Harry Potter och den flammande bägaren

Rowling, J K

| 2001

En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren. De fantastiska berättelserna om Harry Potter har erövrat världen - och Sverige. Stora som små har drabbats av Harry Potterfebern och böckerna har sålt i över två miljoner exemplar bara i Sverige! Översättare Lena Fries-Gedin Omslagsillustration: Alvaro Tapia Formgivning: Karin Huber/Himlaform

den är spänningen är brutal och finns det också en film.

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Det här är del: 4 Den flammande bägaren!

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Dethär är del: 4 Den flammande bägaren!

Boken var både bra och spännande därför ger jag den 5 stjärnor.

den var barabra

Älskar den

bra

Den här boken handlar om Harry potter han bor på en magisk skola där man använder krafter. Han ska va med i en tävling.
Jag tycker ni ska prova läsa den här för den e spännande och rolig.
Man blir glad av den
/Kerstin

När Harry potter är på hogwarts är det en tävling som snart ska ske. Om man vill vara med så måste man lägga en lapp med sitt namn i den flammande bägaren. det är 2 skolor som kommer till hogwarts. En skola med bara tjejer, och en skolar med stora starka killar. När dom ska kolla vilka som är med i tävlingen blir det cedric diggory från hogwarts. Från kill skolan blir det vicktor krum. och fårn tjej skolan så blir det en tjej *jag kommer inte ihåg vad hon hette* Men sen så flyger det ut en till lapp. På den lappen står det HARRY POTTER harry säger v-va? dumbeldore säger har du lagt den där? harry säger nej. Men dom kan inte göra nånting. Tävlingen börjar