Harry Potter och hemligheternas kammare

Rowling, J K

| 2000

Sommarlovet r ntligen ver! Harry Potter har lngtat tillbaka till sitt andra r p Hogwarts skola fr hxkonster och trolldom. Men hur ska han st ut med den omttligt stroppige professor Lockman? Vad dljer Hagrids frflutna? Och vem r egentligen Missnjda Myrtle?De verkliga problemen brjar nr ngon, eller ngot, frstenar den ena Hogwartseleven efter den andra. r det Harrys fiende, Draco Malfoy, som ligger bakom? Eller r det den som alla p Hogwarts misstnker - Harry Potter sjlv?De fantastiska berttelserna om Harry Potter har ervrat vrlden - och Sverige. Stora som sm har drabbats av Harry Potterfebern och bckerna har slt i ver tv miljoner exemplar bara i Sverige!

Helt fantastisk!

Iris Eriksson

2017-04-01

tyvrr inte riktigt min typ av serie, ven om jag tycker att den r bra, har sjlvklart sett alla filmerna! Men vrd att lsa om man gillar fantasy och magi :)

Underbar serie fr alla ldrar!

amanda hildur

2016-09-01

Kanske den bsta Harry Potter-boken av dem alla. Innehller allt, utom mjligtvis krlek, och det kan man ju klara sig utan, s lnge man har vnner, Hogwarts och magi.

Erica S

2016-08-30

mycket bra bok fast filmen r ok och lika s boken ser fram emot nsta

Lite vl lngdraget till hndelsen i slutet nr de nr Hemligheternas Kammare som liksom utspelas i bara ett kapitel. Lite snlt. Annars bra.

Alva Jnsson

2013-09-14

Andra delen av 7 bcker. Vldigt lttskriven bok. Man frstr exakt vad som hnder. Det tycker jag r bra!

Paula Henriksson

2013-05-16

Hela serien r jttebra och spnnande

Nils Thor

2012-11-08

Det blev snkt betyg vid omlsningen. Underhllande, men jag tycker nog att filmen var bttre.

Bea Johansson

2012-08-10

Harry blir tvingad att bo hos familjen Dursley igen i sommar. Men han fr bo hos Ron ett tag ocks. En fantastisk bok d vi fr trffa alla igen, plus den nya husalfen Dobby.
Ls och njut!!!

Ida Lnn

2012-07-18

Spnnande!

Thomas Sievert

2012-07-01

Standard Harry Potter. Mysig!

Sandra Sjstedt

2012-05-19

Vad kan man sga, jag gillar dom..

Charlotte B

2012-03-30

Alla Harry Potter bcker e s bra! Det r filmerna ox med undantag av 6:an som jag inte tycker verrensstmmer med boken.

Josefine Ejebjrk

2012-03-29

Inte riktigt lika bra som den frsta men kan inte stta fingret p vad det r som r annorlunda.

Fatima Krause

2012-01-14

Bsta boken ever!!!

Emma Ask-Tindberg

2011-11-29

Lst terigen och fortfarande lika bra. Men den r fr ungdomar, inte vuxna. Ville teruppleva min barndom lite och drog mig tillbaka till de jag alltid fallit p, att lsa

Elisabeth J

2011-08-20

Spnnande :)

Karin Lfstrand

2011-08-18

110815: Det har varit oerhrt mycket Harry Potter under denna sommar. Denna bok har jag frst lst sjlv p engeska strax drefter som hglsning p svenska fr sonen 8 r. Grabben har blivit fullstndigt Harry-frlst s vi turas om att lsa hgt fr varann - hrligt! Det r dessutom en jttebra serie!

Honey =)

2011-07-22

sofi pousette

2011-05-25

Boken var jttebra, det r spnnande och hnder saker hela tiden. Bckerna blir bara bttre och bttre. Hon knyter samman saker som hnt i den frsta boken s man kommer ihg vad som har hnt.

Kajsa lindberg

2011-02-14

Bra bok men jag tyckte proffesor Lockman var lite dryg!

hampus oskarsson

2011-02-14

den r bra

Maria Blomkvist

2010-12-26

Rowling r fantastisk p att fra historien om Harry vidare samtidigt som hon hela tiden binder ihop det som redan hnt med det som komma skall. Hon trollbinder verkligen lsaren och det r oerhrt svrt att lgga ifrn sig boken.

Liza Bolin

2010-12-20

Upplsare: Stephen Fry, vilket gr vldigt mycket fr boken. Inte lika gripande och barnboksspnnande som ettan, och inte alls lika bra som trean (tror jag! det var ett tag sen jag lste den), men fortfarande vl lsvrd fr bde barn och vuxna. Jag uppskattar hur Rowling tar med alla sm detaljer, ssom Percys mystiska beteende, Fawkes, Expelliarmus-besvrjelsen i bokens slutklm - det knyter liksom ihop hndelsescken p ett trevligt stt.

Karl Sandberg

2010-03-07

Har just avslutat denna andra bok av J K Rowling. r det ngon mer som sls av det starka klassperspektivet som hela tiden terkommer? Knns som om bckerna hittills mer handlar om Harry (fngad i en medelklass-mugglare familj) och arbetarkillen Ron och "oktingen" Hermonie konflikter med verklassen i egenskap av Draco med far. Denna konflikt belyses och terkommer hela tiden, kanske som starkats nr Dracos far nyttjar sin maktposition att frska avskaffa Dumbledore. Om det r ngon som har erfarenhet av brittiska internatskolor skulle det vara intressant att veta hur eventuell kritik av dessa gr att terfinna i bckerna.

Liv Kristoffersson

2009-12-31

Var frsts tvungen att fortstta lsa Potter-serien efter att ha lst frsta boken. Var jmngammal med Potter nr jag lste denna ;)

Liv Kristoffersson

Annika Sjstrm