Harry Potter and the Goblet of Fire

Rowling, J K

| 2000

The fourth book in this award winning and multi bestselling series. It is the summer holidays, and one night Harry Potter wakes up with his scar burning. He has had a strange dream, one that he can't help worrying about ? until a timely invitation from Ron Weasley arrives: to nothing less than the Quidditch World Cup. Soon Harry is reunited with Ron and Hermione and gasping at the thrills of an international Quidditch match. But then something horrible happens which casts a shadow over everybody, and Harry in particular. "The world of Hogwarts is complete in every riotous, headlong detail. The richness and scale of Rowling's invention is exhilarating, but the real proof of quality lies in J.K. Rowling's ability to draw the reader into Harry's world and make it seem believable." Guardian

Bra bra bra brA 😊 det kan vara lite svårt 😣

Bokens titel: Harry Potter och den flammande bägaren
Bokens författare:J.k rowling
Harry är nyfiken, modig och väldigt bra på att bryta mot Hogwarts regler.

Boken utspelar sig i Storbritannien

Det är en fantasy bok

Boken handlar om att Harry blir utvald som förkämpe för Hogwarts i magisk trekamp.

En fortsättning till boken:Harry Potter och Fenixorden

Jag tycker att boken var: Bra och spännande.

den är spänningen är brutal och finns det också en film.

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Det här är del: 4 Den flammande bägaren!

Jätte bra bok!!! I LOVE HARRY POTTER!!!!!!! Testa att läsa denna bok. Dethär är del: 4 Den flammande bägaren!

Boken var både bra och spännande därför ger jag den 5 stjärnor.

den var barabra

Älskar den

bra

Den här boken handlar om Harry potter han bor på en magisk skola där man använder krafter. Han ska va med i en tävling.
Jag tycker ni ska prova läsa den här för den e spännande och rolig.
Man blir glad av den
/Kerstin

När Harry potter är på hogwarts är det en tävling som snart ska ske. Om man vill vara med så måste man lägga en lapp med sitt namn i den flammande bägaren. det är 2 skolor som kommer till hogwarts. En skola med bara tjejer, och en skolar med stora starka killar. När dom ska kolla vilka som är med i tävlingen blir det cedric diggory från hogwarts. Från kill skolan blir det vicktor krum. och fårn tjej skolan så blir det en tjej *jag kommer inte ihåg vad hon hette* Men sen så flyger det ut en till lapp. På den lappen står det HARRY POTTER harry säger v-va? dumbeldore säger har du lagt den där? harry säger nej. Men dom kan inte göra nånting. Tävlingen börjar