Harry Potter och ddsrelikerna

Rowling, J K

| 2007

Det sista sommarlovet frn Hogwarts r snart slut och Harry Potter vntar otligt p Privet Drive. Medlemmar ur Fenixorden ska komma och hmta honom och fra honom till en sker plats, utan att Voldemort och hans anhngare fr reda p vart han tar vgen. Men nr han vl kommit i skerhet - vad ska han gra d? Hur ska Harry kunna utfra den livsfarliga och omjliga uppgiften som professor Dumbledore har gett honom? De tidigare bckerna i serien r: Harry Potter och De vises sten, Harry Potter och Hemligheternas kammare, Harry Potter och Fngen frn Azkaban, Harry Potter och Den flammande bgaren, Harry Potter och Fenixorden och Harry Potter och Halvblodsprinsen.

Har varit mina absoluta favoritbcker i tolv r. Staying strong

En helt fantastisk bokserie med det perfekta slutet!

Maryam Chaid

2017-03-09

Allt hos slutet p Harry Potter-vrlden r bra. Scken knyts ihop p ett otroligt smart stt och man inser att inget som hnt i tidigare bcker saknar mening. Ett vrdigt slut p en av de strsta serierna i vrlden, och epilogen var ett genidrag som spinner vidare p ens tankar om Harry, Ron och Hermione!

Underbar serie fr alla ldrar!

Rasmus Wahlman

2016-10-27

En besvikelse tyvrr. Rrigt slut som kndes lite lngskt.

Isabella Applebaker

2015-09-29

En spnnande bok!!!!

Andreas Ruuth

2015-04-27

Ett vrdigt avslut :)

Anders Friberg

2015-04-01

Har nu lst hela serien med sonen, knns lite tomt nr det r ver

Therese stman

2015-02-06

Som vanligt nnu en Harry Potter bok som r riktigt bra och spnnande! Betyg: 4

Susanna Svanberg

2014-10-02

Den smsta av bckerna tyvrr. Seg handling och bitvis rrigt.

Mathilda Flood

2014-07-01

Bsta boken i serien. Synd med den supertntiga epilogen...

Elli H

2013-08-30

Sista boken var lika bra som alla andra. Kan lsa bckerna om och om igen!

Lina Westerberg

2013-08-16

Frn en spnnande skildring av en ny vrld av magi och en 11-rig pojkes upptckande av den, till en spnnande deckare, nstan thrillervibbar. Scken knyts ihop. Lste sista boken med en tyngd i hjrtat d jag frstod att kanske mitt livs strsta lsupplevelse snart var ver. Jag blev inte besviken.

Mlle Evony

2012-10-30

Hade det inte varit fr den vedervrdiga epilogen s hade jag gett denna bok en femma.

Tomas Brnnmark

2012-10-21

Minus ett fr det supernormativa slutet.

Jenny Jansson

2012-08-17

lskar Harry Potter trots att man blir ldre r det lika underbart att drmma sig in i magins vrld!

Bea Johansson

2012-08-10

Sista boken och jag knde mig grtfrdig och rom nr den var slut.

Hermione Chaid

2012-08-01

Jag tror nu att jag har lst denna bok fem gnger, men jag upptcker alltid nya saker, och spnningen hjs bara n mer!! Vldigt spnnande, inspirerande och bra bok!!

Ida Lnn

2012-07-18

Bsta boken, allt hnger ihop! Riiiiktigg bra gjort av Rowling!

Alice Kasto

2012-07-05

Obligatorisk att lsa! 5/5

Thomas Sievert

2012-07-01

Mysig, men slutet var en stor besvikelse. Kom igen va.

Viveca Sten

2012-05-21

Jag har lst alla bckerna i Harry Potter-serien med stor behllning men nr jag lste den sista nskade jag verkligen att den inte skulle ta slut. Jag sparade de sista femtio sidorna tills jag var alldeles ensam och sedan lste jag varje sida omsorgsfullt, noga, och njt av varje enskild mening.

Alexandra Svensson

2012-05-19

Sista delen av Harry Potter.
Vldigt spnnande!
Synd att det r slut bara, men d fr man kompletera med filmerna.

