Harry Potter och halvblodsprinsen

Rowling, J K

| 2005

Den sjtte boken om Harry Potter r ntligen hr! Den-som-inte-fr-nmnas-vid-namn tervnder! "I ett kort tillknnagivande i fredags natt bekrftade Trolldomsminister Cornelius Fudge att Den-som-inte-fr-nmnas-vid-namn har tervnt till vrt land och r aktiv igen. 'Det r med yttersta beklagande jag mste bekrfta att den trollkarl som titulerar sig Lord- ja, ni vet ju vem jag menar, lever och verkar bland oss igen. '" S brjar sista kapitlet i Harry Potter och Fenixorden. I Harry Potter och Halvblodsprinsen gr Harry Potter i sjtte rskursen p Hogwarts skola fr hxkonster och trolldom. Han kastas rakt in i kampen mellan det onda och det goda. Trollkarlsbefolkningen i England uppmanas vara p sin vakt och Dumbledore varnar fr att Lord Voldemort r i frd med att vrva anhngare fr ett nytt frsk att gripa makten. Ska Harry n en gng tvingas duellera...

Passar alla ldrar mycket bttre n filmerna o lskar dem

Underbar serie fr alla ldrar!

Hanna Berg

2015-01-13

En av de bttre bckerna jag har lst

Kerstin Isakson

2014-08-22

Inte lst

Therese stman

2014-06-30

Riktigt bra bok, en serie med bcker som jag tror komma leva vidare ganska lnge. Betyg: 4

Mathilda Flood

2014-05-30

Nu brjar det bli riktigt spnnande nu!

Ida Andersson

2014-02-21

Mitt absoluta Harry Potter favorit, skrattade mycket nr jag lste den. Det r sista boken innan allt blir mrkt men den har ju definitivt sina ljusa stunder och de befinner sig fortfarande p trygga (eller inte s trygga) Hogwarts som vi alla lskar s mycket.

Elli H

2013-07-25

Harry Potter, vad mer kan man sga? Bra, bttre, bst. ven om bckerna blir mrkare och mrkare ju lngre in i serien man kommer.

M W

2012-12-12

Bra

Bea Johansson

2012-08-10

Gud. Den hr och femman, dd och dd!!! Men... Ls sjlva fr att se vem som dr i denna spnnande fantasybok om Harry Potter!!!

Hermione Chaid

2012-08-01

h, vad andls jag blev vid de sista sidorna!! Mina trar brjade rinna nr Dumbledore kom p tal, och det vrsta r att det hnde efter att Sirius nyligen hade dtt!! Jag kunde inte tro det...

Ida Lnn

2012-07-18

Bra men lite lngtrkig

Thomas Sievert

2012-07-01

Hr nr serien sin kulmen. Tempot r p topp och den bygger upp fr en final jttevl.

Sandra Sjstedt

2012-05-19

Jag gillar dom..

Alva Ordnrden

2012-04-02

Harry gr sitt sjtte r p Hogwarts skola fr hxkonster och trolldom, dr mrka krafter frsker att ta sig in. Det r nnu en ny lrare p skolan, men inte i Frsvar mot svartkonster som det brukar vara, utan professor Horace Slughorn blir lrare i sitt "gamla, vanliga" mne. Men det betyder ju d att Snape blir lrare i Frsvar mot svartkonster som han alltid har vetlat och hur kommer det att g?

Dessutom blir Harrys klasskompis blir frhxad,
hans bsta vn blir frgiftad och Harry blir pltsligt bst i klassen p Trolldryckskonst och Slughorns lilla "gullegris". Men det r fr att han fr oanad hjlp av halvblodsprinsen, vem det nu r...

Jag har lst den hr boken p bde svenska och engelska och den r - som de flesta bcker - bst p orginalsprket (eneglska). J.K. Rowling binder fast lsaren i Harry Potters magiska vrld,
med en sdan kraft att man inte kan lgga ifrn sig boken. Rekommenderar den superstarkt till alla som gillar spnning, fantasy, (lite) romantik och mysteri! 0 eller 1000 r, det spelar ingen roll !!! ;D <3

Sarah Olsson

2011-08-21

Det enda som r dligt r den fruktansvrda versttningen, gller fr alla bckerna tyvrr.

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

Jag lste boken p mindre n tv veckor och njt hela boken igenom. Det enda som gjorde mig besviken var (SPOILER-VARNING) att Dumbledore dog p riktigt p slutet.

Hamphus Kjellman

2011-03-07

Bst n s lnge i min mening. Riktigt starkt och ovntat slut dessutom.

Maria Blomkvist

2011-03-03

Den sjtte Harry Potter-boken r som det djupa andetag man tar innan man dyker huvudstupa ner i en kall sj. En uppladdning infr den stora finalen som komma skall. I "Harry Potter and the half-blood Prince" fr vi en ny frstelse fr vem Voldemort varit och blivit, samtidigt som Harry brjar inse vad det betyder fr honom sjlv. Mycket utrymme ges ven till en frdjupning i de andra huvudkaraktrerna och deras relationer sinsemellan.

Kajsa lindberg

2011-02-14

Dom blir bara bttre och bttre. (harry potter bckerna allts)

hampus oskarsson

2011-02-14

den r bra

Kim Rydvald

2010-12-03

Det tar evigheter innan den hr boken lyfter och ngon tydlig intrig utkristalliseras, men nr det vl tar fart s r det lysande.

Elin Elssj

2010-10-06

Den smsta av de bsta. Halvblodsprinsen hller andan infr den sista boken.

Vera .

2010-10-03

gillar alla bckerna (frsta var seg i brjan...) och den hr var lika bra om inte ngot bttre.

Nils Thor

2010-05-26

Trkig och pratig. Hnde ingenting frrn p de sista 150 sidorna. Slutet desto mer verraskande.

Erika Bjrkskog

2010-02-14

Inte lika bra som de andra bckerna (som jag har lst allts..). Men den r definitivt vrd en femma, ven om det r en svag femma.

Annika Sjstrm

2010-01-19

Lyssnat p hrbok

Michael Nysts

2009-10-12

Egentligen r Harry Potter-bckerna ganska verskattade med mycket verskottsinformation och lnga transportstrckor. Den hr har sina spnnande stunder men r inte alls s berrande som jag hade trot att den skulle vara - trots ett ovntat ddsfall.

Hacer Kucukler

2009-10-11

Den r skitbra!!! Ass jag kan bara inte fatta vilken fantasi Rowling har!

Adam Larsson

2009-09-04

Jag har lst den hr hp boken ver 20 gnger liksom resten av alla hp bcker men den r dock inte min favorit ven om det r mycket svrt att sga vilken hp bok man gillar mest.
Severus Snape r ocks min favvo karaktr men jag mste sga att jag tycker att man fr reda p mer om hans frflutna och hans hemlighet i DH (Deathly Hallows) n i den hr boken.

Victoria G

2009-06-12

Den bsta HP-boken! Men det beror vl p att Severus Snape r min favoritkarraktr, hr avsljas hans historia...