Harry Potter och Fenixorden

Rowling, J K

| 2004

Harry Potter har ftt nog. Sommarlovet hos Dursleys har varit vrre n ngonsin. Hans bsta vnner verkar inte bry sig om honom, han har inte ftt ngra nyheter frn trollkarlsvrlden p hela sommaren och han riskerar dessutom att bli relegerad. Nr Harry vl tervnder till Hogwarts fr sitt femte r r ingenting som det brukar vara, och den stora frgan r: Nr ska Lord Voldemort sl till igen? De fantastiska berttelserna om Harry Potter gr succ ver hela vrlden! Ls ocks Harry Potter och De vises sten, Harry Potter och Hemligheternas kammare, Harry Potter och Fngen frn Azkaban och Harry Potter och Den flammande bgaren.

Underbar serie fr alla ldrar!

Maryam Chaid

2016-12-17

Den bsta av de sju Harry Potter - bckerna. Kanske r det storleken som spelar roll, men om det r ngon av bckerna som innehller alla detaljer om Hogwarts och Harry Potters vrld s r det Fenixorden. Min absoluta favoritbok!

Malin Ericson

2016-12-15

ccccc

Evelyn Falk Mller

2015-09-24

lskar alla bcker ur den serien. Den r vlskriven och intrigen i historien hller hela vgen.

Therse Lnneberg

2015-06-07

I kategorin ungdomsfantasy vinner Potter ver mnga andra

ameer irak

2015-03-10

ameer

Carola Sledd

2015-01-11

I vanliga fall inget fan av 'fantasy' men HP r jag helt besatt av. Den hr r en av de bttre.

Therese stman

2014-06-26

lskar Harry Potter bckerna, denna var riktigt bra ungdomsfantasy bok. Den kndes lite lng ibland, men det gr inget, den tanken frsvinner ganska snabbt. Betyg: 4

Mathilda Flood

2014-05-24

Lite vl lngdragen, men jag uppskattar nd att dom blir ldre och det blir lite mera spnnande

Monika Jacobsson

2014-04-25

Ett mste fr alla ungdomar frn 10 till 100

Linda Berntsson

2014-02-23

lskar Harry Potter bckerna. ven om jag r vuxen :)

Linda N

2013-11-24

Varfr gr jag inte igng p Harry Potter? Jag vet faktiskt inte. Fr mycket beskrivningar. Gsp!

Sandra Katby

2013-11-13

En mitt emellan hndelser bok tycker jag...

Ingela Nystrm

2013-11-09

Dessa bcker fr vra ungdomar att lsa!

Susanne Antonson

2013-09-27

En fantastisk familjebok som hller lnge

jonathan swede

2013-08-20

ventyrsbok som fortfarande r fantastisk.

Lina Westerberg

2013-08-16

Hr upplever jag att serien tar en vndning. Harry blir mycket mer "mrk" och stmningen mer allvarlig, mer "vuxen" n i de tidigare bckerna. Personligen tycker jag att det ger Harry en mer mnsklig/dynamisk personlighet. Vissa verkar tycka att han bara r gnllig, men kom ihg att han nu r 15 och brjar balansera mellan barndomen och vuxenvrlden. OCH ska frska skydda trollkarssamhllet mer eller mindre...

Charlotta Simonson

2013-07-27

Spnnande fantasy fr gammal som fr ung.

Emma Bengtsson

2013-05-10

Harry Potter-bckerna r strlande, denna r inget undantag

Nils Thor

2013-03-07

Alltfr pratig med seg handling.

Bjrn Math

2012-11-19

Inte den bsta men lsvrd.

Honey =)

2012-11-14

bra, men inte lika bra som de andra bckerna i serien!

Max Skoglund

2012-08-17

S spnnande!!

Bea Johansson

2012-08-10

terigen sger jag att jag lskar Harry Potter- bckerna. Men det hr r nog den smsta...
Men en 5a i alla fall.

Ebba Nilsson

2012-08-06

Min favorit i hela Harry Potter-serien p grund av alla karaktrer och deras utveckling.

Ida Lnn

2012-07-18

Lngsta av Harry Potterbckerna, lite fr lng men nd bra!

Thomas Sievert

2012-07-01

S lng. Ondigt lng!

Ebba Sder

2012-06-30

bra!!!!

Sandra Sjstedt

2012-05-19

Vad kan man sga, jag gillar dom..

Anna Olsson Svahn

2012-03-22

Harry Potter- serien har fascinerat mig sen jag kom i kontakt med den frsta boken under min lrarutbildning! Jag lskar alla bckerna och har ivrigt lst dem p engelska innan de slppts p svenska! Ls dem nu!!!!

