gör väldigt mycket för boken. Inte lika gripande och barnboksspännande som ettan, och inte alls lika bra som trean (tror jag! det var ett tag sen jag läste den), men fortfarande väl läsvärd för både barn och vuxna. Jag uppskattar hur Rowling tar med alla små detaljer, såsom Percys mystiska beteende, Fawkes, Expelliarmus-besvärjelsen i bokens slutkläm - det knyter liksom ihop händelsesäcken på ett trevligt sätt.

Elin Elssjö

2010-10-06

Detta är min favoritbok i serien, dock är filmen den sämsta av Harry Potter-filmerna.

Hacer Kucukler

2010-06-25

Den var jättebra! Man förstod allting jämfört med filmen.(filmen var otydlig på slutet) Jag trodde den skulle vara dålig på grund av att jag tyckte filmen var så dålig, men det var den inte. Jag rekommenderar boken och även till de som har sett filmen, för boken är BÄTTRE!!

Karl Sandberg

2010-03-07

Har just avslutat denna andra bok av J K Rowling. Är det någon mer som slås av det starka klassperspektivet som hela tiden återkommer? Känns som om böckerna hittills mer handlar om Harry (fångad i en medelklass-mugglare familj) och arbetarkillen Ron och "oäktingen" Hermonie konflikter med överklassen i egenskap av Draco med far. Denna konflikt belyses och återkommer hela tiden, kanske som starkats när Dracos far nyttjar sin maktposition att försöka avskaffa Dumbledore. Om det är någon som har erfarenhet av brittiska internatskolor skulle det vara intressant att veta hur eventuell kritik av dessa går att återfinna i böckerna.

aida ho

2010-02-09

Omläsningsprojektet fortsätter, böckerna är än bättre när man får en bättre sammanhållning mellan böckerna (inte de närmare två åren som flöt på mellan varje bok vid första läsningen. I tredje delen blir vänskapsband centrala och förstärks samtidigt som serien börjar svartna alltmer. Tyvärr tappar boken på det röriga slutet, en handling som förs fram genom brutna dialoger (det ständiga tala-i-mun-samtidigt-som-något-händer)blir tradig att läsa i längden.

Liv Kristoffersson

2009-12-31

Var förstås tvungen att fortsätta läsa Potter-serien efter att ha läst första boken. Var jämngammal med Potter när jag läste denna ;)

Liv Kristoffersson

Annika Sjöström

lyssnat på hörbok

Annika Sjöström

lyssnat på hörbok

Julia pilz

2009-10-03

Den är jätte bra!!!

Skulle nog uppskatta den mer om jag läste den i dag; felet jag gjorde var att läsa den direkt efter 2:an vilket gjorde att den framstod som något schematisk. Läser annars aldrig två böcker av samma författare i rad utan blandar helst hej vilt mellan skön - och facklitteratur.