Harry Potter och fången från Azkaban ill

Rowling, J K

De fantastiska, och makalöst framgångsrika, böckerna om Harry Potter har sålt i hundratals miljoner exemplar världen över. Den föräldralöse pojken som visar sig vara en trollkarl tog världen med storm, och lämnade ingen oberörd. Böckerna har blivit klassiker, och de fortsätter att förtrolla nya generationer. 2015 inleddes det stora projektet med att illustrera de sju böckerna i fyrfärg. Och tisdagen den 3 oktober är det dags för bok nummer tre i serien; Harry Potter och Fången från Azkaban att komma ut i detta stora, generösa format med illustrationer av Jim Kay.

W

Wilma Arvidsson

2018-06-05

Gillar verkligen serien!

Helena Flemström

2018-04-19

Kan inte lägga ner boken

2018-02-13

Arberesha Sabani

2018-01-14

En helt underbar berättelse om Sirius Black och Harry Potter. J.K. Rowling fortsätter Harry Potters resa. Jag har läst om Harry Potter böckerna samt lyssnar på ljudböckerna och jag blir aldrig besviken. En läsare kan aldrig vara för gammal för Harry Potter och hans berättelser. Njut!

Helena Österblad

2018-01-04

Håller just på och läser om de här böckerna när de har blivit illustrerade. De är nog fantastiska! Inte bara för att de är spännande och välskrivna utan för att de fått generationer av barn och unga att besöka bokhandlar och att läsa tjocka böcker. Och magin håller i sig ännu efter 20 år, ständigt nya generationer frågar efter de här böckerna på biblioteket. Vem skall kunna ta upp manteln efter den här bokserien?

Karoline Norheim

2017-06-18

Toppen helt enkelt

Underbar serie för alla åldrar!

Erica S

2016-09-04

En riktig bladvändare. Finns inga ord för denna boken. Även om man inte gillar HP så är den läsvärd. Väldigt lättläst och enkel . Ser fram emot nästa

Sam Berling

2015-10-17

Den får hundra miljoner i betyg!

Joanna Bermhed

2015-07-09

Den är väldigt bra.
Det finns mycket beskrivningar så man kan föreställa sig hur det ser ut.
Det innehåller lite av varje och det är även lite variation på språkvalet så att det inte blir för tjatigt och det är en bra handling.

Lars Martinsson

2015-04-20

Snark.

Mathilda Flood

2014-03-20

Nu börjar det ju bli lite mer spännande!

Josefine Ejebjörk

2013-05-25

Inte lika bra som de två första böckerna. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som saknas, men historien tog inte tag i mig som de andra har gjort.

Marita Lundgren

2013-01-19

Underbar serie jag läser högt för min åttaårige son! Sett filmen också, han älskar de fyra första, när vi såg den femte sa han stopp! Den är för läskig, så där har vi stannat, Avvaktar till dess att han vill höra och se resten!

Nils Thor

2012-12-19

Jo, den håller för en omläsning. Men det var för mycket quidditch för min smak.

M W

2012-12-12

Bra

Ida Björkman

2012-10-23

Kan man annat än älska Harry Potter?!

Ellinor Classon

2012-08-10

Tycker böckerna med Black är bättre, han kanske har en aura av spänning. Haha

Ida Lönn

2012-07-18

Bra

Thomas Sievert

2012-07-01

Standard Harry Potter. Mysig.

Sandra Sjöstedt

2012-05-19

Vad kan man säga, jag gillar dom..

Charlotte B

2012-03-30

Alla Harry Potter böcker e såå bra! Det är filmerna oxå med undantag av 6:an som jag inte tycker överrensstämmer med boken.

Emilio Martinez

2012-01-25

Superb bok!

Emma Nilsson

2012-01-04

En av de bästa böckerna ja läst.

Emma Ask-Tindberg

2011-12-04

Lika bra som första gången jag läste den

Elisabeth E

2011-07-31

Världsbäst!

sofi pousette

2011-06-06

Boken var bra, som alla andra Harry Potter jag läst. Den är spännande från början till slutet. Det blir bara bätte och bättre!!

Elina Granström

2011-02-14

Asså den jag läste hade ett annat omslag!:)

Elina Granström

2011-02-14

Asså jag läste en bit av den här, för jag orkade inte läsa nå mer.:)

hampus oskarsson

den är bra

Catarina Danielsson

2011-02-11

Harry Potter är bättre på engelska. Bra fiktion.

Maria Blomkvist

2010-12-28

Den första boken i serien som inte har ett självklart "avslut" i sig själv. Istället tar den riktiga upptrappningen vid och historien djupnar och blir mer komplex.

Liza Bolin

2010-12-27

en av mina favorit-pottrar. undrar varför goblet of fire är nästa? den här känns mer "vuxen" än goblet, de borde bytt plats.

Elin Elssjö

2010-10-06

Detta är min favoritbok i serien, dock är filmen den sämsta av Harry Potter-filmerna.

Hacer Kucukler

2010-06-25

Den var jättebra! Man förstod allting jämfört med filmen.(filmen var otydlig på slutet) Jag trodde den skulle vara dålig på grund av att jag tyckte filmen var så dålig, men det var den inte. Jag rekommenderar boken och även till de som har sett filmen, för boken är BÄTTRE!!

aida ho

2010-02-09

Omläsningsprojektet fortsätter, böckerna är än bättre när man får en bättre sammanhållning mellan böckerna (inte de närmare två åren som flöt på mellan varje bok vid första läsningen. I tredje delen blir vänskapsband centrala och förstärks samtidigt som serien börjar svartna alltmer. Tyvärr tappar boken på det röriga slutet, en handling som förs fram genom brutna dialoger (det ständiga tala-i-mun-samtidigt-som-något-händer)blir tradig att läsa i längden.

Annika Sjöström

2009-12-31

lyssnat på hörbok

Julia pilz

2009-10-03

Den är jätte bra!!!

Skulle nog uppskatta den mer om jag läste den i dag; felet jag gjorde var att läsa den direkt efter 2:an vilket gjorde att den framstod som något schematisk. Läser annars aldrig två böcker av samma författare i rad utan blandar helst hej vilt mellan skön - och facklitteratur.