Harry Potter och Fenixorden

Rowling, J K

| 2004

Harry Potter har fått nog. Sommarlovet hos Dursleys har varit värre än någonsin. Hans bästa vänner verkar inte bry sig om honom, han har inte fått några nyheter från trollkarlsvärlden på hela sommaren och han riskerar dessutom att bli relegerad. När Harry väl återvänder till Hogwarts för sitt femte år är ingenting som det brukar vara, och den stora frågan är: När ska Lord Voldemort slå till igen? De fantastiska berättelserna om Harry Potter gör succé över hela världen! Läs också Harry Potter och De vises sten, Harry Potter och Hemligheternas kammare, Harry Potter och Fången från Azkaban och Harry Potter och Den flammande bägaren.

Karoline Norheim

2017-06-18

Underbar helt underbar

Underbar serie för alla åldrar!

Maryam Chaid

2016-12-17

Den bästa av de sju Harry Potter - böckerna. Kanske är det storleken som spelar roll, men om det är någon av böckerna som innehåller alla detaljer om Hogwarts och Harry Potters värld så är det Fenixorden. Min absoluta favoritbok!

Malin Ericson

2016-12-15

ccccc

Evelyn Falk Möller

2015-09-24

Älskar alla böcker ur den serien. Den är välskriven och intrigen i historien håller hela vägen.

Therése Lönneberg

2015-06-07

I kategorin ungdomsfantasy vinner Potter över många andra

ameer irak

2015-03-10

ameer

Carola Sledd

2015-01-11

I vanliga fall inget fan av 'fantasy' men HP är jag helt besatt av. Den här är en av de bättre.

Therese Östman

2014-06-26

Älskar Harry Potter böckerna, denna var riktigt bra ungdomsfantasy bok. Den kändes lite lång ibland, men det gör inget, den tanken försvinner ganska snabbt. Betyg: 4

Mathilda Flood

2014-05-24

Lite väl långdragen, men jag uppskattar ändå att dom blir äldre och det blir lite mera spännande

Monika Jacobsson

2014-04-25

Ett måste för alla ungdomar från 10 till 100

Linda Berntsson

2014-02-23

Älskar Harry Potter böckerna. Även om jag är vuxen :)

Linda N

2013-11-24

Varför går jag inte igång på Harry Potter? Jag vet faktiskt inte. För mycket beskrivningar. Gäsp!

Sandra Katby

2013-11-13

En mitt emellan händelser bok tycker jag...

Ingela Nyström

2013-11-09

Dessa böcker får våra ungdomar att läsa!

Susanne Antonson

2013-09-27

En fantastisk familjebok som håller länge

jonathan swede

2013-08-20

Äventyrsbok som fortfarande är fantastisk.

Lina Westerberg

2013-08-16

Här upplever jag att serien tar en vändning. Harry blir mycket mer "mörk" och stämningen mer allvarlig, mer "vuxen" än i de tidigare böckerna. Personligen tycker jag att det ger Harry en mer mänsklig/dynamisk personlighet. Vissa verkar tycka att han bara är gnällig, men kom ihåg att han nu är 15 och börjar balansera mellan barndomen och vuxenvärlden. OCH ska försöka skydda trollkarssamhället mer eller mindre...

Charlotta Simonson

2013-07-27

Spännande fantasy för gammal som för ung.

Emma Bengtsson

2013-05-10

Harry Potter-böckerna är strålande, denna är inget undantag

Nils Thor

2013-03-07

Alltför pratig med seg handling.

Björn Math

2012-11-19

Inte den bästa men läsvärd.

Honey =)

2012-11-14

bra, men inte lika bra som de andra böckerna i serien!

Max Skoglund

2012-08-17

Så spännande!!

Bea Johansson

2012-08-10

Återigen säger jag att jag älskar Harry Potter- böckerna. Men det här är nog den sämsta...
Men en 5a i alla fall.

Ebba Nilsson

2012-08-06

Min favorit i hela Harry Potter-serien på grund av alla karaktärer och deras utveckling.

Ida Lönn

2012-07-18

Längsta av Harry Potterböckerna, lite för lång men ändå bra!

Thomas Sievert

2012-07-01

Så låååång. Onödigt lång!

Ebba Söder

2012-06-30

bra!!!!

Sandra Sjöstedt

2012-05-19

Vad kan man säga, jag gillar dom..

Anna Olsson Svahn

2012-03-22

Harry Potter- serien har fascinerat mig sen jag kom i kontakt med den första boken under min lärarutbildning! Jag älskar alla böckerna och har ivrigt läst dem på engelska innan de släppts på svenska! Läs dem nu!!!!

