Harry Potter and the Deathly Hallows

Rowling, J K

| 2007

Harry discovers what fate truly has in store for him as he inexorably makes his way to the final meeting with Voldemort.

Elin Winterstam

2017-06-22

Har varit mina absoluta favoritböcker i tolv år. Staying strong

Karoline Norheim

2017-06-18

En helt fantastisk bokserie med det perfekta slutet!

Maryam Chaid

2017-03-09

Allt hos slutet på Harry Potter-världen är bra. Säcken knyts ihop på ett otroligt smart sätt och man inser att inget som hänt i tidigare böcker saknar mening. Ett värdigt slut på en av de största serierna i världen, och epilogen var ett genidrag som spinner vidare på ens tankar om Harry, Ron och Hermione!

Underbar serie för alla åldrar!

Rasmus Wahlman

2016-10-27

En besvikelse tyvärr. Rörigt slut som kändes lite långsökt.

Isabella Applebaker

2015-09-29

En spännande bok!!!!

Andreas Ruuth

2015-04-27

Ett värdigt avslut :)

Anders Friberg

2015-04-01

Har nu läst hela serien med sonen, känns lite tomt när det är över

Therese Östman

2015-02-06

Som vanligt ännu en Harry Potter bok som är riktigt bra och spännande! Betyg: 4

Susanna Svanberg

2014-10-02

Den sämsta av böckerna tyvärr. Seg handling och bitvis rörigt.

Mathilda Flood

2014-07-01

Bästa boken i serien. Synd med den supertöntiga epilogen...

Elli H

2013-08-30

Sista boken var lika bra som alla andra. Kan läsa böckerna om och om igen!

Lina Westerberg

2013-08-16

Från en spännande skildring av en ny värld av magi och en 11-årig pojkes upptäckande av den, till en spännande deckare, nästan thrillervibbar. Säcken knyts ihop. Läste sista boken med en tyngd i hjärtat då jag förstod att kanske mitt livs största läsupplevelse snart var över. Jag blev inte besviken.

Mlle Evony

2012-10-30

Hade det inte varit för den vedervärdiga epilogen så hade jag gett denna bok en femma.

Tomas Brännmark

2012-10-21

Minus ett för det supernormativa slutet.

Jenny Jansson

2012-08-17

Älskar Harry Potter trots att man blir äldre är det lika underbart att drömma sig in i magins värld!

Bea Johansson

2012-08-10

Sista boken och jag kände mig gråtfärdig och rom när den var slut.

Hermione Chaid

2012-08-01

Jag tror nu att jag har läst denna bok fem gånger, men jag upptäcker alltid nya saker, och spänningen höjs bara än mer!! Väldigt spännande, inspirerande och bra bok!!

Ida Lönn

2012-07-18

Bästa boken, allt hänger ihop! Riiiiktigg bra gjort av Rowling!

Alice Kasto

2012-07-05

Obligatorisk att läsa! 5/5

Thomas Sievert

2012-07-01

Mysig, men slutet var en stor besvikelse. Kom igen va.

Viveca Sten

2012-05-21

Jag har läst alla böckerna i Harry Potter-serien med stor behållning men när jag läste den sista önskade jag verkligen att den inte skulle ta slut. Jag sparade de sista femtio sidorna tills jag var alldeles ensam och sedan läste jag varje sida omsorgsfullt, noga, och njöt av varje enskild mening.

Alexandra Svensson

2012-05-19

Sista delen av Harry Potter.
Väldigt spännande!
Synd att det är slut bara, men då får man kompletera med filmerna.

Therese Åström

2012-03-14

Ett galet fantastiskt avslut på berättelsen. Helt klart den bästa boken i serien. - såg du en 30-någonting kvinna som satt och snörvlade på bussen igår kan det mycket väl varit jag som lyssnade på de sista sidorna i boken..... ;-)

Gerd Söderling

2012-03-08

Älskar Harry Potter. Känns så tomt att det var sista boken

Nicki Ragnegård

2012-02-24

HP är bäst

Elisabet Ekdahl

2012-02-11

Vilken hejdundrande avslutning på det långa äventyret. Den här boken var många gånger bättre än jag någonsin hade kunnat ana. Det är inte utan att jag blir avundsjuk på Rowlings skicklighet.