Hermione Chaid

2012-01-29

Harry Potters sommarlov hos Durslyes har varit fruktansvrd. Hans vnner vrkar ha glmt honom, och han blir anfallen av tv dementorer. Till fljd av detta riskerar han att bli relegerad.
Nr han vl brjar sitt femte r i Hogwarts skola fr hxkonter och trolldom r ingenting sig likt. Och frgorna om Voldemort blir inte besvarade...

Emilio Martinez

2012-01-25

Superb bok!

Therese strm

2012-01-24

Jag mste sga att det r den HP-bok hittills som har haft mest humor, sdr s att jag har smfnissat nr jag lyssnat p den. Men samtidigt r det ocks den av bckerna hittills som jag inte kommit in i s snabbt och som jag nskat skulle ta slut snabbast. Jag tycker att Harry sjlv r lite vl lynnig genom hela boken, och det r rtt trttsamt att lsa om. Men det r en stark trea, och jag har inte precis tappat lusten att lsa HP utan ger mig direkt i kast med nsta!

Erik Jonassson

2012-01-22

Har vglst denna med min dotter. Lite lagom spnnande och barntillten fantasy inte mer.

Emma Wnni

2012-01-16

Alla Harry Potter bcker r suverna

Beata Ahlberg

2011-12-18

Jag tyckte att man blev lite uttrkad efter ett tag en som den r s lng. Dremot bjd den p spnning och energi nr man nstan hade trttnat.

Maria Karvonen

2011-11-14

Spnning och dramatik i en hrlig mix

asha saheel

2011-11-06

den r bra och jag vill lsa mer

Hilda Bergstrm

2011-10-24

Jag lskar Harry Potterbckerna, men just femman hade jag lite svrt fr - fortfarande fantastiskt bra bok, bra skriven och allt snt dr, men den innehller nstan inga positiva inslag alls! Tusen sidor elnde... Men bra elnde<3

Elisabet Ekdahl

2011-10-11

Jag skms inte det minsta fr att jag gillar Harry Potter. Jag frstr inte hur Rowling lyckas med msterverket att skriva bcker som funkar fr svl smbarn som vuxna mnniskor.

Jon Nises

2011-09-23

En underbar ungdomsbok med intressanta karaktr.

Elisabeth J

2011-08-29

Den sorgligaste i serien.

Karin Lfstrand

2011-08-18

110815: Spnnande och lite mrkt!

Kajsa lindberg

2011-02-14

Den hr boken r vldigt trg i brjan men den blir sklart som alla andra harry potter bcker vldigt spnnande i slutet!

hampus oskarsson

den r bra

daniel rodriguez

jhdfgujhgf

Maria Blomkvist

2011-01-24

Jag tycker att historen tar ett stort kliv bde handlings- och mognadsmssigt i den femte boken. Karaktrerna r inte lngre barn och frgor kring gott och ont, rtt och fel r inte lngre svartvita.

Liza Bolin

2011-01-11

stephen fry r en fantastisk upplsare, och det hr r klart den bsta potterboken. politik, om n frenklad fr barnagon, r vansinnigt intressant!

Kim Rydvald

2010-12-03

Bsta Potter-boken; hr nr humorn sin fullndning, och handlingen brjar fras framt p allvar (de tidigare bckerna knns ngot cykliska och slutar alltid p en "trygg" not). Och naturligtvis r det bara folk som har Snape som favoritkaraktr som har rtt att yttra sig om serien.

Liza Bolin

2010-07-22

min favorit i harry potter-serien. politik!

Nils Thor

2010-05-24

Den var alldeles fr lng och pratig. Kom igenom halva boken innan det brjade hnda ngonting. Det kndes ocks tjatigt med de stndiga upprepningarna om hur rasande och arg Harry var hela tiden.
Boken var vrd att lsa som en del i en serie, men den str inte fr sig sjlv.

2010-05-18

Jag lskar alla Potterbckerna. Men denna var nog den som var "smst". Men fr nd en fyra!

Hanna Seven

2010-03-24

Jag bara slkar allt som handlar om Harry Potter. Finns det ngot mer njutningsfullt n att dyka rakt in i en fantasivrld som denna?

Maja Barrdahl

2010-02-02

Lste frra ret(11 r)
Var vl bra, men inte bland de bsta...
Ger den en stark 2 (skulle ingetligen tatt 3 kommer jag p nu xd)

Annika Sjstrm

2010-01-19

lyssnat p hrbok

Lejla k<<

2009-11-15

den var rtt fantasifull!!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Smta Potterboken. Men det r dock en stark 3:a.

Pernilla Hjertzell

2009-08-24

Jag gillar verkligen alla Harry Potter bckerna.

Superspnnande!

Helt underbar som resten av hp bckerna, jag lskar att den r 1000 sidor i den svenska verisionen, nskar att resten av bckerna ocks hade varit s eller kanske till och med nnu lngre :D