Harry Potter och Det fördömda barnet : Del ett och två

Rowling, J K

| 2016

Den åttonde berättelsen. Nitton år senare ... Det har alltid varit svårt att vara Harry Potter, och det är inte mycket enklare nu när han är en överarbetad anställd på Trolldomsministeriet, make och pappa till tre skolbarn. Medan Harry brottas med ett förflutet som ständigt gör sig påmint, måste hans son Albus slåss mot ett arv han aldrig velat ta del av. Det förflutna och nutiden smälter samman på ett olycksbådande sätt och både far och son blir medvetna om den obekväma sanningen: Ibland kommer mörkret från platser man inte väntat sig. Boken baseras på en ny originalberättelse av J.K. Rowling, Jack Thorne och John Tiffany, Harry Potter och Det fördömda barnet, som är en ny pjäs av Jack Thorne. Det är den åttonde berättelsen om Harry Potter och den första som sätts upp på en teaterscen. Denna repetitionsutgåva av teatermanuset berättar den fortsatta historien om Harry Potter, hans vänner...

Karoline Norheim

2017-06-18

Inte lika bra som de andra böckerna

Anette Holgersson

2017-03-06

Denna bok var riktigt bra och spännande.

Henrik Fogelberg

2017-02-19

Historien i sig är bra, men manusformen förstör läsupplevelsen för mig. Kanske är det ovana, men jag saknade flytet från de vanliga Potterböckerna och fastnade inte in i berättelsen på det vanligt sätt.

Johan Forslund

2017-02-11

Har läst bättre fanfiction än denna.

Emma Andersson

2017-01-01

En underbar fortsättning om Harry Potter. Det störde mig i början att det var ett teatermanus, men berättelsen gjorde snart att jag glömde av hur den var skriven. En intressant fortsättning som handlar om Harrys son Albus som känner sig misslyckad och hans relation till sin berömda pappa. Boken handlar också om den bästa vän som Albus väljer, som visar sig bli Scorpius Malfoy :) Vilket jag tycker är en fantastisk intressant story!

Jennie

2016-12-28

Jag börjar med att skriva att jag är uppvuxen med Harry Potter-böckerna och att det är några av mina absoluta favoritböcker.
Men jag drog länge ut på att köpa den här boken för jag trodde inte att formatet det var skrivet i var min grej. Och tyvärr hade jag rätt, för mig är det här inte Harry Potter, det är alldeles för kortfattat och hafsigt, raka motsatsen till originalen. Storyn är okej, men hade kunnat bli jättebra om det hade varit en riktig bok, och är man nyfiken på vad som hände med huvudpersonerna i de första böckerna så får man väl reda på det, men det känns inte ens som att det är samma personer.

Books I love

2016-10-30