Harry Potter och fången från Azkaban

Rowling, J K

| 2001

De fantastiska berättelserna om Harry Potter har nu bänkat sig på första plats i svenskarnas hjärtan. Stora som små har gripits av Harry Potter-febern. En farsot som nu är spridd i snart sagt hela världen. Nu kommer del tre! I tolv långa år har den ökände Sirius Black hållits fången på fortet Azkaban. Han är anklagad för att ha dödat tretton människor i samma förbannelse. Han anses vara den självklare efterträdaren till den onde Lord Voldemort. Nu har Sirius Black rymt... Sammanlagt kommer sju böcker om Harry Potter att släppas. En för varje år han går på Hogwart.

Harry potter ska åka till hogwarts (som vanligt). Han får också reda på innan han ska åka att en fånge, Sirius black, har rymt från ett fängelse. På tåget händer det konstiga grejer och samma sak på hogwarts. Malfoy skadar sig och det händer mycket mer!!!! Jag tycker den här boken är jättebra för att jag gillar att det händer hela tiden något och när de använder mycket magi och det gillar jag!

Spännande hela tiden kunde aldrig sluta läsa. 😂😂😂😂😂😂😂😂

Boken är. Och en bra film!

Nog den bästa harry potter boken någon sin ❤️

den var bra och spännande.

Den här boken är bra. Hoppas att ni gillar Harry Potter. Om ni gillar magi, sorlig och spännande böcker så måste ni någon gång att testa läsa Harry Potter och fången från Azkaban! 😀😃😊🐴🐎

bra

väldigt bra

Bokens titel: Harry Potter och hemligheternas kammare
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig 1992 i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att folk blir förstenade och harry måste hitta upphovet

En fortsättning till boken:Harry Potter och fången från azkaban

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

Bokens titel: Harry Potter och hemligheternas kammare
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig 1992 i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att folk blir förstenade och harry måste hitta upphovet

En fortsättning till boken:Harry Potter och fången från azkaban

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

Den är tydlig och en bra bok. 4 stjärnor

Den här boken passar för er som gillar trolleri, spänning och långa böcker!

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

spännande och bra

spännande och bra

ISGR 4B

Jag tyckte den var spännande och den var inte för lättläst

Harry Potter och fången från azkaban är en bra bok med mycket innehåll.
Den är bra för dig som gillar spänning och trolleri. Den är perfekt för dig som gillar bus eller vill ha mycket att läsa. Harry Potter och fången från azkaban handlar om att Harry upptäcker att han har en gudfar. Men vem är hans gudfar
Och är han snäll?

Harry Potter och alla andra på Hogwarts har fått en ny lärare för försvar mot svartkonster. Hur beter han sig och vet han något som ingen annan vet?
Vad är en dementor och vad kan dem göra? Hur hinner Hermione alla lektioner och varför pluggar hon så mycket?

Jag tyckte själv att boken var spännande och att den var väldigt bra. Men den var nästan för lång så den får 5/5🌟🌟🌟🌟🌟👍

den var barabra

den var barabra

Älskar

Älskar

Världens bästa Harry Potter bok

Den är såååååå spännande! Sirius Black är min favorit karaktär 🙂🙂🙂 /Alice

Jag skulle rekommendera den här till dom som gillar lite fantasy och lite skräck. Jag tycker att den är bra.