Harry Potter Et Le Prisonnier D'Azkaban

| 1999

Flag from fr

Cecilia U

2020-12-28

Serien fortsätter med favorit nr. 3. Läste den som 12-åring och det är lika fantastiskt att återvända till denna trollkarlsvärld, ca 10 år senare!

Cecilia U

2020-12-28

Favorit nr. 2!

Cornelia Eriksson

2020-10-15

Harry Potter är Harry Potter, gillar man det så kan man läsa böckerna om och om igen.

Cornelia Eriksson

2020-10-15

Matilda Persson

2020-09-20

Jag har alltid älskat Harry Potters magiska värld men när jag läser om Fången från Azkaban så slås jag av att den inte riktigt håller jämfört med de tidigare två böckerna. När jag läste om den första boken skrev jag att den blev bättre när jag visste vad som skulle hända. Den tredje boken blir snarare sämre av att jag redan vet vad som kommer hända. Hade det varit första gången jag läste den hade den fått ett högre betygen men nu fungerar den snarare som en uppbyggnad till resterande böcker. Boken är absolut bra och minst lika mysig som de två tidigare men storyn är något svagare och det händer inte lika mycket. Det gör ont i mig att ge den en 3/5 för den är bättre än många andra 3or jag läst, men jag baserar endast betyget på att hemligheternas kammare fick 4/5 och denna var sämre.

Matilda Persson

2020-09-01

J.K. Rowling har återigen lyckats få mig att känna mig som en del av Hogwarts. Böckerna om Harry Potter är enligt mig fruktansvärt välskrivna men tyvärr är inte Harry Potter och hemligheternas kammare lika bra som den första boken. Problemet är att den är skriven som om läsaren inte har läst första boken vilket innebär att allt som var med i tidigare bok får en liten beskrivning i denna. Det är dock fortfarande en bra story som tar med läsaren på en magisk resa.

Maria B

2020-07-28

Älskar Harry Potter med mixen av verklighet och fantasy!

Maria B

2020-07-28

Älskar Harry Potter med mixen av verklighet och fantasy!

CharL8

2020-04-18

Illustrerad Harry Potter är underbar som högläsningsbok.

Mikaela Metafor

2020-04-09

Andra boken i Harry Potterserien. Denna gång uppläst istället. Jag är ju vuxen och boken blir lätt lite barnslig för mig. Däremot förstår jag storheten för barn. Jag ser fram emot att höra böckerna från del fyra och framåt.

Maria Åkerö

2020-01-24

Älskar JK Rowling 🥰 så lättläst.

Sofie Bergqvist

2019-11-19

ÄLSKAR!!

Sofie Bergqvist

2019-11-19

Jättebra bok!

Gullis lästips

2019-08-24

Idag den 24 augusti 2019 är det 20-årsdagen sedan den första Harry Potter-boken gavs ut på svenska.

Då måste jag verkligen tipsa om det helt fantastiska fängslande och magiskt illustrerade Harry Potter böckerna som är baserade på original böckerna.

Här ges böckerna om Harry Potter ett nytt liv i och med de vackra illustrationerna, de är perfekt för barn och den nya generationen som vill börja uppleva den fantastiska värld som Harry Potter erbjuder - men på ett lite lättare sätt än genom originalböckerna.

Det är snygga inbundna böcker som ges ut i stora, generösa format som innehåller många fina och passande illustrationer som passar för högläsning för hela familjen tillsammans med spännande text som är hyfsat lättläst. Det är Harry Potter böcker som passar utmärkt när barnen inte riktigt är mogna att lämna bilder.

Det här är verkligen jättefina samlarexemplar som bör finnas i allas bokhyllor och framförallt hos alla Harry Potter fans.

Ulrica jonsson

2019-08-08

Joesus Roos

2019-06-01

Enormt uppskattade av min (vid tillfället 6 åriga) dotter. Både läskig och rolig på en och samma gång.

