Harry Potter och den flammande bägaren

Rowling, J K

| 2001

En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren. De fantastiska berättelserna om Harry Potter har erövrat världen - och Sverige. Stora som små har drabbats av Harry Potterfebern och böckerna har sålt i över två miljoner exemplar bara i Sverige! Översättare Lena Fries-Gedin Omslagsillustration: Alvaro Tapia Formgivning: Karin Huber/Himlaform

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Finns få som slår dessa böcker. Avundsjuk på alla som inte läst dem ännu som kan få uppleva denna värld och detta universum! Missa det inte!

Den hara boken va jättebra och spännande och intressant.Ja gillar Harry Potter och bokerna är roliga filmen är också.Det var intressant på början och slutet 👍🏼👍🏼👍🏼

bra spänade

Det är den fjärde delen av Harry Potter och flammande bägaren. En natt vaknade Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldermort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i qudditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en ny mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande kammaren. Fortsättningen följer!
J.K Rowling skrev dem här böckerna om Harry Potter!!! Prova att läsa den om du gillarmagi och sorliga böcker.

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-11-25

Bra bra bra brA 😊 det kan vara lite svårt 😣

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-29

Bokens titel: Harry Potter och den flammande bägaren
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att Harry blir utvald som förkämpe för Hogwarts i magisk trekamp.

En fortsättning till boken:Harry Potter och Fenixorden

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

4A, Vidhögeskolan

2021-10-15

den är spänningen är brutal och finns det också en film.

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Det här är del: 4 Den flammande bägaren!

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Dethär är del: 4 Den flammande bägaren!

Boken var både bra och spännande därför ger jag den 5 stjärnor.

den var barabra

Josefin B

2021-09-28

Älskar den

4C Kyrkskolan

2021-09-23

Den här boken handlar om Harry potter han bor på en magisk skola där man använder krafter. Han ska va med i en tävling.
Jag tycker ni ska prova läsa den här för den e spännande och rolig.
Man blir glad av den
/Kerstin

2021-09-21

När Harry potter är på hogwarts är det en tävling som snart ska ske. Om man vill vara med så måste man lägga en lapp med sitt namn i den flammande bägaren. det är 2 skolor som kommer till hogwarts. En skola med bara tjejer, och en skolar med stora starka killar. När dom ska kolla vilka som är med i tävlingen blir det cedric diggory från hogwarts. Från kill skolan blir det vicktor krum. och fårn tjej skolan så blir det en tjej *jag kommer inte ihåg vad hon hette* Men sen så flyger det ut en till lapp. På den lappen står det HARRY POTTER harry säger v-va? dumbeldore säger har du lagt den där? harry säger nej. Men dom kan inte göra nånting. Tävlingen börjar