Sandra Norrman

2011-10-10

Bästa men tyvärr sista boken i serien.

Eva Kiani

2011-10-04

Skapade förvånansvärt mycket känslor i mig.

Vera .

2011-07-22

FAntastisk, underbar, perfekt! En bok kan inte bli mycket bättre än så här! Grät vid ett par tillfällen...

Lina Viklund

2011-07-21

Grät, grät, grät när jag läste slutet på den här magnifika boken, som även markerade slutet på den enastående bokserien som har varit hela min barndom och uppväxt. Jag är mycket tveksam till om jag någonsin kommer att uppleva någon liknande läsning.

Maria Blomkvist

2011-04-05

Enligt mig är Harry Potter en helt fantastisk läsupplevelse. Hela miljön och trollkarlsvärlden är otroligt skickligt uppbyggd och hur författaren låter karaktärerna växa och utvecklas i takt med handlingen är lysande gjort.

Kajsa lindberg

2011-02-14

Boken är så bra att man aldrig glömmer den. Jag tycker att alla borde läsa harry potter för dom blir bara bättre och bättre. Om man tycker den första inte är bra så tycker jag att man inte ska ge upp för det blir verkligen bättre.

hampus oskarsson

2011-02-14

den är bästa harry pottern boken

andreas sandström

spännande,bra,

Ida H

2011-02-14

Klockan är fyra på morgonen och jag har just sträckläst de sista tvåhundrafemtio sidorna och gett boken en femma i betyg. Jag tror det säger det mesta.

jätte bra!!!!!!!!!!!!!!! den bästa hitils :)

Liza Bolin

2011-01-12

De är inte på Hogwarts, vilket är det roligaste i Potterböckerna. Handlingen är komplicerad och svår att följa med på i ljudboksform. Slutklämmen är rörig och vagt formulerad (Neither can live while the other survives - MEN!?). Utan att spoila är det svårt att säga mer än så. Jag lät bli att att höra epilogen, men minns den alltför väl ändå - SUG. Och vem i hela fridens namn döper sin unge efter någon man hatar, för att hatobjektet var kär i din morsa?!

Fantastisk avslutning på serien. Saknaden kommer att vara stor.

Sofia Buhr

2010-12-11

Det här är min favorit av alla de sju böckerna. Den är lite seg i mitten men slutdelen är så bra.
Jag tycker, som alla andra, att epilogen var urdålig.

Maja Andersson

2010-08-09

Jag ÄLSKAR dessa böcker! <3 Men de är faktiskt otroligt fina och bra. Allt jag kräver av en bok finns inuti. Älskar, Älskar, Älskar. Men jag hatar det sista kapitlet.Varför skrev hon det ens?

Liza Bolin

2010-07-22

efterlängtat avslut, men epilogen lämnade en bitter eftersmak så nu när jag tänker tillbaka minns jag bara hur arg jag blev.

Johan Forslund

2010-07-09

Den skiljer sig ganska mycket från de tidigare böckerna men är så otroligt mycket bättre. Som Sven Wifstrand recenserar är jag glad över att varit med om att en klassiker växt fram.

Nils Thor

2010-05-26

Den trampar vatten i första halvan där de tre vännerna mest håller på att vara osams med varandra. Men andra halvan var spännande. Fast slutet var lite av en antiklimax. Men hur skulle det kunna bli annat?

Julia Nilsson

2010-04-19

Kärlek. Finns inget annat ord för vad jag känner för Harry Potter-böckerna. Synd bara att just den här framsidan skulle vara ful...

Nadja Kämpe

2010-03-28

Jag har läst den hur många gånger som helst... Det var den absolut bästa i serien.