Emma Göhran

2019-03-21

Magiskt bra :)

Emma Göhran

2019-03-08

Fantastisk

Agnes

2018-12-23

Älskade den! Hur är det möjligt att böckerna bara blir bättre och bättre!? Läste den illustrerade boken och fullkomligt älskar illustrationerna! Denna och den sista är mina harry potter favoriter.

Bianca Kallai

2018-12-04

Bianca Kallai

2018-12-04

Agnes

2018-11-17

Jag fullkomligt älskar böckerna om Harry Potter. Denna bok bjuder på spänning, humor och lite kärlek. Helt underbar!

W

Wilma Arvidsson

2018-06-05

Gillar verkligen serien!

Helena Flemström

2018-04-19

Kan inte lägga ner boken

Helena Flemström

2018-04-19

Underbar läsning!

2018-02-13

2018-02-13

2018-01-14

En helt underbar berättelse om Sirius Black och Harry Potter. J.K. Rowling fortsätter Harry Potters resa. Jag har läst om Harry Potter böckerna samt lyssnar på ljudböckerna och jag blir aldrig besviken. En läsare kan aldrig vara för gammal för Harry Potter och hans berättelser. Njut!

Helena Österblad

2018-01-04

Håller just på och läser om de här böckerna när de har blivit illustrerade. De är nog fantastiska! Inte bara för att de är spännande och välskrivna utan för att de fått generationer av barn och unga att besöka bokhandlar och att läsa tjocka böcker. Och magin håller i sig ännu efter 20 år, ständigt nya generationer frågar efter de här böckerna på biblioteket. Vem skall kunna ta upp manteln efter den här bokserien?

2017-12-09

Än en gång så har jag återupplevt Harry Potters resa som trollkarl. Denna gång lyssnade jag på Storytel som ljudbok. Jag blir aldrig besviken av dessa berättelser. Nu är jag på Harry Potter och fången från Azkaban!

2017-12-09

2017-06-18

Toppen helt enkelt

Iris Eriksson

2017-04-01

tyvärr inte riktigt min typ av serie, även om jag tycker att den är bra, har självklart sett alla filmerna! Men värd att läsa om man gillar fantasy och magi :)

Underbar serie för alla åldrar!

Underbar serie för alla åldrar!

Erica S

2016-09-04

En riktig bladvändare. Finns inga ord för denna boken. Även om man inte gillar HP så är den läsvärd. Väldigt lättläst och enkel . Ser fram emot nästa

amanda hildur

2016-09-01

Kanske den bästa Harry Potter-boken av dem alla. Innehåller allt, utom möjligtvis kärlek, och det kan man ju klara sig utan, så länge man har vänner, Hogwarts och magi.

Erica S

2016-08-30

mycket bra bok fast filmen är ok och lika så boken ser fram emot nästa

Sam Berling

2015-10-17

Den får hundra miljoner i betyg!

Joanna Bermhed

2015-07-09

Den är väldigt bra.
Det finns mycket beskrivningar så man kan föreställa sig hur det ser ut.
Det innehåller lite av varje och det är även lite variation på språkvalet så att det inte blir för tjatigt och det är en bra handling.

Lars Willfors

2015-04-20

Snark.

Mathilda Flood

2014-03-20

Nu börjar det ju bli lite mer spännande!

Lite väl långdraget till händelsen i slutet när de når Hemligheternas Kammare som liksom utspelas i bara ett kapitel. Lite snålt. Annars bra.

Alva Jönsson

2013-09-14

Andra delen av 7 böcker. Väldigt lättskriven bok. Man förstår exakt vad som händer. Det tycker jag är bra!

Josefine Ejebjörk

2013-05-25

Inte lika bra som de två första böckerna. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som saknas, men historien tog inte tag i mig som de andra har gjort.

Paula Henriksson

2013-05-16

Hela serien är jättebra och spännande

Marita Lundgren

2013-01-19

Underbar serie jag läser högt för min åttaårige son! Sett filmen också, han älskar de fyra första, när vi såg den femte sa han stopp! Den är för läskig, så där har vi stannat, Avvaktar till dess att han vill höra och se resten!

Nils Thor

2012-12-19

Jo, den håller för en omläsning. Men det var för mycket quidditch för min smak.