Hermione Chaid

2012-01-29

Harry Potters sommarlov hos Durslyes har varit fruktansvärd. Hans vänner värkar ha glömt honom, och han blir anfallen av två dementorer. Till följd av detta riskerar han att bli relegerad.
När han väl börjar sitt femte år i Hogwarts skola för häxkonter och trolldom är ingenting sig likt. Och frågorna om Voldemort blir inte besvarade...

Emilio Martinez

2012-01-25

Superb bok!

Therese Åström

2012-01-24

Jag måste säga att det är den HP-bok hittills som har haft mest humor, sådär så att jag har småfnissat när jag lyssnat på den. Men samtidigt är det också den av böckerna hittills som jag inte kommit in i så snabbt och som jag önskat skulle ta slut snabbast. Jag tycker att Harry själv är lite väl lynnig genom hela boken, och det är rätt tröttsamt att läsa om. Men det är en stark trea, och jag har inte precis tappat lusten att läsa HP utan ger mig direkt i kast med nästa!

Erik Jonassson

2012-01-22

Har väglöst denna med min dotter. Lite lagom spännande och barntillåten fantasy inte mer.

Emma Wänni

2012-01-16

Alla Harry Potter böcker är suveräna

Beata Ahlberg

2011-12-18

Jag tyckte att man blev lite uttråkad efter ett tag en som den är så lång. Däremot bjöd den på spänning och energi när man nästan hade tröttnat.

Maria Karvonen

2011-11-14

Spänning och dramatik i en härlig mix

asha saheel

2011-11-06

den är bra och jag vill läsa mer

Hilda Bergström

2011-10-24

Jag älskar Harry Potterböckerna, men just femman hade jag lite svårt för - fortfarande fantastiskt bra bok, bra skriven och allt sånt där, men den innehåller nästan inga positiva inslag alls! Tusen sidor elände... Men bra elände<3

Elisabet Ekdahl

2011-10-11

Jag skäms inte det minsta för att jag gillar Harry Potter. Jag förstår inte hur Rowling lyckas med mästerverket att skriva böcker som funkar för såväl småbarn som vuxna människor.

Jon Nises

2011-09-23

En underbar ungdomsbok med intressanta karaktär.

Elisabeth E

2011-08-29

Den sorgligaste i serien.

Karin Löfstrand

2011-08-18

110815: Spännande och lite mörkt!

Kajsa lindberg

2011-02-14

Den här boken är väldigt trög i början men den blir såklart som alla andra harry potter böcker väldigt spännande i slutet!

hampus oskarsson

den är bra

daniel rodriguez

jhdfgujhgf

Maria Blomkvist

2011-01-24

Jag tycker att historen tar ett stort kliv både handlings- och mognadsmässigt i den femte boken. Karaktärerna är inte längre barn och frågor kring gott och ont, rätt och fel är inte längre svartvita.

Liza Bolin

2011-01-11

stephen fry är en fantastisk uppläsare, och det här är klart den bästa potterboken. politik, om än förenklad för barnaögon, är vansinnigt intressant!

KR

2010-12-03

Bästa Potter-boken; här når humorn sin fulländning, och handlingen börjar föras framåt på allvar (de tidigare böckerna känns något cykliska och slutar alltid på en "trygg" not). Och naturligtvis är det bara folk som har Snape som favoritkaraktär som har rätt att yttra sig om serien.

Liza Bolin

2010-07-22

min favorit i harry potter-serien. politik!

Nils Thor

2010-05-24

Den var alldeles för lång och pratig. Kom igenom halva boken innan det började hända någonting. Det kändes också tjatigt med de ständiga upprepningarna om hur rasande och arg Harry var hela tiden.
Boken var värd att läsa som en del i en serie, men den står inte för sig själv.

2010-05-18

Jag älskar alla Potterböckerna. Men denna var nog den som var "sämst". Men får ändå en fyra!

Hanna Seven

2010-03-24

Jag bara slkar allt som handlar om Harry Potter. Finns det något mer njutningsfullt än att dyka rakt in i en fantasivärld som denna?

Maja Barrdahl

2010-02-02

Läste förra året(11 år)
Var väl bra, men inte bland de bästa...
Ger den en stark 2 (skulle ingetligen tatt 3 kommer jag på nu xd)

Annika Sjöström

2010-01-19

lyssnat på hörbok

Lejla k<<

2009-11-15

den var rätt fantasifull!!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Sämta Potterboken. Men det är dock en stark 3:a.

Pernilla Hjertzell

2009-08-24

Jag gillar verkligen alla Harry Potter böckerna.

Superspännande!

Helt underbar som resten av hp böckerna, jag älskar att den är 1000 sidor i den svenska verisionen, önskar att resten av böckerna också hade varit så eller kanske till och med ännu längre :D