Harry Potter och Det frdmda barnet : Del ett och tv

Rowling, J K

| 2016

Den ttonde berttelsen. Nitton r senare ... Det har alltid varit svrt att vara Harry Potter, och det r inte mycket enklare nu nr han r en verarbetad anstlld p Trolldomsministeriet, make och pappa till tre skolbarn. Medan Harry brottas med ett frflutet som stndigt gr sig pmint, mste hans son Albus slss mot ett arv han aldrig velat ta del av. Det frflutna och nutiden smlter samman p ett olycksbdande stt och bde far och son blir medvetna om den obekvma sanningen: Ibland kommer mrkret frn platser man inte vntat sig. Boken baseras p en ny originalberttelse av J.K. Rowling, Jack Thorne och John Tiffany, Harry Potter och Det frdmda barnet, som r en ny pjs av Jack Thorne. Det r den ttonde berttelsen om Harry Potter och den frsta som stts upp p en teaterscen. Denna repetitionsutgva av teatermanuset berttar den fortsatta historien om Harry Potter, hans vnner...

Inte lika bra som de andra bckerna

Anette Holgersson

2017-03-06

Denna bok var riktigt bra och spnnande.

Henrik Fogelberg

2017-02-19

Historien i sig r bra, men manusformen frstr lsupplevelsen fr mig. Kanske r det ovana, men jag saknade flytet frn de vanliga Potterbckerna och fastnade inte in i berttelsen p det vanligt stt.

Johan Forslund

2017-02-11

Har lst bttre fanfiction n denna.

Emma Andersson

2017-01-01

En underbar fortsttning om Harry Potter. Det strde mig i brjan att det var ett teatermanus, men berttelsen gjorde snart att jag glmde av hur den var skriven. En intressant fortsttning som handlar om Harrys son Albus som knner sig misslyckad och hans relation till sin bermda pappa. Boken handlar ocks om den bsta vn som Albus vljer, som visar sig bli Scorpius Malfoy :) Vilket jag tycker r en fantastisk intressant story!

Jennie

2016-12-28

Jag brjar med att skriva att jag r uppvuxen med Harry Potter-bckerna och att det r ngra av mina absoluta favoritbcker.
Men jag drog lnge ut p att kpa den hr boken fr jag trodde inte att formatet det var skrivet i var min grej. Och tyvrr hade jag rtt, fr mig r det hr inte Harry Potter, det r alldeles fr kortfattat och hafsigt, raka motsatsen till originalen. Storyn r okej, men hade kunnat bli jttebra om det hade varit en riktig bok, och r man nyfiken p vad som hnde med huvudpersonerna i de frsta bckerna s fr man vl reda p det, men det knns inte ens som att det r samma personer.

Books I love

2016-10-30