Therese strm

2012-03-14

Ett galet fantastiskt avslut p berttelsen. Helt klart den bsta boken i serien. - sg du en 30-ngonting kvinna som satt och snrvlade p bussen igr kan det mycket vl varit jag som lyssnade p de sista sidorna i boken..... ;-)

Gerd Sderling

2012-03-08

lskar Harry Potter. Knns s tomt att det var sista boken

Nicki Ragnegrd

2012-02-24

HP r bst

Elisabet Ekdahl

2012-02-11

Vilken hejdundrande avslutning p det lnga ventyret. Den hr boken var mnga gnger bttre n jag ngonsin hade kunnat ana. Det r inte utan att jag blir avundsjuk p Rowlings skicklighet.

Sandra Norrman

2011-10-10

Bsta men tyvrr sista boken i serien.

Eva Kiani

2011-10-04

Skapade frvnansvrt mycket knslor i mig.

Vera .

2011-07-22

FAntastisk, underbar, perfekt! En bok kan inte bli mycket bttre n s hr! Grt vid ett par tillfllen...

Lina Viklund

2011-07-21

Grt, grt, grt nr jag lste slutet p den hr magnifika boken, som ven markerade slutet p den enastende bokserien som har varit hela min barndom och uppvxt. Jag r mycket tveksam till om jag ngonsin kommer att uppleva ngon liknande lsning.

Maria Blomkvist

2011-04-05

Enligt mig r Harry Potter en helt fantastisk lsupplevelse. Hela miljn och trollkarlsvrlden r otroligt skickligt uppbyggd och hur frfattaren lter karaktrerna vxa och utvecklas i takt med handlingen r lysande gjort.

Kajsa lindberg

2011-02-14

Boken r s bra att man aldrig glmmer den. Jag tycker att alla borde lsa harry potter fr dom blir bara bttre och bttre. Om man tycker den frsta inte r bra s tycker jag att man inte ska ge upp fr det blir verkligen bttre.

hampus oskarsson

2011-02-14

den r bsta harry pottern boken

andreas sandstrm

spnnande,bra,

Ida H

2011-02-14

Klockan r fyra p morgonen och jag har just strcklst de sista tvhundrafemtio sidorna och gett boken en femma i betyg. Jag tror det sger det mesta.

jtte bra!!!!!!!!!!!!!!! den bsta hitils :)

Liza Bolin

2011-01-12

De r inte p Hogwarts, vilket r det roligaste i Potterbckerna. Handlingen r komplicerad och svr att flja med p i ljudboksform. Slutklmmen r rrig och vagt formulerad (Neither can live while the other survives - MEN!?). Utan att spoila r det svrt att sga mer n s. Jag lt bli att att hra epilogen, men minns den alltfr vl nd - SUG. Och vem i hela fridens namn dper sin unge efter ngon man hatar, fr att hatobjektet var kr i din morsa?!

Fantastisk avslutning p serien. Saknaden kommer att vara stor.

Sofia Buhr

2010-12-11

Det hr r min favorit av alla de sju bckerna. Den r lite seg i mitten men slutdelen r s bra.
Jag tycker, som alla andra, att epilogen var urdlig.

Maja Andersson

2010-08-09

Jag LSKAR dessa bcker! <3 Men de r faktiskt otroligt fina och bra. Allt jag krver av en bok finns inuti. lskar, lskar, lskar. Men jag hatar det sista kapitlet.Varfr skrev hon det ens?

Liza Bolin

2010-07-22

efterlngtat avslut, men epilogen lmnade en bitter eftersmak s nu nr jag tnker tillbaka minns jag bara hur arg jag blev.

Johan Forslund

2010-07-09

Den skiljer sig ganska mycket frn de tidigare bckerna men r s otroligt mycket bttre. Som Sven Wifstrand recenserar r jag glad ver att varit med om att en klassiker vxt fram.

Nils Thor

2010-05-26

Den trampar vatten i frsta halvan dr de tre vnnerna mest hller p att vara osams med varandra. Men andra halvan var spnnande. Fast slutet var lite av en antiklimax. Men hur skulle det kunna bli annat?

Julia Nilsson

2010-04-19

Krlek. Finns inget annat ord fr vad jag knner fr Harry Potter-bckerna. Synd bara att just den hr framsidan skulle vara ful...

