Harry Potter and the philosopher's Stone

Rowling, J K

| 1999

Harry Potter has no idea how famous he is. That's because he's being raised by his miserable aunt and uncle who are terrified Harry will learn that he's really a wizard, just as his parents were. But everything changes when Harry is summoned to attend an infamous school for wizards, and he begins to discover some clues about his illustrious birthright. From the surprising way he is greeted by a lovable giant, to the unique curriculum and colorful faculty at his unusual school, Harry finds himself drawn deep inside a mystical world he never knew existed and closer to his own noble destiny. 6 cassettes, unabridged. 8 hours, 17 minutes.

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Finns få som slår dessa böcker. Avundsjuk på alla som inte läst dem ännu som kan få uppleva denna värld och detta universum! Missa det inte!

När Harry Potter föddes visade det sig att han var en trollkarl som skulle gå på en skola som hette Hogwarts. När han började där så fick han en vän som hette Ronald Weasley. Harry Potter får lära sig försvar mot svartkonster, magi och får lära sig olika trollformler. Det kom ett monster in till Hogwarts. Hermione Granger försökte att stoppa monstret men det gick inte, så hon skrek. FORTSÄTTNINGEN FÖLJER!!!!!!! 😀😊😄

Boken är bra för den är spännande och rolig.

Den var jätte bra och spännande.

En riktigt bra bok mellan 10 och 10000 år.Passar mig riktigt bra.

Den här boken är bra till åldern 9-13 tycker jag. Jag gillar denna boken för att det är mycket händer.

4a Fågelskolan

2021-11-08

Denna bok handlar om Harry Potter som börjar på Hogwarts. Jag tyckte boken var bra, för att det var spännande att lära sig om trollkarsvärlden.

jag gillar harry potter
M.C

bra

2021-10-27

Bokens titel:Harry Potter och de vises Sten
Bokens författare:J.k rowling

Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig år 1991 i Storbritannien

Fantasy bok

Voldemort vill ha tag i de vises Sten men Harry och hans vänner måste stoppa honom.

En fortsättning:Harry Potter och hemligheternas kammare.

Den var Bra och spännande.