Michael Nystås

2010-03-09

Helt klart den bästa boken i Potter-serien! Oavbrutet spännande, vuxnare språk men oväntat seg upplösning, tyvärr. Rowling knyter ihop alla trådar från tidigare böcker på ett konsekvent och snyggt sätt, dock! Om 50 år kommer Potter-sviten att höra till de stora klassikerna.

Åse Bandling

2010-03-04

Gillar verkligen Harry Potter, kul att läsa den på Engelska med alla beskrivande ord. En bok som lämnar en känsla av saknad efter sig.

Felicia Dahlqvist

2010-02-25

Jag bara älskar Harry Potter! Tycker att slutet var bra, men jag släpper aldrig de här böckerna! Vet inte hur jag ska skriva så alla förstår, men ALLA borde läsa Harry Potter. Ni som inte gör det går miste om en otrolig läsupplevelse, den bästa enligt mig!

Erika Björkskog

2010-02-12

Fruktansvärt jättejättebra. Jag kunde inte sluta läsa. Kunde verkligen inte.
Och så är det otroligt hur hon lyckas binda ihop alla trådar på ett så riktigt bra sätt.
Åh, så bra!

Håkan Fr

2010-01-27

Hon har snott på tok för mycket från Sagan om ringen.

Sven Wifstrand

2010-01-15

Synd om dem som bara har läst de två första och pratar om "barnböcker". HP är en otroligt spännande och gripande utvecklingsroman ("Bildungsroman" som man säger internationellt) i sju delar. Det finns andra sådana bokserier som skildrar en persons utveckling, men denna har något speciellt: den utvecklas själv medan den pågår! I början när Harry är 11 är den enkel, som en barnbok ja, men själva berättarstilen mognar i takt med att Harry och hans kamrater mognar. I den linjen har t o m epilogen en mening, även om den för sig känns lite fånig. Det är stort att ha fått följa en blivande klassiker medan den växte fram!

Freja Larsson

2010-01-08

Hela boken - trots sorgliga dödsfall och gråtskvättar som gav konstiga blickar - var bra och utläst på någon dag. Men 19 år senare måste vara ett skämt, hade varit bättre om man sluppit allt det uppgjorda och fått hitta på ett eget och personligt slut. Men nörd som jag är så läser jag ju epilogen varje gång jag läser boken, minst en gång per år!

Jens Burö

2009-11-14

Bra att serien fick ett slut, och dessutom ett ganska genomtänkt slut, inte många lösa trådar.

elin lönnberg

2009-11-12

den bästa boken jag har läst älskar slutet ;D

josefine jonsson

2009-11-12

den är as bra bok OBS läs denna

Hacer Kucukler

2009-11-08

Världens bästa bok!!! Jag tycker att det är den bästa boken i hela serien. Alla borde läsa den, den är så braaa!!

Felicia Axelsson

2009-10-10

Slutet är ju fruktansvärt. Boken är annars bra, lite för mycket död och jag saknar Hogwarts. Men en sjulogi behöver en avslutning och det fick den.

Ella Mikaela

2009-10-01

Slutet var förjävligt.

A Bookaholic Swede

2009-08-05

Den bästa boken i hela serien. Alla böcker i serien är bra men den sista gjorde mig inte ett dugg besviken och då jag är ett stort fan av professor Snape blev jag väldigt nöjd med handlingen i "Harry Potter and the Deathly Hallows" efter föregående bokens oroväckande uppdagande.

Max Lundberg

2009-06-23

Riktigt bra bok, men epilogen är fan helt jävla bedrövlig.

Mira Bergh Edenborg

2009-06-23

Började gråta när boken var slut... för den var slut!

Maron Kusakabe

2009-06-22

Den är bättre på engelska ^^

Snape *snyft* T.T

Anna Lundgren

2009-06-11

Älskar Harry Potter och det var en sorg när jag läst sista boken. Plötsligt fick jag återuppleva läsglädjen från ungdomen.

Lovisa Högberg

2009-04-22

Jag gillade Harry Potter. Why? Jag vet inte, bara mysigt och snabbläst.