Nadja Kmpe

2010-03-28

Jag har lst den hur mnga gnger som helst... Det var den absolut bsta i serien.

Michael Nysts

2010-03-09

Helt klart den bsta boken i Potter-serien! Oavbrutet spnnande, vuxnare sprk men ovntat seg upplsning, tyvrr. Rowling knyter ihop alla trdar frn tidigare bcker p ett konsekvent och snyggt stt, dock! Om 50 r kommer Potter-sviten att hra till de stora klassikerna.

se Bandling

2010-03-04

Gillar verkligen Harry Potter, kul att lsa den p Engelska med alla beskrivande ord. En bok som lmnar en knsla av saknad efter sig.

Felicia Dahlqvist

2010-02-25

Jag bara lskar Harry Potter! Tycker att slutet var bra, men jag slpper aldrig de hr bckerna! Vet inte hur jag ska skriva s alla frstr, men ALLA borde lsa Harry Potter. Ni som inte gr det gr miste om en otrolig lsupplevelse, den bsta enligt mig!

Erika Bjrkskog

2010-02-12

Fruktansvrt jttejttebra. Jag kunde inte sluta lsa. Kunde verkligen inte.
Och s r det otroligt hur hon lyckas binda ihop alla trdar p ett s riktigt bra stt.
h, s bra!

Hkan Fr

2010-01-27

Hon har snott p tok fr mycket frn Sagan om ringen.

Sven Wifstrand

2010-01-15

Synd om dem som bara har lst de tv frsta och pratar om "barnbcker". HP r en otroligt spnnande och gripande utvecklingsroman ("Bildungsroman" som man sger internationellt) i sju delar. Det finns andra sdana bokserier som skildrar en persons utveckling, men denna har ngot speciellt: den utvecklas sjlv medan den pgr! I brjan nr Harry r 11 r den enkel, som en barnbok ja, men sjlva berttarstilen mognar i takt med att Harry och hans kamrater mognar. I den linjen har t o m epilogen en mening, ven om den fr sig knns lite fnig. Det r stort att ha ftt flja en blivande klassiker medan den vxte fram!

Freja Larsson

2010-01-08

Hela boken - trots sorgliga ddsfall och grtskvttar som gav konstiga blickar - var bra och utlst p ngon dag. Men 19 r senare mste vara ett skmt, hade varit bttre om man sluppit allt det uppgjorda och ftt hitta p ett eget och personligt slut. Men nrd som jag r s lser jag ju epilogen varje gng jag lser boken, minst en gng per r!

Jens Bur

2009-11-14

Bra att serien fick ett slut, och dessutom ett ganska genomtnkt slut, inte mnga lsa trdar.

elin lnnberg

2009-11-12

den bsta boken jag har lst lskar slutet ;D

josefine jonsson

2009-11-12

den r as bra bok OBS ls denna

Hacer Kucukler

2009-11-08

Vrldens bsta bok!!! Jag tycker att det r den bsta boken i hela serien. Alla borde lsa den, den r s braaa!!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Slutet r ju fruktansvrt. Boken r annars bra, lite fr mycket dd och jag saknar Hogwarts. Men en sjulogi behver en avslutning och det fick den.

Ella Mikaela

2009-10-01

Slutet var frjvligt.

Magdalena Johansson

2009-08-05

Den bsta boken i hela serien. Alla bcker i serien r bra men den sista gjorde mig inte ett dugg besviken och d jag r ett stort fan av professor Snape blev jag vldigt njd med handlingen i "Harry Potter and the Deathly Hallows" efter fregende bokens orovckande uppdagande.

Max Lundberg

2009-06-23

Riktigt bra bok, men epilogen r fan helt jvla bedrvlig.

Mira Bergh Edenborg

2009-06-23

Brjade grta nr boken var slut... fr den var slut!

Maron Kusakabe

2009-06-22

Den r bttre p engelska ^^

Snape *snyft* T.T

Anna Lundgren

2009-06-11

lskar Harry Potter och det var en sorg nr jag lst sista boken. Pltsligt fick jag teruppleva lsgldjen frn ungdomen.

Lovisa Hgberg

2009-04-22

Jag gillade Harry Potter. Why? Jag vet inte, bara mysigt och snabblst.