Harry Potter och fången från Azkaban

Rowling, J K

| 2001

De fantastiska berättelserna om Harry Potter har nu bänkat sig på första plats i svenskarnas hjärtan. Stora som små har gripits av Harry Potter-febern. En farsot som nu är spridd i snart sagt hela världen. Nu kommer del tre! I tolv långa år har den ökände Sirius Black hållits fången på fortet Azkaban. Han är anklagad för att ha dödat tretton människor i samma förbannelse. Han anses vara den självklare efterträdaren till den onde Lord Voldemort. Nu har Sirius Black rymt... Sammanlagt kommer sju böcker om Harry Potter att släppas. En för varje år han går på Hogwart.

HARRY POTTER ÄR BÄST

Harry potter är bäst

Harry potter är bäst

Karolina Jonsson

2022-05-22

Lika underbar och magisk som förväntat, och som vi alla vet att Harry Potters värld är. Det här är den andra boken jag läser på engelska och jag tycker det är väldigt roligt. Men jag märker att det går lite trögare när huvudet är väldigt trött så jag har fått kämpa för att komma framåt. Förutom när jag kom till slutet, då är det så spännande att det inte går att lägga den ifrån sig. Och det trots att jag vet vad som händer, har både sett filmerna flera gånger och läst de svenska böckerna. Ändå är den här världen något som aldrig mättar mig, det går verkligen att återuppleva så många gånger. En helt unik värld och historia som jag verkligen önskar att alla vore villiga att ta sig an. Jag tycker genuint synd om de som aldrig har gett Harry Potter en chans. För det är filmer och böcker som passar både barn och vuxna. Helt obeskrivligt. Makalöst bra!

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Finns få som slår dessa böcker. Avundsjuk på alla som inte läst dem ännu som kan få uppleva denna värld och detta universum! Missa det inte!

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Den här är så BRA

Super bra😍 rolig spänade ⌨️⌨️📴

Väldigt bra och spännande!

Den här boken är bra men är också sorlig.

Den här boken är jätte bra!!!! Harry Potter ska till Hogwarts. Men innan han åker till deras skola så fick han reda på att en person som hette Sirius Black, har rymt från Azkaban. När dem åker på tåget händer det konstiga grejer. Det händer alltid konstiga grejer på deras skola.

Harry potter ska åka till hogwarts (som vanligt). Han får också reda på innan han ska åka att en fånge, Sirius black, har rymt från ett fängelse. På tåget händer det konstiga grejer och samma sak på hogwarts. Malfoy skadar sig och det händer mycket mer!!!! Jag tycker den här boken är jättebra för att jag gillar att det händer hela tiden något och när de använder mycket magi och det gillar jag!

Spännande hela tiden kunde aldrig sluta läsa. 😂😂😂😂😂😂😂😂

Boken är. Och en bra film!

Klass 4c, Kulturama

2021-11-17

Nog den bästa harry potter boken någon sin ❤️

den var bra och spännande.

Den här boken är bra. Hoppas att ni gillar Harry Potter. Om ni gillar magi, sorlig och spännande böcker så måste ni någon gång att testa läsa Harry Potter och fången från Azkaban! 😀😃😊🐴🐎

bra

väldigt bra

2021-10-27

Bokens titel: Harry Potter och hemligheternas kammare
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig 1992 i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att folk blir förstenade och harry måste hitta upphovet

En fortsättning till boken:Harry Potter och fången från azkaban

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

2021-10-27

Bokens titel: Harry Potter och hemligheternas kammare
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig 1992 i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att folk blir förstenade och harry måste hitta upphovet

En fortsättning till boken:Harry Potter och fången från azkaban

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

Daniel Norrman

2021-10-25

Den är tydlig och en bra bok. 4 stjärnor

Den här boken passar för er som gillar trolleri, spänning och långa böcker!

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

spännande och bra

spännande och bra

ISGR 4B

2021-10-07

Jag tyckte den var spännande och den var inte för lättläst

Harry Potter och fången från azkaban är en bra bok med mycket innehåll.
Den är bra för dig som gillar spänning och trolleri. Den är perfekt för dig som gillar bus eller vill ha mycket att läsa. Harry Potter och fången från azkaban handlar om att Harry upptäcker att han har en gudfar. Men vem är hans gudfar
Och är han snäll?

Harry Potter och alla andra på Hogwarts har fått en ny lärare för försvar mot svartkonster. Hur beter han sig och vet han något som ingen annan vet?
Vad är en dementor och vad kan dem göra? Hur hinner Hermione alla lektioner och varför pluggar hon så mycket?

Jag tyckte själv att boken var spännande och att den var väldigt bra. Men den var nästan för lång så den får 5/5🌟🌟🌟🌟🌟👍